کد خبر 630330
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

برخی منابع در عربستان سعودی به روزنامه رأی الیوم گفته‌اند که سخنان «عبد العزیز آل شیخ» در تکفیر ایرانی‌ها، احتمالا باعث افزایش فشارها برای بازنشستگی اجباری وی شود.

به گزارش مشرق، روزنامه رأی الیوم در گزارشی به نقل از منابع رسانه‌ای در عربستان سعودی مدعی شد که احتمالا عدم حضور «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی عربستان سعودی در خطبه روز عرفه؛ به توصیه و درخواست پادشاه سعودی بوده است.

روزنامه رأی الیوم به نقل از منابعی که آن‌ها را معتبر خوانده مدعی شده است که آل شیخ به علت تکفیر ایرانی‌ها و نامسلمان خواندن آن‌ها و به دلیل تبعات این سخن وی، احتمالا در طی هفته‌ها و ماههای آینده به سمت بازنشستگی اجباری پیش رود.

این روزنامه همچنین مدعی شده است که روزنامه «الریاض» نیز که صحبت‌های عبدالعزیز آل شیخ در تکفیر ایرانی‌ها را منتشر کرده، مورد سرزنش و ملامت بسیاری قرار گرفته است.

عبدالعزیز آل شیخ روز گذشته (یکشنبه) پس از 35 سال در خطبه روز عرفه حاضر نشد و به جای وی الشیخ سدیس خطبه را خواند.

منابع سعودی علت این مسأله را بیماری وی گزارش دادند و پایگاه خبری الیوم بحرین نیز امروز به نقل از منابع سعودی، اعلام کرد که مفتی سعودی دچار ضربه مغزی و فلج شده است.

عبدالعزیز بن عبدالله اخیرا بار دیگر ایرانیان را مجوس خوانده و آنها را به مسلمان نبودن متهم کرده است.

از اقدامات جنجالی او می‌توان به فتوای او در سال 2012 اشاره کرد که بر اساس آن دستور داد همه کلیساهای شبه‌جزیره عربستان تخریب شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس