کد خبر 628879
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

این اتهام سخیف و گستاخانه مفتی سعودی علیه کشورمان در حالی است که مرور اقدامات آل‌سعود در سطح منطقه و جهان بیانگر این واقعیت است که آنان اقدامات فراوانی در ضربه زدن به جهان اسلام و مخدوش کردن این دین الهی که همواره از آن به عنوان دین رحمت و مغفرت یاد شده، انجام داده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه جوان نوشت: ایران در حالی اولین سالگرد فاجعه منا و شهادت 464 نفر از هموطنان خود را به سوگ می‌نشیند که عربستان سعودی نه تنها در طول یک سال گذشته هیچ عذرخواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران نکرده، بلکه در این مدت کوشیده با استفاده از ادبیات معارضانه، عملاً تخاصم خود را بیشتر از هر زمان دیگر کند. این در حالی است که در سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران کوشیده با «رعایت ادب اسلامی» و «رعایت حرمت برادری در امت اسلامی» مانع از سوءاستفاده دشمنان جهان اسلام از این تنش شود اما واقعیت آن است که همان طور که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در جریان بازدید خود از دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر فرمودند، «اگر بنا شد عکس‌العمل نشان بدهیم، عکس‌العمل‌های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود.»

این واکنش صریح مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات آل‌سعود در حالی بود که پس از این، ادبیات خودخواهانه، غیرمسئولانه و تهاجمی مقامات سعودی تغییر محسوسی کرد و آنها سخنان خود را تنها با کلام دیپلماتیک علیه ایران بیان کردند، اما این موضوع دلیلی نشد که آل سعود، مکنونات قلبی خود را از کانال‌های غیر رسمی بیان نکند.

بر این اساس درست همین چند وقت پیش بود که پس از پیام بسیار مهم رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج و افشای دسیسه‌های آل‌سعود علیه جهان اسلام، «عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی وهابی عربستان در اظهاراتی گستاخانه، رهبر انقلاب را به دشمنی با اسلام متهم کرد و گفت منشأ سخنان او اختلاف با اهل تسنن است.

این مفتی سعودی که نسبتش به «محمد بن عبدالوهاب» مؤسس فرقه وهابیت می‌رسد مدعی شد که انتقادات رهبر انقلاب از آل‌سعود موضوع غیر قابل انتظاری نبوده و افزود: باید بدانیم که اینها مسلمان نیستند و دشمنی آنها با مسلمانان به ویژه اهل سنت دیرینه است.

عربستان مخدوش‌کننده چهره جهان اسلام
این اتهام سخیف و گستاخانه مفتی سعودی علیه کشورمان در حالی است که مرور اقدامات آل‌سعود در سطح منطقه و جهان بیانگر این واقعیت است که آنان اقدامات فراوانی در ضربه زدن به جهان اسلام و مخدوش کردن این دین الهی که همواره از آن به عنوان دین رحمت و مغفرت یاد شده، انجام داده‌اند.

نمونه بارز این اقدامات حمایت مالی و معنوی آل‌سعود از جنایتکاران داعش است که امروز دامنه فعالیت‌های خود را به سراسر جهان گسترش داده‌اند. جانیانی که به نام اسلام بی‌محبا مرتکب فجیع‌ترین جنایات و قتل‌ها می‌شوند و همین روند باعث شده که موجی از اسلام‌هراسی در سراسر دنیا راه بیفتد. همچنین محروم ساختن مردم عربستان از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی توسط خاندان آل‌سعود که خود را به ناحق خادم حرمین شریفین و مروج اسلام معرفی می‌کنند، باعث شده که امروز مردم جهان، دنیای اسلام را با روایت مخدوش سعودی‌ها بشناسند.

روایتی که نه تنها جاذب به سوی این دین مبین نیست، بلکه باعث شده که در بسیاری از کشورهای اروپایی مسلمانان تحت فشار سنگین حکومت‌ها قرار بگیرند و مجبور شوند که پایبندی خود به اسلام را پنهان کنند.
 
اعتراف به قدرت پوشالی عربستان
اما سعودی‌ها در حالی با اقدامات و رفتارهای خود هر روز آتش بر هیزم جنگ در منطقه غرب آسیا می‌گذارند، که این رژیم به واسطه همین سیاست‌های خود دچار اضمحلال و فروپاشی است. کاهش شدید قیمت نفت به عنوان منبع مهم درآمدهای عربستان و همچنین سوزاندن سرمایه این کشور در آتش جنگ‌های سوریه، یمن و عراق باعث شده که این حکومت دچار اضمحلالی شدید شود و در آستانه فروپاشی قرار بگیرد. عمق این موضوع را می‌توان در اعتراف کالین پاول وزیر خارجه اسبق امریکا مشاهده کرد که سال گذشته در پاسخ به ادعاهای واهی مقامات سعودی در خصوص حمله به ایران، ‌به صراحت گفت: «اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود، شما حتی فرصت پیدا نمی‌کنید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید.» گفته‌ای که نشان می‌دهد بر خلاف هزینه‌های میلیاردی حکام سعودی برای خرید جنگ افزارهای غربی، آنان هیچ نقطه قوتی برای تأثیرگذاری در روند تحولات منطقه ندارند و این هیمنه پوشالی آنان در حال فرو ریختن است.
 
عربستان و حمله به منافع ایران
اما ورود سعودی‌ها به این بازی خطرناک علیه ایران که بی‌شک به سفارش رژیم‌صهیونیستی صورت گرفته، در حالی است که ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی توانسته به‌رغم تمامی تحریم‌ها و فشارهایی که در قالب جنگ تحمیلی و تحریم به آن وارد شده بود، نه‌تنها تمامیت ارضی خود را حفظ بلکه پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و به الگویی منطقه‌ای و الهام‌بخش برای کشورهای مسلمان تبدیل شود؛ الگویی که امروز مدل خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کند و انقلاب‌های بی‌شماری به تأسی از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.

از این رو مقامات سعودی همواره در تلاش بوده‌اند ایران را با چالش‌های مختلفی درگیر کنند تا از این راه بتوانند یکی از رقبای منطقه‌ای خود را که از موقعیتی بسیار استراتژیک‌تر نسبت به خود با تسلط بر تنگه هرمز و نوار شمالی خلیج‌فارس برخوردار بود، از دور خارج کنند.
 
این اقدامات در حالی صورت گرفت که عربستان همزمان تلاش زیادی برای ایجاد فاصله میان ایران و شرکای استراتژیک به کار بست؛ تلاشی که در نهایت تبدیل به یک جنگ تمام‌عیار در سوریه، عراق و یمن شد و کار را تا جایی پیش برد که سعودی‌ها درآمدهای میلیاردی خود از فروش نفت را جهت مقابله با ایران در اختیار گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق قرار دادند و خود نیز وارد یک جنگ مستقیم با یمن شدند؛ اقداماتی که نه تنها از آنها نتیجه نگرفتند بلکه پیرمردهای بیمار این کشور نیز دچار بحران‌های داخلی شدند.
 
‌اختلافات ایران و عربستان بر سر موضوعات منطقه‌ای اگرچه سابقه‌ای طولانی دارد اما این اختلافات حالا با وقوع تحولات جدید در منطقه خاورمیانه، شکلی تازه به خود گرفته است؛ تحولاتی که مهم‌ترین نقطه آن در سوریه است و این تقابل با حمایت سعودی‌ها از تروریست‌ها به عراق و دیگر نقاط منطقه نیز سرایت کرده است.
 
نکته مهم در این بین دست برتر جمهوری اسلامی در تمامی این میدان‌هاست که با حمایت از دولت‌های قانونی این کشورها، باعث شده سیاست‌های آل‌سعود در منطقه با شکست‌های مفتضحانه‌ای همراه باشد. همین موضوع باعث شده آل‌سعود نوک پیکان مخالفت خود را به سمت جمهوری اسلامی ایران بچرخاند و بکوشد برای تحقق اهداف خود در منطقه غرب آسیا ابتدا ایران را از سد راه خود بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    نوکر اسرائیله
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    عربستان باید له شود . تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس