کد خبر 628268
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی عربستان سعودی، با توهین گسترده به ایرانیان تمام آنان را تکفیر کرد.

به گزارش مشرق، مفتی عربستان در واکنش به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، به کنگره جهانی حج، دولت و ملت ایران را "دشمنان اسلام، عقاید اسلامی و نوادگان آتش پرستان" نامید.
 
مفتی وهابی عربستان افزود: «باید بدانیم که این ها (ایرانیان)، مسلمان نیستند بلکه نوادگان آتش پرستان اند و با مسلمانان، به ویژه اهل سنت و جماعت، دشمنی دیرینه دارند».
 
سخنان مفتی وهابیت در انتساب هم کیشان وهابی خود به اسلام و اهل سنت در حالی مطرح می شود که در کنفرانس علمای جهان اسلام در چچن که 25 تا 27 آگوست گذشته با نظارت شیخ الازهر و حضور دویست تن از علمای بزرگ اهل سنت برگزار شد، وهابیت خارج از دایره اهل سنت و جماعت و به عنوان یک گروهی معرفی شد که اقدام به تکفیر اکثریت اهل سنت یعنی اشعری ها و صوفیه می نماید.
 
مفتی عربستان همچنین ادعا کرد: «همه کسانی که تلاش می کنند در زمینه ارائه خدمات از سوی عربستان به حجاج و زائران حرمین شریفین سنگ اندازی کنند به اهدافشان نخواهند رسید؛ زیرا همه مسلمانان به اقدامات دولت عربستان در زمینه ساخت و ساز و توسعه اطمینان کامل دارند».
 
ادعاهای آل شیخ دربارۀ خدمت آل سعود به حجاج در حالی مطرح می شود که براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت حج عربستان سعودی، در مراسم حج سال گذشته بیش از 7400 حاجی از کشورهای مختلف از جمله 464 حاجی ایرانی، بر اثر سوء مدیریت این مراسم از سوی دولت ریاض، جان خود را از دست دادند.
 
از سوی دیگر، باید اشاره شود که اکثر فقها، مفسران و محدثان اهل سنت، ایرانی بوده اند و در صورتی که اتهام مفتی عربستان مبنی بر مجوسی بودن صحت داشته باشه باشد قطعا با مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و شیعیانشان ارتباطی ندارد؛ زیرا ائمه اهل بیت (علیهم السلام)، قریشی، هاشمی و از سلاله پاک رسول خدا (ص) هستند.
 
یادآور می شود مقام معظم رهبری در پیامشان به حجاج بیت الله الحرام، عربستان سعودی را مسئول فاجعه منی در مراسم حج سال گذشته دانسته و فرموده بودند که «حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیل‌اللّه و المسجد الحرام کرده  و راه حجّاج غیور و مؤمن ایرانی به خانه‌ِی محبوب را بسته‌اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکه‌ی قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و هم‌پیمانی با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته‌ی آنان میدانند و در این راه از هیچ خیانتی روی‌گردان نیستند».
 
ایشان تأکید کرده بودند: «اکنون قریب یک سال از حوادث مُدهش  منا میگذرد که در آن، چند هزار نفر در روز عید و در لباس احرام، در زیر آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشیده شدند. حکّام سعودی در هر دو حادثه مقصّرند؛ این چیزی است که همه‌ی حاضران و ناظران و تحلیلگران فنّی بر آن اتّفاقِ‌نظر دارند؛ و گمانِ عمدی بودن حادثه نیز از سوی برخی صاحب‌نظران مطرح شد.
 
تعلّل و کوتاهی در نجات مجروحان نیمه‌جانی که جان شیفته و دل مشتاق آنان در عید قربان با زبان ذاکر و ترنّم آیات الهی همراه بود، نیز قطعی و مسلّم است. مردان قسیّ‌القلب و جنایت‌کار سعودی آنان را با جان‌باختگان، در کانتینرهای دربسته محبوس ساختند و به جای درمان و کمک یا حتّی رساندن آب به لبان تشنه‌ی آنان، آنها را به شهادت رساندند».
 
رهبر معظم انقلاب در ادامه خاطر نشان کرده بودند: «حکّام سعودی به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ این حادثه‌ی هولناک، با نهایت بی‌شرمی و وقاحت، حتّی از تشکیل هیئت حقیقت‌یاب بین‌الملل اسلامی نیز سر باز زدند؛ به جای ایستادن در جایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشته‌ی اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُک‌سریِ بیشتر آشکار ساختند».
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    تو هماز نسل یزید حرامزاده ای اشغال ملخ خور بی بته.
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    دقت کنید که تمام دستکاه تبلیغاتی سعودی کوجکترین پاسخی برای سخنان رهبری ندارد. پس ناگزیر است تکفیر کند.
  • کوموری ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    مکه مدینه ازاد باید گردد
  • پری ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    تو بااون چشای لنگه به لنگت همراه اون سعودهاجددرجد، بت پرست و سنگ و مجسمه پرست جاهل بودید خون به دل حضرت محمد کردید تا مثلا" سنگ ها رو ول کردید . زرتشت یکتاپرست بودنه آتش پرست نفهم بیسواد قرآن را هم میخوانن نمیدونن تفسیرکنن.
  • زادگاهم كاشان ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    واي چقدر شكل سگ هسش...به يگانگي يخدا مو نميزنه...
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    1 0
    نژادپرستی ممنوع. خوردن ملخ هیچ عیبی ندارد.
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    ما افتخار میکنیم قبل از اینکه اینها دخترانشان را زنده به گور میکردندو به جاهلیت معروف بودند هموطنان ما یکتا پرست و قبله انها اتش بوده و اولین حقوق بشرنربوط به ما است و انها برای یه تکه گوشت هزاران نفر را میکشتند بغیر از سلاله هاشمی که مدیون پیامبر هستند این جاهلان باید بدانند وهابیت یعتی کفرو مر
  • 182 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    مشرق یک کاری کن چندتاازاین مفتی های دهن مفت را با روحانیون شیعه مثل رهبر و امام وامام موسی صدر و آیت الله سیستانی رو کنارهم بزار مقایسه کنیم که اصلا" نیازی به چشم بزرخی نداریم کاملا" مشخصه میشه کی حق میگه !
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    پروردگار من اللّه است. پدران من یکتاپرست بوده اند، ما چند خدایی نداشته ایم، ما بت پرست نبوده ایم…! آنچه شما آتش می بینید برای ما نور و روشنایی آن مطرح بوده است، اگر از گذشته ی من میگویی حداقل انتظار این است که درست مطالعه بفرمایید. ما قبل از شما پیامبری به نام زرتشت داشته ایم. خدای من اکنون الله و پیامبرم محمد صل اله علیه و آل است. سوالم اینجاست، شما در گذشت چه بوده اید؟ شما از نوادگان بت پرستان نیستید!!! فقط میخواهید مردم عربستان را شستشویی مغزی بدهید و احساساتشان را علیه ما تحریک کنید و چه کار کوچک و پستی میکنی، برادر را از برادر جدا می کنی.
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    جد تو ابوجهل بت پرست مفسد بوده
  • رهگذر ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    البته املاء کلمه حمار درسته ولی این بی دین منافق صهیونیست لیاقت استفاده کلمه حمار رو هم نداره. گناه حمار چیه؟!!
  • مهدی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    خفه شو موش کور ملعون
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    این اشغال را باید اتش زد.
  • محمود ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    دندونش مثل گرگه. خصلتش هم مثل کفتاره
  • دهدشتی ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    خفه شو وهابی نجس. اول دهن پلیدتو طاهر کن بعد نام مقدس ایران رو به زبون بیار
  • امیر ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    مردک ابله.تو کی هستی به پیام رهبر ما جواب میدی مرتیکه
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    محض اطلاع این وهابی : علمای طراز اول اهل سنت ایرانی بودن
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    قیافه اش آدم رو یاد خوارج کثیف می اندازه. شکم زن حامله رو پاره می کردند تا سر جنین رو از بدنش جدا کنند. جالبه که بعد از گذشت 1400 سال از تمدنشون حال و روزشون اینه فکر کنم باید یه 5 هزار سال دیگه بگذره تا شاید یک خورده رنگ و بوی فرهنگ اسلامی رو بخود بگیرند. گاهی فکر می کنم اینهایی که الان اینند ببین 1400 سال پیش چه موجوداتی بودند؟
  • ali ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    جالب است كه بدانيد اظهار نظر اين موش كور وهابي خبيث را در سايت ياهو گذاشته بودند و نظرات مردم در جهت محكوم كردن اين خبيث اينقدر زياد بود كه يك ساعت بعد حذف شد و مردم دنيا شيعه سني مسيحي و اكثرا اين چرت و پرت ها را محكوم كرده بودند
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    من رفتم به فارسی پیام دادم تاییدنشدم وانگلیسی نوشتم تایید شدم !!!
  • ایرانی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 1
    ملخ هیچ عیبی ندارد اما اتش را نماد پاکی دانستن عیب دارد ؟برادر هم خودتی
  • منتظر ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    رهگذر عزيز اون كلمه حمار نيست خواسته بنويسه ( هم از ) نوشته هماز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس