اگر همسر رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در کمپین انتخاباتی خود نتواند بر پیامدهای منفی بیماری‌اش غلبه کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ حزب دموکرات می‌تواند او را کنار بگذارد؟ چه کسی جانشین او می‌شود؟

سرویس جهان مشرق - بالاخره بعد از چندین هفته کشمکش رسانه‌ای در مورد سلامت و بیماری هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، پزشک وی اعلام کرد هیلاری به ذات‌الریه مبتلا است.

 
غش‌کردن هیلاری در مراسم یادبود واقعه 11 سپتامبر خوراک خوبی برای رسانه‌‌ها فراهم کرد 
 
اگر هیلاری کنار بکشد، چه اتفاقی در انتخابات آمریکا می‌افتد؟

 
3 ژانویه 2013 میلادی بود که هیلاری کلینتون بعد از درمان لخته خون در مغزش به سختی با کمک دخترش از پله‌های خروجی بیمارستان پایین آمد و از همان زمان تا کنون توجه رسانه‌ها به بیماری وی ادامه دارد 
 
لغو سفر هیلاری به کالیفرنیا در کنار خروج زودهنگام او از مراسم یادبود حادثه 11 سپتامبر  پزشک وی را که پیش‌تر گفته بود کلینتون در سلامت کامل به سر می‌برد و به جز حساسیت فصلی و پرکاری تیروئید هیچ مشکلی برای ریاست‌جمهوری ندارد، مجبور کرد تا واقعیت را علنی کند. 
 
این البته شاید یکی از بیماری‌های وی باشد،‌ اما شاید همین خبر نیز برای ریزش ناگهانی آرای وی کافی باشد. در این صورت هیلاری کلینتون در یک دوراهی قرار می‌گیرد که هیچ کدام را نمی‌پسندد: استعفا از نامزدی حزب دموکرات یا پاگذاشتن در نبردی که از پیش باخته است.
 
اگر همسر رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در کمپین انتخاباتی خود نتواند بر پیامدهای منفی بیماری‌اش غلبه کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ حزب دموکرات می‌تواند او را کنار بگذارد؟ چه کسی جانشین او می‌شود؟
 
هیلاری تنها در صورتی از رقابت‌های انتخابات ایالات متحده حذف می‌شود که خودش استعفا بدهد. طبق قوانین داخلی حزب، کمیته ملی حزب دموکرات نمی‌تواند او را از این جایگاه کنار بگذارد. در شرایط فعلی هم بعید است هیلاری که سال‌ها برای این روزها دویده است، تن به استعفا دهد، مگر نظرسنجی‌های معتبر از شکست مفتضحانه وی با اختلاف زیاد خبر بدهد.
 
در صورت کناره‌گیری او تیم کِین که از سوی او به عنوان معاون اول (قائم‌مقام) انتخاب شده است، شانسی برای نامزدی ندارد. دو نام دیگر بیش از همه مطرح است: برنی سندرز و جو بایدن. با وجود فعالیت‌های انتخاباتی و آرای بالای سندرز در مراحل اولیه، گفته می‌شود بعید است او جانشین هیلاری شود. چرا؟
 
افشای رایانامه‌های جدید از تبانی دموکرات‌ها علیه سندرز
اعلام حمایت سندرزِ مدعی اخلاق از کلینتونِ متقلب موجب سردرگمی هواداران او شد. او جدا از مخالفت‌‌های کمیته ملی حزب دموکرات، اکنون هواداران پیشین را نیز در اختیار ندارد.  
 
کمیته ملی حزب دموکرات پس از استعفای کلینتون جلسه‌ای را برای بررسی نامزدها برگزار خواهد کرد و سپس در مورد نامزد نهایی رأی‌گیری می‌شود. کمیته پیش از این یک بار نشان داده به هیچ قیمتی حاضر به نامزدی سندرز نیست. رایانامه‌های افشاشده از اعضای کمیته شاهد روشنی بر تبانی اعضا برای کنارگذاشتن سندرز است.
 
بنابر این تنها گزینه مطرح، جو بایدن معاون اول اوباما است. البته تیم کین در صورت کناررفتن هیلاری به عنوان معاون اول نامزد بعدی باقی می‌ماند مگر اینکه او نیز استعفا بدهد. 
 
ذات‌الریه در حالی بلای کمپین انتخاباتی هیلاری شده که پیش‌تر برخی پزشکان آمریکایی از وضعیت او دفاع می‌کردند. شارون برگ‌کویست متخصص داخلی از دانشگاه ایموری ایالات متحده در مورد دلیل سرفه و خستگی کلینتون در سخنرانی‌هایش گفته بود او به دلیل حساسیت فصلی از آنتی‌هیستامین استفاده می‌کند که به دلیل کاهش آب بدن موجب خشکی گلو و بیحالی می‌شود.
 
اما حالا معلوم نیست با وجود ذات‌الریه که هشتمین علت مرگ‌و‌میر در ایالات متحده بوده و بر سالخوردگان سخت‌تر می‌‌گیرد، چگونه می‌توان از نامزدی او دفاع کرد. حتی آخرین روزهای سال 2012 میلادی وجود یک لخته خون در مغز او جلسه بازجویی از وی در کنگره را ناتمام گذاشت.  بیهوده نیست که چند روز پیش 71 درصد از اعضای «انجمن پزشکان آمریکا» هیلاری کلینتون را فاقد شرایط مغزی و جسمانی لازم برای ریاست جمهوری دانستند.
 
اگر هیلاری کنار بکشد، چه اتفاقی در انتخابات آمریکا می‌افتد؟
آیا همه چیز دست به دست هم خواهد داد تا جو بایدن رئیس‌‌جمهور ایالات متحده شود؟ باید منتظر پرونده‌های افشاگری ترامپ علیه بایدن باشیم
اکنون کلید تغییر نامزد انتخاباتی حزب دموکرات در دست مردم است. رسانه‌ها تا می‌توانند تیتر یک خود را به موضوع بیماری کلینتون اختصاص داده‌اند دقیقاً به همین دلیل که می‌دانند هیلاری به این راحتی‌ها استعفا نمی‌دهد. هیلاری اما یک واقعیت را خوب فهمیده است: تنها چیزی که نمی‌توان با تبانی و تقلب حل کرد، یک بیماری مرگ‌آور است.
 
منابع
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    برن بمیرن همشون
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ایا خواهد توانست با عزرائیل کنار بیاید؟!؟
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ایا خواهد توانست با عزرائیل کنار بیاید؟!؟
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ایا خواهد توانست با عزرائیل کنار بیاید؟!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس