کد خبر 629166
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

وزارت دفاع روسیه خواستار کاهش ۶ درصدی هزینه‌های نظامی این کشور طی دو سال آینده شده اما رئیس جمهور این کشور با این مساله مخالفت کرده است.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه دولت روسیه به رویترز گفته است که وزارت دفاع روسیه خواستار کاهش 6 درصدی هزینه های نظامی طی سال های 2017 تا 2019 میلادی شده است ولی ولادیمیر پوتین بر این مساله تاکید کرده است که هزینه های نظامی باید مطابق با برنامه های اولیه باشد و با این درخواست مخالفت کرده است.
 
در حالی که کاهش قیمت جهانی نفت و تحریمهای کشورهای غربی به بهانه بحران اوکراین، فشار زیادی را بر اقتصاد روسیه وارد کرده است، اختلافات بر سر هزینه های نظامی به بخشی از منازعات داخلی بین مقامهای مسکو تبدیل شده است.
 
این منبع آگاه دولت روسیه تصریح کرد: وزارت دفاع خواستار کاهش هزینه های نظامی به عنوان بخشی از کاهش 6 درصدی هزینه های دولت شده است.
 
این کاهش تاثیری بر دستمزد و حقوق کارکنان نظامی نخواهد داشت. پیشنهادات در این باره هنوز در حال بحث و بررسی است و احتمال تغییرات بیشتر وجود دارد.
 
`پوتین در نشست امروز جمعه کابینه تاکید کرده است که " همه مسئولیت های بودجه و طرح هایی که پیش از این تصویب شده، باید به طور کامل اجرا شود. ادامه برنامه های کنونی و جدید باید تضمین گردد. "
 
وزارت دارایی روسیه قصد دارد میزان کسری بودجه را به کمتر از 3.2 درصد تولید ناخالص داخلی برساند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    رئیس جمهور به این میگن. مشرق از دوما بپرس ببین این پوتین رو چند سال به ما قرض میدن؟! اینا هم تحریم شدن. ولی مردانه ایستادند. اصلا چرا باید بودجه نظامی کم بشه؟! وقتی روسیه درآمد سالانه اش از فروش سلاح هیچ کم و ضعفی نسبت به فروش نفت نداره ، چرا باید بودجه نظامی رو کاهش بده؟! برعکس باید افزایش بده و su-50 رو به حد اف 22 برسونه. بعد از اون میتونه هر باجی که دلش خواست از چین بگیره. چین هم که از خداش باشه کاش پوتین رئیس جمهور ما بود. روسیه مرده رو زنده کرد والان هم داره از آمریکا مستقل می کنه. تنها رمز موفقیت روسیه تکنولوژی برتری بود که در سایه رقابت نظامی با غرب حاصل شد. خوش به حال روس ها مشرق بی تعارف میگم جویا شو ببین این مرد رو به ما قرض میدن؟
  • رییس یاماتو ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    پوتین جان شما هم باید یه هاشمی در دولتت باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس