کد خبر 628762
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد وابسته به ترکیه با انتشار بیانیه ای باقیمانده مناطق تحت سیطره گروه داعش در شمال استان حلب سوریه را منطقه بسته نظامی اعلام و از قصد خود برای اشغال آنها خبر داده است.

گروه جهان مشرق- گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد وابسته به ترکیه با انتشار بیانیه ای باقیمانده مناطق تحت سیطره گروه داعش در شمال استان حلب سوریه را منطقه بسته نظامی اعلام و از قصد خود برای اشغال آنها خبر داده است.

خیز ترکیه برای سیطره بر آخرین مقر داعش+عکس

بنابر این گزارش، در بیانیه ای گروه کلیه مناطق تحت سیطره داعش بعنوان "منطقه بسته نظامی" اعلام شده و از ساکنین آنها خواسته شده منطقه را بطور کامل تخلیه کنند. هدف از این عملیات نزدیک شدن هر چه بیشتر به شهر استراتژیک و نفت خیز "باب" در شمال شرقی استان حلب سوریه می باشد که در طرح ترکیه برای ایجاد منطقه حائل و تجزیه سوریه دارای اهمیت راهبردی می باشد. در همین راستا ارتش ترکیه نیز بعنوان حامی و طراح اصلی این عملیات طی روزهای اخیر همچنان در حال انتقال صدها دستگاه خودروی زرهی، تانک و نفربر به شمال سوریه می باشد. در حال حاضر نیروهای ارتش سوریه در فاصله کمتر از 10 کیلومتری این شهر قرار داشته و به اعتقاد ناظران تحولات سوریه در صورت عدم تصرف این شهر توسط نیروهای دولتی این کشور رو به تجزیه و بحران جدید ناشی از طرح منطقه پرواز ممنوع مورد حمایت ترکیه و آمریکا خواهد رفت. 

خیز ترکیه برای سیطره بر آخرین مقر داعش+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس