دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: الان آمریکایی‌ها در موارد مختلف به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و در دو مورد نقض برجام داشته‌اند.

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان بسیجی استان فارس در مجتمع یاوران ولایت شهر قم گفت: شهادت مظلومانه و غریبانه جواد الائمه(ع) را به شما تسلیت عرض می‌کنم و خوشحال هستم در جمع شما دانشجویان بسیجی هستم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کفار و منافقین می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند ولی خدای متعال تصمیم گرفته این نور را به کمال برساند  ولو کفار ناراحت باشند، خداوند تصمیم خود را عملی می‌سازند.

وی افزود: انقلاب ما نور الهی بود، هرچند این انقلاب مانند سایر انقلاب‌ها بعد سیاسی دارد و در مباحث بین‌المللی نیز حرف دارد اما با انقلاب‌های دیگر تفاوت دارد بلکه در امتداد انقلاب‌های انبیا است و دارای حرف‌زدن هایی ورای سیاست است. مخالفانش در مقابل جبهه خدا، ایستاده‌اند و خدای متعال مصمم است این انقلاب را در داخل و خارج از ایران به نتیجه برساند.

در ادامه این نشست رضایی در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر دلیل بازگشت وی به سپاه،گفت: دلیل خروج من از سپاه، احساس خطر در عرصه اقتصاد بود. دو سال پیش با دیدن تهدیدات منطقه‌ای از جمله در سوریه و پیشروی‌های داعش از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردم که با این لباس در سال‌های آخر عمرم در کنار آقا باشم. همچنین با لباس مقدس پاسداری در کارهایی مانند انتقال تجربه و آموزش فرماندهان هم مشغول هستم.

وی در خصوص حمایت مجمع تشخیص مصلحت از اقتصاد مقاومتی گفت: ما در مجمع ایده اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده بود را طی دو سال به سیاست های اقتصاد مقاومتی کارشناسی کردیم وخدمت ایشان مشورت دادیم.  الان نظارت بر اجرای سند را در دستور کار قرار دادیم و مجمع به دنبال اجرای این نظارت است و باید پس از مرتفع کردن پاره‌ای از مشکلات به رهبر انقلاب گزارش بدهیم.

دانشجویی در مورد سرنوشت حاج احمد متوسلیان سوال کرد؛ فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ایشان به عنوان فرمانده لشکر 27 حضرت رسول به لبنان اعزام شد و جاده بعلبک به همراه سه دیپلمات ایرانی اسیر شد و تا کنون اسرائیل و آمریکا در مورد این عزیزان اطلاعاتی نداده‌اند و زیر بار نمی‌روند. اخیرا اطلاعاتی به دست آمده و امیدواریم سرنخ ها به جایی برسد و نسبت به گذشته امیدوارتر شدیم. در همه دوره های سپاه و حزب الله و سپاه قدس فعالیت‌هایی برای پیگیری این عزیزان بوده و انجام شده است.

دکتر رضایی در مورد رابطه ایران و عربستان  گفت: رابطه ما روز به روز بدتر می‌شود و آن‌ها می‌خواهند همه پل‌ها را خراب کنند. به طور دیوانه وار این پل‌ها را خراب می‌کنند. گویی می‌خواهند به سمت جنگ پیش بروند. قریب 400 هزار عرب به سارایوو رفته‌اند تا از جنگ عربستان و ایران فرار کنند. این وضعیت به سمت دیپلماسی و صلح نیست و به طرف جنگ می‌روند. تصور غلطی دارند که فکر می کنند که جنگ در خلیج فارس خواهد بود و ایرانی ها با آمریکایی درگیر خواهند شد. فکر نکرده‌اند که ما حساب این کارها را کرده‌ایم و آمریکا و توانایی‌هایش دیده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت گفت: اینکه دولت این ستاد را تشکیل داده خوب است اما کافی نیست. دولت باید ریل اقتصاد را عوض کند. تعریف پروژه در جهت اقتصاد مقاومتی ممکن است باشد اما تحول ایجاد نمی کند. امیدواریم این هشت ماه آخر دولت به نام نیک دولت در اقتصاد منتهی بشود.

دانشجویی در مورد مدل جدید قراردادهای نفتی سوال کرد و دکتر رضایی در پاسخ گفت: قراردادهای آی پی سی، دقیقا ضد اقتصاد مقاومتی است. خطرناک است و تعهدات زیادی برای ما ایجاد می کند که در صورت شکایت طرف مقابل خسارت‌های زیادی به ما وارد می‌کند. طراحان این قراردادها به دنبال تقویت سرمایه گذاری خارجی در ایران هستند که دیگر مسائل را مد نظر قرار نداده‌اند. اشکلاتش گفته شده و اصلاحاتی هم صورت داده‌اند اما اصلاحات انجام شده کافی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حقوق‌های نجومی گفت: ریشه این حقوق های نجومی، عدم نظارت در میان مدیران کشور ماست. اگر حساسیت اعمال می شد و افکار مخرب در میان مدیران پیش نمی‌آمد شاهد این حقوق‌ها نبودیم. هر سه قوه عزم خود را برای مقابله با حقوق های نجومی مدیران نشان داده اند و این ناشی از تحرکات و مطالبات مردم و تأکید رهبر انقلاب در این فضا است.

وی در خصوص برجام گفت: ما چهار برجام داریم. برجامی که آمریکایی‌ها در کشور خود تصویب کردند. برجامی که شورای امنیت ملی ما تصویب کرده و برجامی که نمایندگان در مجلس رأی دادند و برجامی که رهبری با بیان شروطی پذیرفتند.سه برجام اول مورد قبول ما نیست. ما آنچه مقام معظم رهبری مصوب کردند و در آن شروط و ملاحظات را بیان داشتند را مد نظر قرار می‌دهیم. از جمله اینکه آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند و نقض نکنند. الان آمریکایی‌ها در موارد مختلف به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و در دو مورد نقض برجام داشته‌اند. کمیته نظارت باید فشار بیاورد. افکار عمومی هم باید مطالبه کنند تا برجام به درستی اجرا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • بهرنگی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    1 0
    فقط وزارت اطلاعات میتواند ریشه فساد را بخشکاند در صورتی که زیر نظر دولت نباشد .
  • عباس ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    آقای رضایی دقیقا بفرمایید ما باید به چه کسی فشار بیاوریم تا برجام اجرا شود . مگر در ایام انتخابات 92 نمیگفتید دنیا دنیای بده بستان است و آقای جلیلی این موضوع را نمیفهد . حال گفته های آقای جلیلی درست در آمد یا جنابعالی و ولایتی و روحانی و ... دیدید آمریکا را خوب نشناختید ! فمن یکفر بالطاغوت چه شد تا ما یومن بالله شما را قبول بکنیم
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    بنده صاف و ساده خدا
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    چه جالب عجب کشف بزرگی اگه نظارت بود که این 11/10سال اینقدر فساد زیاد نمیشد مشکل ناظرین هستن که به اینجا رسیدیم که اختلاس 3000 میلیاردی کوچیکشه
  • آشنا ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    وزارت اطلاعات!!!!!!!
  • حسین ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    اون حرف چون از جلیلی بود بد بود حالا چون از رضائیه میشه خوب. این میشه حسن و قبح ،غیر ذاتی و اقتضائی
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    مشکل بی وجدانی وحرام خور بودن افرادیست که بعنوان مدیر انتخاب میشن نه نبود نظارت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس