دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قراردادهای IPC را ضد اقتصاد مقاومتی و بسیار خطرناک عنوان و خاطرنشان کرد: این قراردادها، تعهداتی برای ایران به وجود می‌آورد که هرکدام از آن‌ها در صورت شکایات بین‌المللی به کشور ضربه می‌زند.

به گزارش مشرق، محسن رضایی عصر امروز در جمع دانشجویان بسیجی شرکت‌کننده در دوره خط امام(ره) استان فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از مصادیق نور الهی است اظهار داشت: این انقلاب بعد سیاسی نیز دارد و در بحث‌های بین‌المللی حرف داشته و با انقلاب‌های دیگر نیز فرق دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای ارزش‌های معنوی، اخلاقی و حرف‌های اساسی در ورای سیاست است افزود: این انقلاب نور خدا است و کسانی که می‌خواهند آن را از بین ببرند در برابر خداوند و جبهه خدا آرایش گرفته‌اند و در مقابل یک انقلاب الهی و ارزشی به صحنه آمده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: خداوند کمک می‌کند تا انقلابی که در ایران شروع شده را کامل کند و به نتیجه برساند چراکه انقلاب اسلامی نظامات جهانی را به چالش کشانده و حرف‌هایی برای گفتن دارد.

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جبهه بزرگ داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد گفت: مبارزه جدی، بنیادی و زیربنایی بین ما و غرب است و افرادی که فکر می‌کنند با مذاکره با آمریکا تمام مشکلات حل می‌شود نگاهشان به انقلاب اسلامی یک تغییر بوده است و ارزش‌های بنیادین اسلامی و ولایت را نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به‌طور اساسی نظام‌های کنونی دنیا را به چالش کشانده است و نظم نوین و فلسفه جدید سیاسی را تبلیغ می‌کند تصریح کرد: در داخل اقتصاد مقاومتی، در منطقه مقاومت سیاسی و در فضای بین‌المللی مقاومت ارزش الهی در سطح جهان را تبلیغ می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست ایران در داخل، امنیت، دفاع انقلابی و حوزه اقتصاد است خاطرنشان کرد: در منطقه هنوز مبارزه سیاسی وجود دارد و حرف‌های ما در منطقه استقلال و آزادی ملت‌ها است چراکه کشورها باید خودشان برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از استقلال سوریه دفاع می‌کند، بر انتخاب سرنوشت مردم بحرین توسط خود آن‌ها تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل نسبت به حقوق بشر و مفهوم تروریسم حرف دارد و رژیم غاصب صهیونیستی را تروریست می‌داند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلفی درگیر است افزود: اقتصاد مقاومتی مرحله بسیار مهم پیش روی انقلاب اسلامی است که باید به این مهم توجه و در راستای تحقق آن تلاش جهادی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی به چرایی توجه به این امر مهم اشاره کرد و اظهار داشت: در دو قرن اخیر هیچ انقلابی نتوانسته از ایستگاه اقتصاد عبور کند و اگر انقلاب اسلامی با حفظ هویت خود از این ایستگاه عبور کند، نخستین انقلاب خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه جهاد و جنگ در حوزه اقتصاد نیز ورود پیدا کرده است ادامه داد: آمریکایی‌ها در مورد پیشرفت هسته‌ای مابین دو رویکرد حمله و تحریم مانده بودند اما سراغ تحریم رفتند و نمی‌خواهند تحریم اقتصادی علیه ایران را رها کنند از این‌ رو اقتصاد مقاومتی تیر مقاومت در برابر دشمن است.

وی از طراحی پروژه جدید تحریم با نام حقوق بشر توسط آمریکا علیه جمهوری اسلامی خبر داد و تصریح کرد: زمانی صحبت از اقتصاد مقاومتی می‌کنیم یعنی نهضت و جنبش اقتصادی و گفتمان‌سازی، جهاد و یک نهضت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر تبدیل اقتصاد مقاومتی به یک نهضت یادآور شد: فقر، بیکاری، تعادل ثروت، عدالت، فاصله بین غنی و فقیر و سایر مشکلات باید با تلاش ویژه حل شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود ابعاد اقتصاد مقاومتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از جمله این ابعاد برشمرد و تصریح کرد: بدون سر و سامان دادن سبک زندگی پیشرفت سخت است و در بعد اقتصادی نیز باید بایستیم و فشارها را تحمل‌کنیم.

وی با اشاره به بعد سیاسی اقتصاد مقاومتی، بر فتح بازارهای منطقه با کالاهای داخلی و هجوم اقتصادی به این بازارها تأکید کرد و گفت: کالاها باید از نظر کیفیت، قیمت و استانداردهای سلامت به‌نوعی نمود پیدا کنند و مورد توجه قرار گیرند تا در صورت مانع‌تراشی باز نیز بازارهای منطقه را فتح کنیم چراکه فتح بازارهای داخلی و خارجی از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه با اشاره به بعد فرهنگی اقتصاد مقاومتی گفت: این موضوع تنها با سخنرانی کافی نیست و در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی نسل سوم و چهارم انقلاب در کنار نسل اول و دوم انقلاب آشتی می‌کنند.

رضایی اقتصاد مقاومتی را یک نوع انقلاب دانست که تمام ظرفیت‌های لازم را دارد و با اشاره به نقش دانشجویان و دانشگاهیان در تحقق آن بیان داشت: گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری از نقش‌های این قشر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

افرادی در جامعه اقتصاد مقاومتی را بر زبان جاری می‌کنند اما در عمل اقتصاد سرمایه‌ای را اجرا می‌کنند

وی پیاده کردن الگوی اقتصاد اسلامی در ایران را یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان تفسیر، تبیین و تحلیل واقعی برای مردم داشته باشند چراکه افرادی در جامعه در کلام اقتصاد مقاومتی می‌گویند اما در عمل اقتصاد سرمایه‌ای را اجرا می‌کنند که این یک تحریف است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر مطالبه دانشگاهیان از مسؤولان مبنی‌ بر رفتار و پاسخ مسؤولانه اظهار داشت: اگر مطالبه‌گری نباشد اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک آرمان در آسمان می‌ماند.

رضایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی دارای چند جنبه بوده که می‌توان به اقتصاد مقاومتی در خود دولت و دولت در اقتصاد مقاومتی، تجارت با خارج و گفتمان جهادی در داخل کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تشکیلات دولت، وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی رفتار، درآمد، هزینه‌ها و خدمات دولت به مردم مانند آب، برق، گاز، تلفن و... در چارچوب اقتصاد مقاومتی باشد، خواستار بهبود کسب‌وکارها، مشاغل خانگی، صنعت و کشاورزی و اجرای وظایف دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی شد و خاطرنشان کرد: تنوع و توازن تجاری باید داشته باشیم و صادرات و واردات را رصد راهبردی کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تأکید بر بالا بردن فرهنگ اسلامی در جامعه، به وظیفه تمام افراد برای به صحنه آوردن مردم در چرخه تولید، تلاش، خلاقیت و نوآوری اشاره کرد و ادامه داد: همان‌طور که جوانان عزیز ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس افتخارات بزرگی را رقم زدند، امروز نیز دانشجویان و جوانان غیور ما سند اقتصاد مقاومتی را به مبارزه علیه دشمنان انقلاب تبدیل می‌کنند.

عربستان دیوانه‌وار پل‌های پشت‌سر خود را تخریب کرده است

رضایی در پاسخ به سؤال دانشجویان در مورد وضعیت ارتباط عربستان با ایران گفت: عربستان دیوانه‌وار پل‌های پشت‌سر خود را تخریب کرده و وضعیتی که در پیش‌گرفته به سمت دیپلماسی و صلح نیست.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این کار را خوب دانست و تصریح کرد: اقدامات انجام‌ شده کافی نیست چراکه باید ریل اقتصاد را درست کنند و برنامه‌ریزی دقیقی برای تغییر ریل اقتصاد انجام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قراردادهای IPC را ضد اقتصاد مقاومتی و بسیار خطرناک عنوان و خاطرنشان کرد: این قراردادها، تعهداتی برای ایران به وجود می‌آورد که هرکدام از آن‌ها در صورت شکایات بین‌المللی به کشور ضربه می‌زند.

رضایی در ادامه با اشاره به حقوق‌های نجومی، ریشه آن را عدم نظارت و کنترل و وجود برخی از افکار خاص در مدیران کشور دانست و تصریح کرد: اگر کنترل، نظارت و حساسیت در مورد حقوق‌ها انجام ‌شده بود از وقوع این اتفاقات جلوگیری می‌شد.

وی بیان داشت: مجلس، دولت و قوه قضائیه در مورد بحث حقوق‌های نجومی فعال شده‌اند و در حال تلاش برای بازگرداندن این وجوه هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به سؤال دیگری از دانشجویان مبنی‌بر وضعیت برجام، به انواع آن اشاره کرد و گفت: نوعی برجام آمریکایی بوده که در کشور خود تصویب کردند، نوع دیگر توسط شورای امنیت ملی ایران تصویب شد، نوع دیگر نیز مجلس تصویب کرد اما برجام با مؤلفه‌ها و نظرات مقام معظم رهبری مورد قبول است.

رضایی با بیان اینکه آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و چند مورد را نیز نقض کرده‌ است ادامه داد: کمیته نظارت بر برجام این مسئله را پیگیری و افکار عمومی نیز آن را مطالبه کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس