در راستای توافق «داریا» روند انتقال افراد غیر نظامی از ورودی شهر «المعضمیه» به مرکز اقامت موقت «حرجله» صبح امروز آغاز شد.

 به گزارش مشرق، صبح امروز مقدمات خروج دهها نفر از ساکنان شهر «داریا» در ورودی شهر «المعضمیه» واقع در ریف دمشق فراهم و خروج این افراد آغاز شد.

«مروان عبید» شهردار داریا اعلام کرد که 303 نفر (62 مرد، 79 زن و 162 کودک) به مرکز اقامت موقت در «حرجله» منتقل خواهند شد؛ مرکزی که به همه وسائل مورد نیاز و ضروری تجهیز شده است.

عبید به خبرگزاری «سانا» گفت: انتقال افراد غیر نظامی از معضمیه در متن توافق داریا است و [این افراد] از طرح عفو شماره 15 استفاده کردند.

«علاء منیر» استاندار ریف دمشق نیز در این زمینه اظهار داشت: «پس از توافق داریا روند حل و فصل در ریف دمشق شدت گرفته و طی چند روز اخیر در "التل، الهامة، قدسیا و وادی بردى" مصالحه صورت گرفته و این شهرکها به زودی به آغوش میهن بارخواهند گشت».

وی با بیان این مطلب افزود: توافق سوری-سوری روند حل و فصل را تسریع بخشیده و خوشرفتاری با خانواده‌های داریا نیز ساکنان معضمیه را به سوی حل و فصل سوق داده است.

استاندار ریف دمشق همچنین تصریح کرد: طی روزهای آتی یک کمیته دولتی به داریا خواهد رفت و از وضعیت آنجا اطلاع کسب خواهد کرد و یک طرح دولتی بسیار سریعی برای بازسازی و بازگشت ساکنان به آن وجود دارد».

طی هفته گذشته صدها غیر نظامی از داریا به مرکز اقامت موقت حرجله منتقل شده اند که این مسئله در چارچوب توافقی است که برای تخلیه شهر از سلاح و افراد مسلح صورت گرفت تا مقدمات بازسازی آن فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس