کد خبر 622806
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

شماری از عناصر مسلح در داریا واقع در ریف دمشق تسلیم ارتش سوریه شدند و قرار است این افراد با نظارت سازمان ملل به شمال این کشور منتقل شوند.

به گزارش مشرق،‌ شمار زیادی از عناصر مسلح شهر داریا در ریف غربی دمشق خودشان را به ارتش سوریه تسلیم کرده‌‌اند. همزمان گزارش‌هایی از موافقت اولیه گروهی از این عناصر به خروج از این منطقه منتشر شده است که قرار است تحت نظارت سازمان ملل به یک منطقه نظامی عاری از درگیری منتقل شوند تا مذاکرات نهایی در این‌باره انجام شود.

منابع آگاه اعلام کردند، بعد از مذاکرات روز چهارشنبه میان هیات دولت سوریه و گروهی مسلح موسوم به «گردان‌های شهدای اسلام» و گروهک تروریستی حاضر در شهر داریا، توافقی امضا شد که به موجب آن عناصر مسلح با تحویل سلاح‌های‌‌شان، تسلیم ارتش سوریه شدند و با نظارت سازمان ملل از این شهر به شمال سوریه منتقل شدند.

در تحولی دیگر، عناصر گروه تروریستی «جیش الاسلام» 5 کودک را از به اصطلاح «زندان توبه» در شهر «دوما» در غوطه شرقی آزاد کردند. تروریست‌ها این کودکان را 3 سال پیش هنگام ورودشان به شهرک «کارگری عدراء» در ریف دمشق بازداشت کرده بودند.

گزارش‎ها از تحولات میدانی سوریه نیز حاکی است نیروهای دفاع مردمی، نیمه شب گذشته عملیاتی تهاجمی به سمت «مزارع الریحان» همجوار با شهر «الشفونیه» یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در ریف شرقی دمشق صورت دادند تا بدین ترتیب مقدمه ورود به مرکز شهرک الریحان و پیشروی به شهر دوما، که مرکز ثقل گروه تروریستی جیش الاسلام در ریف دمشق محسوب می‎شود، هموار کنند.

برخی گروه‌های تروریستی از جمله جیش الاسلام خواستار اتحاد علیه پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی شده‌اند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس