کد خبر 626551
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

ارتش سوریه پس از کنترل شهرک معردس از این منطقه به عنوان نقطه آغاز عملیات های آتی خود بهره خواهد برد. تروریست های احرار الشام نیز اعلام کردند قصد دارند در جنگ حماه حضور فعال تری داشته باشند.

عملیات ارتش سوریه به سوی«طیبه الامام» از سه محور +نقشه به گزارش مشرق، پس از کنترل کامل شهرک «معردس» توسط ارتش سوریه، درگیریها همچنان در شمال شهر «حماه» ادامه دارد و ارتش از این شهرک به عنوان نقطه آغاز عملیات خود به سوی «طیبه الامام» استفاده خواهد کرد؛ شهرکی که نزدیکترین نقطه به شهر حماه است که تروریستها آن را اشغال کرده اند.

حمله ارتش سوریه به طیبه الامام به معنای قطع ارتباط تروریستهای متمرکز در شهرکهای «صوران و حفایا» است و بدین ترتیب نیروهای سوری بر روستای «البویضه» مشرف خواهند شد؛ روستایی که با کنترل آن قوس مناطق اشغالی که تروریستها سعی دارند آن را در حدفاصل ریف شمال غرب حماه به سوی شرق تشکیل دهند، شکسته خواهد شد. در واقع هدف تروریستها از تشکیل این قوس، اشراف بر حماه از سمت شمال است.

عملیات ارتش سوریه به سوی«طیبه الامام» از سه محور +نقشه

روزنامه «الاخبار» لبنان با انتشار گزارشی اعلام کرد که ارتش سوریه حمله خود به طیبه الامام را از سه محور آغاز کرده است که عبارتست از: معردس- طیبه الامام، قمحانه- طیبه الامام و خربه الحجامه-خطاب به سوی طیبه الامام.

کمیته‌های دفاع مردمی در شهر «محرده» نیز حملات موازی را به سوی حلفایا آغاز کرده‌اند تا مانع از هر گونه نفوذ غافلگیر کننده تروریستها شوند. در این عملیات توپخانه ارتش سوریه نیز وظیفه تأمین امنیت نیروهای زمینی را بر عهده دارد  و در واقع ارتش سوریه از فاز دفاعی وارد فاز هجومی شده است.

در همین راستا، یک منبع میدانی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که حمله تروریستها به ریفهای حماه بسیار گسترده بود و در جریان آن از دهها خودروی بمب گذاری و انتحاری استفاده شد تا بتوانند مراکز دفاعی ارتش سوریه را در هم شکنند. نیروهای سوری نیز بنا بر تجربه های مشابه گذشته با حفظ خطوط قرمز و مناطق راهبردی اندکی عقب نشینی کردند.

مردم محرده داوطلبانه به صفوف نیروهای دفاع ملی پیوستند

این منبع در ادامه گفت: نیروهای زمینی ارتش برای آغاز عملیات آماده هستند و ساکنان مناطقی که تروریستها وارد آن شده اند نیز برای دفاع اعلام آمادگی کرده اند. در همین راستا، ساکنان شهر محرده به صورت داوطلب وارد صفوف نیروهای دفاع ملی شدند و نپذیرفتند که این شهر را ترک کنند و به جبهه نزدیک به حلفایا پیوسته اند و فقط منتظر دستور فرماندهان نظامی هستند تا عملیات را در همه محورها آغاز کنند.

در واقع از زمانی که تروریستها چند منطقه را در حماه اشغال کرده اند بسیاری از افراد غیر نظامی از این مناطق کوچ کرده اند و به عنوان مثال دهها نفر از حلفایا به سوی محرده گریخته اند.

احرار الشام حضور فعالی در جنگ حماه خواهد داشت

از سوی دیگر، وبگاه خبری «عنب» وابسته به معارضان نیز گزارش داد که گروه تروریستی احرار الشام نیز تصمیم گرفته است که به صورت فعال در نبرد حماه مشارکت داشته باشد.

یک منبع معارض در این زمینه اعلام کرد که یکی از سرکرده های برجسته دفتر نظامی احرار الشام جمعه (روز گذشته) به ریف حماه رفته است. از این روی عناصر این گروه احتمالا به محور جدیدی در ریف شمال غرب حماه خواهند رفته و این حمله نیز در پشتیبانی از سایر گروههای تروریستی حاضر در این منطقه خواهد بود.

گروههای تروریستی فیلق الشام و أجناد الشام از چند روز پیش وارد جنگ حماه شدند و قصد داشتند به سوی شهرک «معان» واقع در ریف شمال شرق حماه پیشروی کنند تا بدین ترتیب خط جبهه های جنگ با ارتش سوریه را گسترش دهند.

این منبع معارض همچنین مدعی شد که تروریستها باید در ریف شمال غربی حماه فعالیت کرده تا بدین ترتیب بتوانند ارتش سوریه را متلاشی کنند و این مسئله مستقیما بر نبرد حلب تأثیر خواهد گذاشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس