قرار است بر اساس توافق داریا، تروریستها در عرض 4 روز از این شهر خارج شده و افراد غیر نظامی نیز به «الکسوه» در ریف دمشق منتقل شوند. گروههای تروریستی حاضر در غوطه نیز تصمیم دارند اتاق عملیات نظامی مشترکی را در واکنش به این شکست تشکیل دهند.

به گزارش مشرق، منابع میدانی اعلام کردند که توافق مصالحه در داریا در غوطه غربی دمشق بین تروریست‌ها و دولت سوریه حاصل شده است.
 
بر اساس این توافق، تمامی اقدامات مسلحانه میان ارتش سوریه و تروریستها کاملا متوقف شده و سپس لیستی از افراد مسلحی که می‌خواهند داریا را به مقصد «درعا» (جنوب سوریه) یا «ادلب» (شمال غرب) ترک کنند به ارتش تسلیم می‌شود.
 
شبکه خبری «المیادین» امروز جمعه درباره جزئیات توافق داریا گزارش داد که این توافق به مدت 4 روز انجام شده و این شهر که در جنوب دمشق قرار دارد از افراد مسلح تروریست خالی خواهد شد.
 
به گزارش این شبکه، خودروهای هلال احمر سوریه امروز به میدان «الباسل» واقع در جنوب دمشق رسیده‌اند؛ منطقه ای که قرار است تروریستها به همراه خانواده هایشان از آنجا خارج شوند.
 
بنا بر این گزارش، 30 خودروی هلال احمر سوریه نیز وارد داریا میشوند تا افراد زخمی و مصدوم را از این شهر خارج کنند.
 
روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» عربستان نیز گزارش داد که این توافق برآیند مذاکرات افراد سرشناس داریا و فرماندهی گروه تروریستی «لواء شهداء الاسلام» با هیئت دولتی سوریه است.
 
این روزنامه اعلام کرد که این توافق 3 بند اصلی دارد که عبارتست از: خروج افراد غیر نظامی به مراکز اقامت و حل و فصل وضعیت آنان، خروج افراد مسلحی که تمایل دارند وضعیت آنان رسیدگی شود به سوی «الکسوه» واقع در ریف دمشق و خروج تروریستهایی که حاضر نیستند وضعیت آنان حل و فصل شود، به استان ادلب.
 
یکی از اعضای مجلس محلی داریا به این روزنامه سعودی گفت که هیئت دولتی سوریه به مسئولان این شهر ابلاغ کرد که افراد غیر نظامی امروز باید خارج شوند و افراد مسلح نیز فردا (شنبه)؛ البته به شرط اینکه افراد مسلح با نظارت سازمان ملل به ادلب منتقل شود.
 
«عمار الحسن» رئیش «شبکه رصد» در ریف دمشق نیز اعلام کرد که تروریستها و افراد غیر نظامی پذیرفته اند که از این شهر خارج شوند، ولی همچنان اختلاف بر سر نحوه خروج به قوت خود باقی است.
 
وی همچنین ادعا کرد که هیئت سوری خواسته است که تروریستها به ادلب وافراد غیر نظامی به الکسوه منتقل شوند، ولی افراد مسلح خواستار انتقال به درعا هستند ولی هیئت سوری این مسئله را رد کرده است.
 
تروریستها پس از گذشت 4 سال، دیگر یارای مقاومت نداشتند
 
الحسن با این ادعا که افراد مسلح برای نجات جان افراد غیر نظامی در درجه نخست با این توافق موافقت کرده‌اند ولی اذعان کرد که آنان پس از گذشت 4 سال از محاصره دیگر قادر به ایستادگی ومقاومت نبودند.
 
داریا بزرگترین شهرک در غرب شهر دمشق است و فاصله هفت کیلومتری آن با دمشق و نزدیکی‌اش از سمت شمال به «گارد ریاست جمهوری» و مقر «لشگر چهارم» ارتش بر اهمیت جغرافیایی آن افزوده است.
 
این شهر از جنوب به اتوبان دمشق درعا متصل است. گروههای مسلح حاضر در داریا طی چند ماه گذشته بارها و بارها از گروهکهای عضو «ارتش آزاد» در درعا در جنوب سوریه خواسته بودند که با مشتعل کردن جبهه‌های درگیری با ارتش سوریه تمرکز ارتش را در داریا بر هم بزنند و علاوه بر این نیروهای کمکی به داریا اعزام کنند. اما فشار ارتش سوریه بر تروریست‌های ارتش ازاد در جنوب، و محکم بودن حلقه محاصره داریا، مانع هرگونه امدادرسانی به تروریست‌ها در داریا شده است تا جایی که اکنون خبرها کم کم از تسلیم شدن بیش از 1000 فرد مسلح حکایت میکند.
 
درخواست «فیلق الرحمن» از «جیش الاسلام» برای تشکیل اتاق عملیات نظامی مشترک
 
از سوی دیگر، گروه «فیلق الرحمن»-یکی از گروههای معارض در غوطه شرقی- از همتای تروریستی خود یعنی «جیش الاسلام» خواست که اتاق عملیات نظامی مشترکی تشکیل دهند تا از تلاش نیروهای سوری برای پیشروی به سوی آن جلوگیری کنند.
 
این گروه با صدور بیانیه ای از جیش الاسلام خواست که راهها را برای امدادرسانی به فیلق الرحمن و سایر گروههای تروریستی باز کند تا مانع از پیشروی ارتش سوریه در جبهه های غوطه و روستاها و شهرکهای اطراف آن شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    می روند و تروریستهای درعا را تقویت می کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس