کد خبر 625761
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

روزنامه المانیتور در گزارشی به بررسی هزینه های امارات برای تقویت روابط خود با آمریکا و تسهیل امضای قراردادهای تسلیحاتی با واشنگتن پرداخت.

به گزارش مشرق، در گزارش روزنامه المونیتور آمده است: امارات در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که برای اعمال نفوذ و تحکیم جایگاه خود به عنوان یکی از نزدیکترین هم پیمانان آمریکا در منطقه هزینه می کنند.

براساس این گزارش، امارات 13.5 میلیون دلار در سال 2015 میلادی برای عوامل نفوذی و کارشناسان روابط عمومی هزینه کرده و این هزینه به امارات برای تقویت شراکت راهبردی خود با آمریکا کمک کرده است.

هلدینگ کامستول (Camstoll) بیشترین روند تاثیرگذاری و فشار را برای امارات در برهه اخیر به ارزش 6.5 میلیون دلار انجام داده است. هلدینگ (Harbour) با 4.5 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد.

امارات اولین کشوری بود که اجازه استقرار سامانه دفاعی موشکی "تاد" در آن داده شد. اولین سری از افسران آموزش دیده برای بکارگیری این سامانه ماه دسامبر گذشته فارغ التحصیل شدند. اینها اولین گروه از یک ارتش خارجی بودند که درخصوص بکارگیری این سامانه پیشرفته آموزش می دیدند.

با این وجود، روابط امارات و آمریکا بدور از اشکال هم نبوده است. امارات در سه سال گذشته برای خرید پیشرفته ترین جنگنده های آمریکایی از نوع اف 35 تلاش کرده است، اما آمریکا تاکید کرده است که قبل از تحویل این هواپیماها به رژیم صهیونیستی، آنها را به امارات نخواهد فروخت.

امارات همچنین برای مقابله با نزدیک شدن آمریکا به ایران تلاش کرد و یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن در مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال در اولین سالگرد توافق هسته ای ابراز تاسف کرد که اوباما ایران را به خاطر آزمایش موشکهای بالستیک بعد از امضای این توافق، مجازات نکرد.

برپایه این گزارش، امارات همچنین درخواست مستقیم اوباما در اجلاس سران حوزه خلیج فارس و آمریکا در آوریل گذشته برای افزایش پیوند با ایران را رد کرد، زیرا ابوظبی تمایل دارد که درچارچوب کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رادیکالتر باشد.

امارات همچنین درخواست اوباما در همان اجلاس برای افزایش حمایت مالی از عراق را که به خاطر کاهش قیمت های نفت به شدت زیان دیده بود، رد کرد. این مخالفت نیز به طور اساسی به روابط مستحکم بغداد و تهران باز می گردد.

در لیبی نیز امارات در کنار مصر از خلیفه حتفر فرمانده نظامی مخالف گروههای اسلامگرا و نزدیک به مجلس نمایندگان منحل شده مستقر در شرق این کشور حمایت کرد، درحالیکه آمریکا از دولت جدید وفاق حمایت می کند، که زیر نظر سازمان ملل تشکیل شد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس