کد خبر 627302
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

کارکنان نهادهای دولتی غیرنظامی عراق از امروز (یکشنبه) در اعتراض به فساد و در پاسخ به فراخوان مقتدی صدر رهبر جریان صدر این کشور برای اعتصاب، دست از کار کشیدند.

به گزارش مشرق، براساس گزارش منابع عراقی کارکنان بخش های دولتی با در دست داشتن پارچه نوشته های ضد فساد در مقابل ادارات خود چادرهایی برپا کرده و دست از کار کشیدند.

این کارکنان خواهان مبارزه جدی با فساد دولتی و انجام اصلاحات شدند.

مقتدی صدر در حالی خواهان اعتصاب سراسری کارمندان دولت، اعتصاب غذا و جمع آوری طومار میلیونی علیه فساد در دولت این کشور شده که عراقی ها بیش از 2 سال است درگیر جنگ با گروهک تروریستی داعش هستند.

صدر در بیانیه ای کارکنان نهادهای غیرنظامی را به اعتصاب از کار در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اعتراض به فساد مالی و اداری و مردم عراق را نیز به اعتصاب غذا از روز جمعه آینده تا صبح روز یکشنبه فراخوانده است.

رهبر جریان صدر در اطلاعیه خود خواهان اعتصاب غذای شهروندان عراقی از روز جمعه نهم ماه سپتامبر جاری (19 شهریور) بعد از پایان نماز جمعه تا صبح روز یکشنیه مصادف با یازدهم سپتامبر جاری (21 شهریور) در داخل مساجد، حسینیه ها، کلیساها، مراکز عبادی و نظایر آن و نیز موسسات فرهنگی و اجتماعی شده است.

مقتدی صدر در 30 ژوئن (13 تیر) گذشته از طرفداران خود خواست که به مدت یک ماه در عراق تظاهرات نکنند.

دولت عراق از تابستان سال گذشته در پی طرح حیدر العبادی نخست وزیر این کشور برای انجام اصلاحات در کابینه این کشور با چالش های زیادی روبه رو شده است.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خواهان تشکیل دولت تکنوکرات است و در پی آن طرفداران خود را به اعتصاب در منطقه سبز امنیتی عراق فرا خوانده؛ این اعتصاب های هفتگی در یک ماه گذشته به خواست رهبر این جریان قطع شده بود تا به گفته وی این تظاهرات تنها مخصوص طرفداران صدر نباشد.

دخالت های رژیم آل سعود در عراق و حمایت های همه جانبه عربستان از گروه تروریستی داعش در عراق و حضور طرفداران رژیم بعث صدام در دستگاه های اداری، شرایط ویژه ای در این کشور ایجاد کرده که در این میان هم مسئولان عراقی و هم مردم این کشور باید هوشیاری خود را حفظ کنند تا ناخواسته در مسیر دشمن گام بر ندارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابو علی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    آخرکسی نیست که به این آقابگوید که حالاوقت قدرت نمائی وسهم خواهی نیست وبااین رفتارهاآب درآسیاب دشمن میریزی باباول کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس