فصل مشترک سخنان چند روز اخیر هاشمی رفسنجانی پیروزی مجدد روحانی در انتخابات آینده است که بعضا یادآور القائاتی است که در سال 88 بحران سیاسی و امنیتی در کشور ایجاد کرد.

سرویس سیاست مشرق - در اوائل آخرین سال دولت یازدهم هستیم که بسیاری از کنش‌های انتخاباتی حامیان دولت معطوف به انتخابات شده است. از جمله این حامیان هاشمی رفسنجانی است که بدون گذران فرآیند دموکراتیک برای چرخش قدرت به طور جالبی همه چیز را برای حسن روحانی تمام شده ارزیابی و اهداف دور دوم دولت وی را در سخنرانی‌های خود ترسیم می‌کند.

فصل مشترک سخنان چند روز اخیر هاشمی رفسنجانی کلید واژه‌های «‌دور دوم دولت روحانی»‌ است.

هاشمی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: «باید کاری کنیم که ایران در دور دوم دولت روحانی به اهداف بزرگ علمی برسد و بسیاری از این سم‌پاشی‌ها، اهانت‌ها و هوچی‌گری‌ها برای این است که ما به اینجا نرسیم که این بسیار خطرناک است.[1]»

وی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز از دور دوم دولت روحانی خبر داد و گفت:‌ «امیدوارم در دوره بعدی دولت روحانی ، قدم‌های بسیار بلندی برداریم و ایران را به جایگاهی که استحقاق آن را دارد، برسانیم.[2]»

هاشمی درحالی با قاطعیت از پیروزی روحانی در دور دوم دولت خود سخن می‌‌گوید که مشکلات زیادی بر دولت یازدهم مترتب است و حتی افراد نزدیک به هاشمی هم اظهار می‌دارند که روحانی در تردید برای حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری به سر می‌برده است.

در همین رابطه، مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت:‌ « ايشان (روحانی) مقداري دچار ترديد بودند؛ ولي به اين نتيجه رسيده‌اند که حضور داشته باشند.»[3]

اما اینکه با وجود این تردید‌ها؛ هاشمی با قاطعیت از پیروزی و برنامه‌های دور دوم دولت روحانی سخن می‌گوید حائز نکاتی است که شباهت‌های زیادی به وقایع تاریخی انتخاباتی در جمهوری اسلامی و حوادث سال 88 دارد.

در سال 88 نیز برخی از اظهارنظرهای اینچنینی سبب شدت تا انتخابات ریاست جمهوری دهم با حوادثی تلخ همراه شود. در آن زمان نیز همین اطمینان که یکی از سران فتنه به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات پیروز قطعی انتخابات است بستر فتنه را فراهم کرد و ماجرای توهم تقلب را به‌وجود آورد.

جالب اینجاست که در آن زمان نیز یکی از سران فتنه با قاطعیت اعلام کرده بود که فاتح انتخابات است و همسرش نیز با نظریه‌پردازی قومی بیان کرده بود چون این کاندیدای انتخاباتی داماد لرستان است ولی لرها به وی رای نداده‌اند حتما تقلب شده است. این رویه توسط افرادی که حامی این فتنه گران بودند شروع و سپس تشدید شد و به توهم پیروزی این افراد ختم و هشت ماه فتنه گری و اردوکشی خیابانی انجامید.

 هاشمی در راستای همین توهم، باز هم به میدان می‌آید و درباره نتایج انتخابات در گفتگو با پایگاه آفتاب می‌گوید: انتخابات یعنی توجه به رأی اکثریت جامعه که مردم  باید رأی بدهند. اگر وضع عمومی همین‌گونه باشد و مردم را داشته باشیم که داریم، به‌نظرم نتیجه روشن است. ولی اگر دست‌های دیگری دخالت کنند، بحث‌ جداگانه است. به‌نظر من به‌طور طبیعی و عادی انتخابات خوبی خواهد شد و حضور مردم هم خیلی پرشور خواهد شد و رقابت هم خواهد بود. چون دیگران هم به میدان می‌آیند. ولی نمی‌توانم حوادث و اتفاقات احتمالی را پیش‌بینی کنم.

اینکه هاشمی رفسنجانی چه فرضیات و اهدافی را از طرح قاطعانه پیروزی روحانی در دور بعدی ریاست جمهوری مطرح می‌کند هنوز مشخص نیست اما به نظر می‌رسد هاشمی بازهم به مانند توهم در سال 88، به دنبال برنامه‌های دیگری باشد. اگرچه حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در این دوره زمانی است و تا سال آینده فرصت خدمت‌رسانی و نشان دادن صلاحیت خود را دارد اما اینکه بدون برگزاری فرایند‌های دموکراتیک و رای دهی مردم وی را به عنوان رئیس‌جمهور دولت آینده خطاب کنیم نه با روح دموکراسی‌ خواهی و احترام به آرای مردم همخوان است و نه اینکه سبب‌ساز پیروزی وی در انتخابات بعدی می‌شود. بلکه بیشتر شائبه‌ای را ایجاد می‌کند که قبلا هم تجربه شده و بر حسب اتفاق تجربه تلخی را هم در کشورمان رقم زده است که به نظر می‌رسد بایستی افرادی که مدعی دموکراسی‌خواهی هستند با احترام به آرای مردم صبر کنند و از جلو پیش‌بینی‌هایی را نکنند که سپس به توهم و حوادث تلخی تبدیل شود.



[1] http://www.entekhab.ir/fa/news/285493

[2] http://www.jamnews.ir/detail/News/708952

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/624865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 91
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خدا ب خیر کن پناه بر خدا از شر فتنه
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    حضرت آقا چشمان باز این نظام هستند و اجازه نخواهند داد امانت مردم جابجا شود .
  • ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 1
    درود بر هاشمي
  • ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    حجت الاسلام رفسنجانی اون زمان از فتنه گران ۸۸ داشت دفاع میکرد و الانم روحانی رو از پیش برنده ميدونه، این اظهار نظرهای حاج آقا اصلا جالب نیست! ...خدا انتخابات آینده رو به خیر بکنه...
  • ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مهم رأی مردمه نه حرفهای حاج آقا رفسنجانی!
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    به نظرم بهترین کار برای مخالفان روحانی این است که اصلا از معرفی کاندیدا در انتخابات 96 خودداری کنند تا روحانی به عنوان تک کاندیدا شرکت کند. به این ترتیب مشخص خواهد شد که بدون دو قطبی سازی جامعه و لولو سازی از مخالفان روحانی، رای حقیقی این شخص چقدر است. شک ندارم که در این صورت هاشمی در انتخابات 72 روسفید خواهد شد!
  • ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    پس جناب ایشان فرمان آتش را صادر فرمودند می ماند همسر محترمه که او هم در بزنگاه وارد خواهد شودو وظیفه خطیرش را کما فی السابق به نحو مطلوب و پسندیده ای به انجام برساند
  • ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    اگر وضع عمومی همین‌گونه باشد و مردم را داشته باشیم که داریم، به‌نظرم نتیجه روشن است. ولی اگر دست‌های دیگری دخالت کنند، بحث‌ جداگانه است. این سخنان هاشمی را باید با طلا نوشت ایشان دارند از مهندسی انتخابات حرف می زنند و هشدار می دهند مشرق سعی نکن برای منحرف کردن بحث ماجرا رو به حوادث 88 ربط بدی حالا خوبه بارها خودتان به مهندسی انتخابات واضح اعتراف کردید.
  • سعید ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    این حرفها ناشی از کهولت سن است.!!!
  • عادل ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    عقاب تيز پرواز دشتهاي استغنا / اسير دست تقدير مي شود گاهي نبايد از شکست ترسيد بلکه شکست قسمتي از زندگي است.
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    باز هم فتنه در راه است خدایا تو شاهد باش
  • سید محسن ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آقای هاشمی رفسنجانی کارش درسته شما با این فتنه انگیزیها آب به آسیاب دشمن نریزید!!
  • علی ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مطمئن باشید که حضرت آیت الله العظمی هاشمی درست می گوید و اکثریت ملت به روحانی رای می دهند .نکند انتظار دارید مهجزه هزار سوم انتخاب ملت باشد ویا قالیباف که این روزها حال روز خوبی ندارد
  • ضد هاشمی ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خوشم میاد ازتون مشرقی ها؛ مثل خودم ذهن بیمار ولی پر فعالیتی دارین
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مشرق بیشعور این چه تیتری زدی ..کجای روحانی به میرحسین شباهت دارد ..نه واقعا تواز چه میسوزی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    چرا این مرد دست از رفتارهای شبه انگیز خود برنمی دارد؟!!!
  • حامد ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    هاشمی می گوید : "اگر وضع عمومی همین‌گونه باشد و مردم را داشته باشیم که داریم، به‌نظرم نتیجه روشن است. ولی اگر دست‌های دیگری دخالت کنند، بحث‌ جداگانه است." این چند معنا دارد: اول این که از نظر هاشمی مردم فقط حق دارند نظر او را بپذیرند در غیر این صورت دست های دیگری دخالت کرده اند ! حتما مردم با او هم نظر هستند و به هر صورت معلوم شود مردم مخالف نظر او هستند حتما تقلب است و دست ها دیگری در کار است ! دوم این شاید که ایشان دچار نوعی توهم توطئه شده اند و همواره خیال می کنند دست های دیگری علیه او و همفکرانش در حال توطئه هستند. سوم این که ایشان خوی خودمحوری داشته و همواره خود را ولی نعمت مردم می داند و فقط خود را حق می داند گویی در این کشور مردم حق ندارند کسی غیر از روحانی را برگزینند و قحط الرجال است و کسی جز روحانی نیست و فقط و فقط روحانی باید باشد و نباید و غیر ممکن است که مردم کس دیگری را برگزینند!
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خوشم میاد مشرق خوب جاهایی رو هدف می گیره ...
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    بلغور زنجیره ایها. گویا همه را فلان فرض کرده اند
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    تو چه دیوانه ای هستی که به مرضت اعتراف میکنی!!!!! جناب موج سوار
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مسلما از اون چیزی که تو میسوزی نمیسوزد
  • واقع بین ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    تندروها کشور تا لبه پرتگاه سقوط پیش بردند .هاشمی نگران است که این تجربه بار دیگر تکرار شود .اما چون ماهیت تندروها برای ملت روشن شده است .هاشمی از اطمینان خود که کاملا بر واقعیت ها منطبق است صحبت و موضع گیری می کند نه از هدف و خواست دیگری .او میداند که ملت روحانی را حمایت خواهند کرد و ملت نیز اگاه شده اند .و فریب تندروها را نمی خورند .هاشمی در این انقلاب عمری را سپری کرده است اما هنوز تردید سازان و گمراه کنندگان ملت به دنبال شبه سازی اند و. هاشمی برای همه ی خواص و عوام شناخته شده است چه خوب و چه بد .اما عده ای هنوز می خواهند به انتظار بنشیند تا هاشمی را در اینده بشناسند و این فریبی بیش نیست که سعی دارد مردم را مردد کنند .
  • سعید ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    بله بله شماهم درست میفرمائید موهنس جان . اصلا این مشرق اسمش ربطیه و اشتباهی شده مشرق . چطوره با طلا بنویسیم و روشم با فیروزه و یاقوت و الماس و برلیان نگین کاری کنیم ؟؟خخخخخخخ
  • شاغلام ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    استاد سیاست !!! واگذاری املاک شهرداری دروغی برای انتخابات هیات رییسه شورای شهر بود که جواب نداد خدا رو شکر یکم خودتو آبدیت کن در ضمن در مورد درست گفتنه هاشمی همین بس که bbc حاج خاطره شما رو تایید و تشویق میکنه.
  • سعید ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    میشه اسمت رو برا خودم یه باردیگه بخونی و معنی اشم برا من بگی ؟؟؟
  • سعید ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    برسه کس حرجی نیست .1/ دیوانه .2/ بیمار.3/ کودک یا همون بچه . کدومش هستی جیگر؟؟؟
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آقای شعور !!! تیترو دوباره بخون: میر حسین سازی رفسنجانی از حسن روحانی میر حسین موسوی را هاشمی به این روز انداخت وگرنه میرحسین یه همچین آدمی نبود مرگ بر منافقین و فتنه گران
  • علی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    عمراً... با کدوم تغییرات و دلخوشی؟! اینی که ما می‌بینیم فقط چهارتا وزیر خارجی اومدن و خوردن و رفتن!. مفت چنگ اون عده‌ای که عشق‌شون به اینه که چندتا اجنبی ببینن!. چپ و راست کارخونه‌های قدیمی است که داره تعطیل میشه و فقط همین‌رو کم داشتیم که خارجیا بیان برامون آشپزخونه راه بندازن
  • خود باور ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خدایا تو را به خون پاک شهدا انقلاب اسلامی را از شر فتنه گران اشرافی رهایی بخش و شرشان به خودشان بر گردان.
  • یوسف بهلولی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    با سلام فتنه ای اکبر در راه است همه ملت بسیج و گوش بفرمان رهبر
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    کسی سعی نمی کنه ادبیات هاشمی دم انتخابات هایی که میدونه باختش به پیروزیش می چربه به فتنه 88 شبیه میشه عقلا از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشن البته شما چون دل در گرو ایناداری مجبوری سرتو زیر برف تغافل کنی
  • یوسف بهلولی ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    با سلام یادم رفت بگویم به فتنه گر بزرگ بگید : نحن قادمون
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    اینبار اگر فتنه ای رخ دهد فتنه گران رابه گورستانی خواهیم برد که نام ونشانی نداشته باشند
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    این طور تاریخ را وارونه روایت میکنند!!! هنوز آنقدری نگذشته تا مجهول باشد منم منم چه کسانی امنیت کشور را به چالش کشید. همان نامه تهدیدآمیز یادت که نرفته فقط از روی غرض اصل موضوع را انکار میکنی و اما عیان شدن حقیقت هاشمی که البته صحیح است و روشن تر از آن طیف اقبالکنندگان جدید هاشمی است
  • ایرانی ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    هزاران درود.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    از کوزه همان برون تراود که در اوست. بله هاشمی رو از فرزندانی که تربیت کرده کاملا میشه شناخت
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مرگ بر سرمایه خواران ایران زمین
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مرگ بر سرمایه خواران ایران زمین
  • حسین ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد خودت متوهمی نویسنده
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    و صد درود بر میوه های هاشمی : مهدی و فائزه و م.ح.م و م.خ و ح.ر
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خدا همیشه شاهده تو عامل خدا باش و روشنگری کن
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آسیاب دشمن با حاشیه سازیای این آقا و نوچه هاش داره میچرخه یک سوم اخبار رسانه های ضد انقلاب حرفای هاشمیونالیست ها رو پوشش میده
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    شما از اون 98 درصدایی که هیتلر گفته منتظرن رسانه ها یه چیزی بگن بگی درسته و به خودت زحمت تحقیق و مطالعه ندی
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    نفاق
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    واقع بین چشماتو وا کن ببین الان ما ته پرتگاه نیستیم؟؟ داریم زیر پوستی مستعمره آمریکا میشیم
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    امام در بخشی از سخنانش فرمود .من یک موی این کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهم .به نظر دوستانی که از آقای هاشمی ودولت روحانی حمایت می کنند در طول ریاست جمهوری هاشمی و در طول این سه سال دوره روحانی انصافا چقدر از این آرمان امام محقق شد
  • معلم ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    اون موقعی که شما طرف دار سرسخت این پیرمرد بودید و دم از سازندگی و سردار سازندگی می زدید ما مخالف عملکرد بد ایشان بودیم و از تعجب بخاطر این القاب شوکه بودیم و هستیم. کاش شما هم یه مقدار با بصیرت باشید البته از این به بعد.
  • رای موسوی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    بخدا به موسوی رای دادم ولی خدا را شاهد می گیرم در سر صندوق رای بودم در یک روستایی بیش از 95 در صد مردم آن روستا در انتخابات شرکت کردند و بیش از 85 در صد به احمدی نژاد رای دادند ولی این احمق ها فکر می کنند ایران یعنی تهران. نه الان هم مردم روستا ها از بی عدالتی این روحانی و دولت مرد ها دادشان در آمده است با این که بخدا طرف دار احمدی نژاد نیستم می بینم که مردم دست به آسمان دارند تا ایشان(احمدی نژاد) بیاد تا مگر نیم نگاهی دوباره به روستا ها و مردم بدبخت بکنه. بخدا طرف دار خاتمی هستم ولی اگر احمدی نژاد بیاد هیچ کس را یارای رقابت با او نیست.
  • سروش ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    فتنه ای بزرگتر از فتنه سال 88 در راه است!!!! بعضی از سیاسیون هشدارهای داده اند.
  • گلمحمدي ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    با هاشمي محشور شي صلوات..
  • مردم ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خلايق هرچه لايق.
  • شهرام ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    درود خدا بر امام خامنه ای
  • امیر ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آلمان چه خبر سعید؟؟ هوا خوبه؟
  • امیر ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    دلتان میخواست در این چهار سال مثل محمود جان عمل میکرد و : دلاری که محمود از 1000 رسوند به 4000 تومان رو آقای روحانی میرسوند به 8000 تومان پرایدی که احمدی نژاد از 7میلیون رسوند به 20 میلیون(آخرش نفهمیدیم کیلویی چند)رو میکرد 40 میلیون گوجه فرنگی ارزون دم در خونه احمدی نژاد رو کل ایران پخش میکرد؟ مسکن رو که قیمتش رو احمدی نژاد 3 برابر کرد،6 برابر میکرد؟ میذاشت سازمان ملل با کاغذپاره تصویب میکرد؟ نفت رو میداد بابک زنجانی؟ مملکت رو میداد دست مشایی؟ مثلا نزدیک انتخابات سیب زمینی مجانی پخش میکرد؟ ما پیشنهاد میکنیم بازم احمدی نژاد بیاد و 365 روز خانه نشینی اختیار کنند
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    کدام آدم نادان، خائن و وطن فروشی منفی داده، خجالت نمی کشید. مرگ بر آمریکا و داعش و اسرائیل
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    پس توصیه میکنم یکبار دیگر متن را بخوانی تا ببینی چه کسی ابتدا توهم درست کرده همانجا که درافشانی میکنند جناب ایشان با این مضمون که دستهای دیگری درکارند پس بفرمایید با این حساب رویتان به دیوار چه کسی کافر است؟؟!!
  • سيد مرتضي ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    بزرگان بيان مي كنند كه " فتنه اي اكبر " در راهه ، بايد مراقب باشيم ، حالا من موندم منظور از اكبر يعني فتنه اي بزرگتر از فتنه هاي قبلي ، يا فتنه اكبر آقا .... در هر حال صحبت هاي آقاي هاشمي در اين شرايط ما رو به ياد فتنه 88 و اعلان پيروزي زود هنگام آقاي موسوي مي اندازه .... بهتره كه ايشون بجاي مردم تصميم نگيره و اجازه بده مردم خودشون انتخاب كنند ... شايد مردم نه به روحاني و نه به احمدي نژاد ، بلكه به يك جريان سومي رأي دادند .... لي مي دونم كه با همه اين فتنه ها خداوند اين انقلاب رو به انقلاب حضرت مهدي (ع ) متصل خواهد كرد و هر كسي آتيش روشن كنه فقط قبر و قيامت خودشو مي سوزونه و راه به جايي نمي بره .
  • جواد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    حرف حق جواب ندارد
  • ناشناس ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    بدرود هاشمی و روحانی .
  • علی از میانه ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    الله اکبر از فتنه اکبر
  • ناشناس ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    پیشگویی حجت الاسلام هاشمی درباره نتیجه انتخابات شائبه تقلب را در ذهن مردم ایجاد می کند.
  • ملایی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    لعنت بر فتنه گران و گردانندگان اصلی انها .خواب دیدید خیر باشه .همین یکدوره برای هفت جچمان کافیه مشدی علی اکبر
  • مسعود ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    هاشمی و فرزندانش در سال 88 کشور را تا لبه پرتگاه بردند که با درایت مقام معظم رهبری و هشیاری مردم در 9 دی از آن بحران عبور کردیم .
  • ناشناس ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    هاشمی از هرکس حمایت کند مردم به رقیب او رای خواهند داد چرا که در 8 سال دولت کارگزاران کمر مردم زیر تورم 50 درصدی و اقتصاد سرمایه داری له شد.
  • ناشناس ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    هاشمی و دارو دسته اش در فتنه 88 آب به آسیاب دشمن ریختند.
  • کامران ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    پدر و مادر ما اینقدر در دولت رفسنجانی سختی کشیده اند که اجازه نمی دهند ما و اطرافیان به شخص مورد حمایت ایشان رای بدهیم .
  • ناشناس ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    روحانی اولین رئیس جمهور 4 ساله خواهد بود ان شاءالله .
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    اقای هاشمی زنده باد روحانی پاینده باد تیتر اول مشرق بعد از انتخابات سال 96 خدا قوت پهلوان خسته نباشی مشرق دلاور..........
  • علی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    باسلام شماازرونمی رویدبهترین شخصتان نفرآخرشدآن هم خودتان می دانیدبه زورکی
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    الهی من جیگرتو بخورم هاشمی ، ای پاکترین موجود جهان
  • سید ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    ما هنوز سر حرفمون هستیم از زمان جنگ و بعد جنگ خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد هاشمی هاشمی خدا نگه دار تو آدم شود مشرق بد خواه تو
  • زادگاهم كاشان ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    اصلا بيخود بال بال ميزنيد دولت هركي رو كه دلش بخواد بر كرسي مينشاند
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    :))))
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا بخیرکنه نداره باید چشاشونو بازکنن ببینن همش وعده بعید میده البته جز این کاریم بلدنیس
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    اخی اینجوری که تو زحمت میفتین اومدیم کسی رای نداد بهش اونموقع چی:))
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    چقد بدبختیم که یه امریکایی مثل تو واسمون اظهارنظرمیکنه:)) هشدار به چی می دهند:))
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    خدایا خودت مکر دشمنان داخلی و خارجی را اشکار کن و مکرشان را به خودشان برگردان:)... عزیزم تندروها نبودند بلکه جریان اصلاحات وقتی نتایجو دیدن تصمیم گرفتن جور دیگری رفتارکنند و بابصیرت مردم از ان گرداب نجات یافتیم.. ما درباره ماهیت اصلاحات دچار تردید نیسیم حقیقت را تاریخ خواهد گفت... تاریخ راست و دروغ و بد وخوب را میگوید:) در زمان قاجارم فکرمیکردند بهتر ازترکمانچای نیست اما تاریخ ثابت کرد همه چیز را... ومن الله التوفیق
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    توهم چیه؟؟؟ توهم اینه که اینا همیشه فکرمیکنن تو انتخابات برندن و اگر رای نیاورند یعنی تقلب تو همین انتخابات مجلس خیلی از اصولگرایان رای نیاوردند که البته جای تاسف دارد اما نه خودشان نه طرفدارانشان برعلیه نظام اشوب نکردند
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    بازم به تو که اعتراف کردی.. خیلی از هم کیشات هنوزم میگن تقلبه.. ولی واقعا خدا اجر دهد مردان خدا را انان که به وطن خدمت میکنن در هر جایگاهی نه جیبشان خوبه خودت اینارو میدونی ولی در تعجبم چراهنوز بااونایی!
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    تو این چهارسال هم شاهد اقتصاد سرمایه داری و حقوق های نجومی بودیم
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    الهی من فدای سید علی خامنه ای ... بنده مخلص خدا
  • محمد ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    با تمسک جستن نیروهای ارزشی و مومن به فرمایشات رهبری همه توطیه ها نقشه بر اب خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس