کد خبر 622343
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۵

وزیر امور خارجه ایران با رئیس‌جمهور نیکاراگوئه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش در نیکاراگوئه با دانیل اورتگا رئیس‌جمهور این کشور دیدار و در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دو کشور و راه‌های گسترش روابط بخصوص اقتصادی پس از اجرای برجام به رایزنی پرداخت. 

دانیل اورتگا از جبهه ملی رهایی بخش ساندنیست‌ها در سال ٢٠١١ برای دومین بار و به مدت ٥ سال ( تا پایان ٢٠١٦) انتخاب شد. 

ظریف صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی و در اولین برنامه دیدارهایش با مقامات نیکاراگوئه با حضور در مجلس ملی نیکاراگوئه با نائب رئیس اول مجلس و اعضای گروه دوستی پارلمانی نیکاراگوئه و ایران دیدار و در خصوص گسترش مناسبات پارلمانی و دیگر ابعاد روابط بحث و گفت‌وگو کرد. 

وی همچنین در همایش تجاری ایران و نیکاراگوئه با حضور وزرا، نهادهای اقتصادی و تجاری از بخش دولتی و خصوصی و شرکت‌های عمده نیکاراگوئه به ایراد سخنرانی پرداخت. 

ظریف همچنین در پس از حضور در این نشست با ساموئل سانتس لوپز همتای نیکاراگوئه‌ای خود دیدار و ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه تهران - ماناگوآ را بررسی کرد.

شرکت در مراسم ضیافت ناهار دولت جمهوری نیکاراگوئه از دیگر برنامه‌های ظریف در ماناگوآ بود. 

وزیر خارجه کشورمان در دومین مقصد سفرش به 6 کشور آمریکای لاتین دوشنبه شب به وقت محلی وارد نیکاراگوئه شد و در بدو ورود مورد استقبال فرزند دانیل اورتگا رئیس‌جمهور این کشور و مشاور رئیس‌جمهور نیکاراگوئه قرار گرفت و مراسم استقبال ویژه‌ای از ظریف در فرودگاه ماناگوآ به عمل آمد.  

وزیر خارجه ایران در ادامه این سفر و پس از نیکاراگوئه به اکوادور و از آنجا به شیلی، بولیوی و ونزوئلا سفر خواهد کرد.  
 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس