کد خبر 621884
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۱

وزیر امور خارجه کشورمان در دومین مقصد از سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین، از کوبا عازم نیکاراگوئه شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دومین مقصد از سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین از هاوانا عازم ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه شد.

ظریف روز دوشنبه در دیدار با مقامات کوبایی به تبادل نظر در خصوص افزایش مناسبات دوجانبه و بررسی زمینه های همکاری های اقتصادی بین تهران و هاوانا پرداخت.

وی همچنین با حضور در محل یادبود خوزه مارتی قهرمان استقلال کوبا با اهدای تاج گل به وی ادای احترام کرد و پس از آن با رودریگو مالمیرتا وزیر تجارت خارجی کوبا ابعاد مختلف همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را بررسی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن حضور در مراسم افتتاحیه اولین نشست تجاری مشترک ایران و کوبا در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از آن با حضور در محل وزارت خارجه کوبا با «رودریگز پاریلا» همتای کوبایی خود ابعاد مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.

ظریف همچنین با «ریکاردو کابریساس» معاون رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد این کشور که اخیرا سفری به تهران داشت و پیام کتی رائول کاسترو برای روحانی را ابلاغ کرد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا آخرین برنامه سفر ظریف به این کشور بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان را یک هیأت اقتصادی در این سفر همراهی می کند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این سفر پس از نیکاراگوئه به اکوادور، شیلی و بولیوی و ونزوئلا خواهد رفت و با مقامات این کشورها راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه تهران با کیتو، سانتیاگو، لاپاز و کاراکاس و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که پس از اجرای برجام سفرهای دوره‌ای به جنوب شرق آسیا، اقیانوسیه، اروپا و غرب آفریقا داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار بود نیمه دوم اردیبهشت سال جاری سفری به چند کشور آمریکای لاتین شامل برزیل، کوبا، ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه داشته باشد که به دلیل تحولات داخلی یکی از کشورهای مقصد این سفر به تعویق افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس