وزارت خارجه آمریکا هشدار ماه مارس به اتباع این کشور در خصوص سفر به ایران را روز دوشنبه بار دیگر تمدید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه (دیروز) به وقت محلی به اتباع خود در خصوص سفر به ایران هشدار داد و مدعی شد که سفر به ایران خطر دستگیری و بازداشت را برای آنها به همراه دارد.
 
پایگاه پولتیکو گزارش کرد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «شهروندان آمریکایی که به سفر می‌کنند می‌بایست به دقت خطرات سفر را سبک و سنگین کنند و به تعویق انداختن سفر خود (به ایران) را بررسی کنن.
 
شهروندان آمریکایی که در ایران زندگی می‌کنند می‌بایست از نزدیک گزارشات رسانه‌ای را   دنبال کنند، اوضاع محلی را تحت نظارت قرار دهند و خطرات ماندن در ایران را مورد ارزیابی قرار دهند».
 
در ادامه بیانیه‌ هشدار‌آمیز وزارت خارجه آمریکا آمده است: «توانایی دولت آمریکا برای کمک به شهروندان آمریکایی در ایران در مواقع فوری و ضروری بسیار محدود است. شهروندان آمریکایی در ایران می‌بایست اطمینان حاصل کنند که در تمامی مواقع مستندات را به روز رسانی کرده‌اند و برنامه‌ریزی‌های خود را در مواقع ضروری و اضطراری داشته باشند».
 
وزارت خارجه آمریکا در حالی چنین هشداری را مطرح کرده است که تمامی آن دسته از اتباع خارجی که در ایران دستگیر شده‌اند، به نوعی در حال جاسوسی از ایران بوده‌اند.
 
پیش‌تر «نازنین زاغری» تبعه ایرانی- انگلیسی به اتهام ارتباط با شبکه‌های برانداز در فروردین سال جاری توسط نیروهای اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی، دستگیر شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس