کد خبر 620073
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

صدر اعظم آلمان طی سخنانی گفت که هیچ چیزی لغو تحریم‌ های اقتصادی وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه را توجیه نمی کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد با توجه به این که روسیه به تعهداتش در چارچوب توافق‌های مینسک درخصوص بحران اوکراین عمل نکرده است، هیچ چیزی لغو تحریم‌ های اقتصادی وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه این کشور را توجیه نمی کند.

صدر اعظم آلمان یادآور شد که روسیه با حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین و ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود در مارس 2014 بحران بزرگی ایجاد کرده است.

وی افزود: « اروپا باید به این نقض اصول بنیادین واکنش نشان دهد.»

در حالی که شرایط بین کیف و مسکو بدتر شده است، مرکل گفت وی و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه با تمام نیروی خود تلاش می کنند تا اوکراین و روسیه را به اجرای توافق‌های مینسک وادارند.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد: «توافق های مینسک، مرجع آینده تحریم ها هست و خواهد بود.»

کشورهای عضو اتحادیه اروپا اوایل تابستان امسال موافقت کردند تا تحریم ها علیه بخش های انرژی، مالی و دفاعی روسیه تا پایان ماه ژانویه ادامه یابد.

شبه جزیره کریمه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه پرسی در سال 2014، با اکثریت آراء از این کشور جدا شد و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

پس از برگزاری این همه پرسی، روابط روسیه با کشورهای غربی تیره شد. امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند؛ مسکو اما دست داشتن در بحران اوکراین را به شدت رد کرده است.

از سوی دیگر کرملین بارها ناتو را به دلیل گسترش حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی است.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس