یک روزنامه اتریشی از اختلاف و مناقشه در دولت ائتلافی آلمان بر سر انتخاب نامزد برای ریاست جمهوری آینده این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، در دولت ائتلافی آلمان درباره رئیس جمهور آینده این کشور که در ماه فوریه توسط یک کمیته پارلمانی انتخاب می شود اختلاف نظر و مناقشه ایجاد شده است.

دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه این کشور را برای این سمت پیشنهاد داده که با انتقاد و مخالفت حزب سوسیال مسیحی مواجه شده است.

"هایکو ماس"، وزیر دادگستری آلمان از انتخاب یک نامزد فراحزبی سخن به میان آورده است.

دبیر کل حزب سوسیال دموکرات در معرفی اشتاین مار برای این سمت وی رایک مرد دولتی عالی نامید.

حدود یک هفته پیش گزارش هایی وجود داشت مبنی بر اینکه ائتلاف بزرگ برای معرفی یک نامزد مشترک برای ریاست جمهوری آینده آلمان تلاش می کند.

البته بر خلاف "هایکوماس"، وزیر دادگستری آلمان ،معاون رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات برای معرفی یک نامزد از حزب خود تبلیغ می کند. وی در این باره گفت: ما با هیچ بحران دولتی مواجه نیستیم و به هیچ نامزد واحدی نیاز نداریم. دموکراسی با انتخاب زنده است. در حزب سوسیال دموکرات بسیاری چنین دیدگاهی دارند.

بر اساس جدیدترین نظر سنجی موسسه امنید 39 درصد شهروندان آلمانی اشتاین مایر را نامزد مناسبی برای ریاست جمهوری آلمان می دانند. در جایگاه دوم وزیر دارایی آلمان با 29 درصد و جایگاه سوم "وینفرید کرتشمن" از سیاستمداران حزب سبز با 28 درصد و در جایگاه چهارم نیز "هورست زیهوفر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی با 26 درصد قرار دارد.

جانشین "یوآخیم گاوک"، رئیس جمهور فعلی آلمان در 12 فوریه 2017 توسط یک کمیته پارلمانی که از نمایندگان پارلمان آلمان و ایالات این کشور تشکیل می شوند انتخاب می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس