کد خبر 621754
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

فرمانده نیروهای متحد ناتو و رئیس فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا، امروز دوشنبه برای دیدار با مقامات ترکیه وارد این کشور شده است.

 به گزارش مشرق، در حالی که برخی خبرهای تایید نشده از خروج بمب‌های اتمی آمریکا از پایگاه اینجرلیک حکایت دارد، یک مقام ارشد ارتش آمریکا و ناتو وارد ترکیه شده است.

تنش‌ها بین آنکارا و واشنگتن درباره استرداد فتح‌الله گولن همچنان ادامه دارد و همین امروز دوشنبه هم وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر استرداد این فرد، از سفر به آمریکا برای گفتگو در این باره خبر داده است.

تنش‌ها بین دو کشور در حالی است که اخیرا یک پایگاه بلژیکی خبر داده آمریکا خروج سلاح‌های اتمی خود از ترکیه را آغاز کرده است.

در گزارش این پایگاه آمده که دو منبع مستقل خبر شروع خروج و انتقال سلاح‌های اتمی آمریکا از ترکیه به رومانی را به این رسانه داده‌اند(جزئیات بیشتر).

این خبر واکنش فوری و سریع رومانی را به دنبال داشت و وزارت خارجه این کشور اعلام کرده که چنین موضوعی صحت ندارد(جزئیات بیشتر).

حالا امروز خبر رسیده که «کورتیس اسکاپاروتی»، فرمانده نیروهای متحد ناتو و رئیس فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا، برای دیدار با مقامات ترکیه وارد این کشور شده است.

به نظر می‌رسد یکی از محورهای احتمالی گفتگوهای این مقام ارشد نظامی ناتو با مقامات ترکیه، پایگاه هوایی اینجرلیک باشد چرا که آمریکا از این پایگاه برای حملات هوایی در سوریه و عراق استفاده می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس