کد خبر 615731
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

سازمان ناتو در واکنش به دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پس از ۸ ماه تیرگی روابط، اعلام کرد احیای روابط بین مسکو و آنکارا تحولی نگران کننده محسوب نمی‌شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: احیای روابط حسنه بین ترکیه، به عنوان عضو این سازمان و روسیه تحولی نگران کننده در نظر گرفته نمی‌شود.

سخنگوی ناتو، عصر سه‌شنبه گفت: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل (ناتو) بارها اعلام کرده که برای این سازمان اهمیت دارد که کانال‌های تماس با روسیه باز بماند.

براین اساس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پس از 8 ماه تیرگی روابط آنکارا و مسکو، روز گذشته با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» در شهر «سن پترزبورگ» دیدار کرد.

هدف اصلی این دیدار، که پس از اقدام رجب طیب اردوغان در ارسال نامه به ولادیمیر پوتین مبنی بر عذرخواهی از روسیه برای ساقط کردن بمب افکن «سوخوی 24» روسی بر فراز سوریه از سوی یک جنگنده ترکیه‌ای، انجام شد، بازگشت روابط اقتصادی تقریبا متوقف مانده دو کشور است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    اردوغ خدمات خوبی برای سیاستهای کثیف غرب انجام داد مهمترینش شراکت در جنگ سوریه و داعش پروری و حراج نفت کرکوک برای غرب و اسرائیل. ساقط کردن جنگنده روسی به نفع داعش اما غرب نه تنها در این ماجرا هوای اردوغان را نداشت بلکه گفت ما هزینه ریسکهای اردوغان را نمی دهیم. بدتر از همه همدستی غرب با کودتاچیان در ترکیه بود و عدم محکومیت کودتا توسط غرب بود خب معلومه اردوغان برای انتقام از غرب و تلافی بره به طرف روسیه
  • تبریزلی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    اردوغان سیاستمدار کهنه کاریست میدونه چیکار کنه که مملکت بدون ذخایر نفت وگاز چطور با جمعیت 80 میلیون 9 برابر بودجه ایران بودجه ببنده تمام مردان بالای 60 سال مستمری بگیرند وبین بیست کشور بزرگ اقتصادی جهان باشه ملت هم دوستش داشته باشند حالا تو بیا هی فحش بده !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس