کد خبر 621633
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

ارتش سوریه ۲ روز پس از آغاز تنش، با کُردهای «حسکه» به توافق توقف درگیری رسید اما نیروهای «آسایش» تن به این توافق ندادند و آتش‌بس تازه‌ به‌دست‌ آمده را شکستند.

 به گزارش مشرق، بعدظهر یکشنبه (روز گذشته) نیروهای دولتی سوریه با نیروهای کُرد «آسایش»-شاخه نظامی حزب کارگران کردستان- به توافق آتش‌بس در «حسکه» واقع در شرق این کشور دست یافتند.

وبگاه خبری «النشره» امروز دوشنبه گزارش داد که در پی درگیری نیروهای کُرد با ارتش سوریه شب گذشته در مرکز منطقه «غویران» عملا این آتش بس ملغی شد.

همچنین منابع میدانی نیز گفتند که هرچند توافق حاصل شده بود، اما نیروهای آسایش به این توافق تن نمی‌دادند تا اینکه سرانجام توافق را بر هم زدند و آتش‌بس را شکستند.

النشره نیز ادامه داد که نیروهای کُرد با حمله به مواضع ارتش سوریه چند مرکز را در شمال غویران و «النشوه» شرقی اشغال کردند. در واقع سرکرده های میدانی کُرد آتش بس را نپذیرفتند و در پی ایجاد تنش هستند و چندین جبهه را علیه نیروهای سوری ایجاد کردند.

نیروهای کُرد همچنین حملاتی را به منطقه «نشوی» واقع در شمال شرق حسکه آغاز کردند؛ منطقه ای که به یک مرکز امنیتی دولتی نزدیک است.

درگیری «یگانهای پشتیبانی مردمی کُرد» با ارتش سوریه طی هفته گذشته شدیدترین درگیری میان نیروهای دولتی با افراد مسلح کُرد طی 5 سال گذشته بود.

در واقع نیروهای کُرد با آتش زدن ساختمانهای وابسته به دولت سوریه آتش بس مذکور را نقض کردند و بار دیگر در حسکه هرج و مرج به وجود آوردند.

یگانهای کُرد همچنین اعلام کردند که وارد روند آتش بس نشده اند و با بلندگو از نیروهای ارتش سوریه خواستند که سلاحهای خود را تحویل دهند یا اینکه با مرگ مواجه شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • امیر ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    یعنی یه نفر نیست این حرومزاده هارو بشونه سر جاش 20 تا اسکاد بزنن تموم شه
  • حمید ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    آتش بس بشه که چی بشه؟؟؟.هر وقت ارتش سوریه غرامت داد و از شهر بیرون رفت اونوقت میشه آتش بس کرد وگرنه بازم فردا پس فردا حمله میکنن
  • yas ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    کردها جلوی این آشغالا رو نمیگیرند,همین نژاد پرستی,تکبر و تفرقه گرایی,وزیر پاگذاشتن وحدت واسلام وهمزیستی مسالمت آمیز ,باعث میشه قتل عام شن. اگر تویه خانواده هم ,یکی تکبر کنه وتفرقه ؛فردا بازهم متلاشی میشن؛آخر این تفرقه به کجا خواهد رسید؛کشور کوچیک ضعیف وکم قدرت.
  • ایرانی ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    کردها فقط در مقابل علویان وشیعیان عرب که اهل مدارا وتجاوز به نوامیس نیستند شیر میشوند در مقابل امثال بغدادی وترگهای عثمانی از سر دوستی وصلح ومعامله درمیایند ...اما بعد از اینکه اردوغان وحشی و ابوبکر بغدادی وحشی دست انها را رد میکنند وارد فاز تقابل میشوند
  • امیر ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    عین سگ ولگرد میمونن اگه جلوشون فرار کنی میوفتن دنبالت اگه بزنیشون دم تکون میدن بدبختا
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    چرا هواپیماهای سوریه با یک تشر عقب نشستند؟!
  • امیر ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    چون اربابشون استخون اندازشون پشتشونه اتیش از تخم اسراییل و امریکاست حلب کم اوردن اینجا تلافی میکنن از اولم امریکا و اسراییل واسه خودشون هدف گذاری کرده بودن که به مرگ بگیرن به تب راضی شن اول سقوط نظام اگه نشد تجزیه که دارن اجرا میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس