وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که واشنگتن همچنان به تلاش خود برای "کاهش" رنج مردم سوریه و رسیدن به راهکار سیاسی بحران در این کشور ادامه می‌دهد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه مصری صدی البلد، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مراسم استقبال از مسلمانان آمریکایی به مناسبت عید فطر گفت: ما همچنان به "تلاش" خود برای کاهش رنج مردم سوریه و رسیدن به راهکار سیاسی بحران در این کشور ادامه می‌دهیم.

وی افزود: واشنگتن هدف باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را درباره استقبال از 10 هزار آواره در سال جاری محقق خواهد کرد.

از سوی دیگر، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی گفت: کری در قبال رخدادهای سوریه به شدت احساس ناامیدی می‌کند و تمایل دارد تغییر واقعی در اوضاع کنونی رخ بدهد.

کربی گفت: شاید یکی از اهداف سفر کری به روسیه اطمینان یافتن از این مسئله باشد که آیا روسیه در رسیدن به راهکار سیاسی و مسالمت آمیز همکاری خواهد کرد یا خیر؛ به ویژه اینکه روسیه با آمریکا ریاست تیم ناظر بر آتش‌بس سوریه را برعهده داشته‌اند.

وی گفت: به عقیده من صبر جامعه جهانی در قبال سوریه در حال اتمام است. نظام سوریه همچنان با هرگونه تلاشی برای پیشبرد روند سیاسی و تلاش برای برآوردن خواسته‌های مردم مخالف است.

قرار است جان کری فردا(پنجشنبه) به مسکو برود و با همتای روسی خود درباره تحولات سوریه و ازسرگیری مذاکرات صلح ژنو بحث و تبادل نظر کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس