نیروهای لیبیایی حمله گسترده دیگری برای بیرون راندن داعش از شهر سرت را آغاز کرده و اعلام کردند، کنترل مسجد اصلی شهر و زندانی که در دست داعش بود را پس گرفته‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای لیبیایی که بیشترشان را شبه‌نظامیان شهر مصراته تشکیل می دهند در آستانه کنترل کامل بر شهر سرت، پایگاه اصلی داعش در لیبی هستند.

این نیروها طی عملیاتی که از حدود سه ماه قبل آغاز شده، کنترل بیشتر مناطق شهر را در دست گرفته‌اند و حضور داعشی ها در این شهر به منطقه ای مسکونی محدود شده است. جنگنده های آمریکایی از اول اوت از نیروهای لیبیایی در این عملیات حمایت می‌کنند.

اکرم قلیوان، از مسئولان محلی لیبی گفت: دست کم 9 تن از شبه‌نظامیان مصراته در درگیری‌های روز یکشنبه کشته و 85 تن دیگر نیز زخمی شدند.

رضا عیسی سخنگوی عملیات "البنیان المرصوص" نیز گفت: نیروهای لیبیایی که با توپخانه سنگین و تانک حمایت می شوند، ساعات اولیه صبح روز یکشنبه در یکی از محله ها شروع به پیشروی کرده و کنترل ساختمانی که توسط داعش به عنوان زندان استفاده می شد را به دست گرفتند.

دفتر اطلاع رسانی عملیات البنیان المرصوص اعلام کرد که این نیروها کنترل مسجد الرباط، بزرگترین مسجد شهر سرت را نیز به دست گرفتند. در این مسجد چهره‌های اصلی داعش سخنرانی می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس