کد خبر 622477
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گفته یک مقام دفاعی آمریکا، ایالات متحده استفاده از بالگردهای جنگی برای هدف گرفتن شبه‌نظامیان داعش در سرت لیبی را آغاز کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جت‌های آمریکایی از اوایل اوت در مبارزه علیه حامیان داعش به دولت توافق ملی لیبی برای پس گرفتن شهر ساحلی سرت کمک می‌کنند و چندین حمله علیه مواضع و تجهیزات داعش انجام داده‌اند.

آنتونی فالوو، سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا گفت، بالگردهای تهاجمی سوپر کبرا ای اچ – 1 دابلیو (AH-1W) متعلق به تفنگداران دریایی در روزهای اخیر به عملیات‌های مشترک پیوسته‌اند. او افزود: این بالگردها قدرت انجام حملات هوایی بسیار دقیق را دارند و همین امر، به ما انعطاف بیشتری می‌دهد.

بالگردهای سوپر کبرا روی کشتی جنگی دوگانه‌ای موسوم به یو اس اس وسپ (USS Wasp) در مدیترانه مستقر شدند. علاوه بر این جنگنده‌های هرییر (Harrier) هم روی این کشتی جنگی مستقر است و حملاتی در سرت انجام می‌دهد.

آمریکا تا روز دوشنبه 77 حمله هوایی در این شهر انجام داده بود. نیروهای حامی دولت توافق ملی لیبی که از اول اوت با حملات هوایی آمریکا پشتیبانی شدند، از اواسط مه حمله‌ای را برای بیرون راندن داعش از این شهر آغاز کردند. داعشی‌ها از ژوئن سال گذشته کنترل این شهر را در دست دارند. بیش از 350 تن از این نیروها کشته و حدود 2000 تن از آنان در جریان درگیری‌ها زخمی شده‌اند. تلفات داعشی‌ها مشخص نیست.

پنتاگون گفته است که مشارکت آمریکا در عملیات‌های سرت ممکن است "چندین هفته" به طول انجامد اما سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا به زمانی که این حملات انجام خواهد شد، اشاره‌ای نکرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس