کد خبر 621655
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

نیروهای لیبیایی در عملیات آزادسازی سرت موفق شدند مسجد اصلی و یک زندان را در این شهر به کنترل خود درآورند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی که عمدتا از گروه های شبه نظامی مصراته تشکیل شده اند، می گویند: بخش اعظم سرت را طی سه ماه گذشته از چنگ داعش آزاد کرده اند و تا آزادسازی این شهر چیزی باقی نمانده است.

به گفته این نیروها تروریست های داعش اکنون در مناطق مسکونی مرکز شهر تحت محاصره قرار گرفته اند. از 1 آگوست (11 مرداد) آمریکا نیز حمله های هوایی به این شهر را آغاز کرده است.

به گفته سخنگوی بیمارستان مصراته، در نبردهای روز یکشنبه دست کم 9 نفر کشته و 85 نفر زخمی شدند.

رضا عیسی سخنگوی نیروهای لیبیایی گفت که در این نبرد با استفاده از خمپاره اندازهای سنگین و تانک ساختمانی که ارتش از آن به عنوان زندان استفاده می کرد را در کنترل خود گرفتند.

دفتر مطبوعاتی این نیروها گفت: بعدها نیروهای مسجد رباط که بزرگترین مسجد شهر سرت است و داعشی ها از جمله ترکی بن علی مبلغ این گروه تروریستی در آن فعالیت تبلیغاتی می کرد را تحت کنترل گرفتند.

این دفتر همچنین اعلام کرد که اجساد دهها داعشی در مناطق تازه آزاد شده پیدا شده است. وی آمار دقیقی در این خصوص ارائه نکرد.

داعش سال گذشته سرت را تصرف کرد و بر اساس الگوی پیاده شده در عراق و سوریه، تلاش کرد تا قوانین افراطی خود را به ساکنان این شهر تحمیل کند.

آزادی این شهر می تواند ضربه مهلکی به داعش باشد، هرچند تروریست هایی که از این شهر گریخته اند یا از قبل در دیگر مناطق لیبی مستقر شده بودند احتمالا در خلاء سیاسی و امنیتی حاکم بر این کشور، به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس