عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه ۱۵ ایراد مهم درباره مدل جدید قراردادهای نفتی مطرح شده که باید رفع شود، گفت:بعد از برگزاری جلسه غیر علنی ضرورت دارد یک جلسه به صورت علنی برگزار شود.

به گزارش مشرق،‌ حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه 15 ایراد بزرگ مدل جدید قراردادهای نفتی باید اصلاح شود گفت: اگر قرار است فردا وزیر نفت به صورت غیر علنی درباره قراردادهای نفتی صحبت کند، ضرورت دارد که پس از این جلسه یک جلسه به صورت علنی برگزار شود تا مردم از جزئیات قراردادها با خبر باشند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس بر جزئیات این قراردادها نقد دارند افزود: ایرادهای اعلام شده در قراردادهای جدید نفتی برگرفته از نظر کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران است.

 بهرام نیا اظهار داشت: البته میادین مشترک دریایی و زمینی نفتی داریم و باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و در راستای اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری گام برداریم.

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: کشور نیازمند به IPC است. اما باید بعد از برگزاری جلسه غیرعلنی، یک جلسه با حضور وزیر به صورت علنی برگزار شود. مردم باید موضوعات را لمس کنند، چرا که حرف اول و آخر را مردم می‌زنند و به همین دلیل باید در جریان امور قرار گیرند. دولت بدون اصلاحات مد نظر نمی تواند رضایت مجلس را کسب کند.

وی ادامه داد: موضوع قراردادهای جدید نفتی مربوط به حال کشور نیست، مرتبط به آینده کشور است بنابراین باید با بهره‌گیری از نظر کارشناسان و با دقت کافی اجرایی شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس