کد خبر 620406
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

محمود صادقی گفت: درباره استیضاح وزیر آموزش وپرورش تعدادی از امضا‌کنندگان استیضاح از اعضای فراکسیون امید بوده که این اتفاق به این دلیل است که ارتباط بدنه‌ وزارت آموزش و پروش با مجموعه فراکسیون امید در حد قابل قبولی نبوده است.

به گزارش مشرق، محمود صادقی، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید امروز شنبه ۹۵/۵/۳۰ طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: درآینده نزدیک دیدار اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید با ریاست محترم جمهوری برگزار خواهد شد که عمده مباحثی که در این جلسه مطرح می‌شود، حول محور تعامل وهمکاری بیشتر فراکسیون امید با دولت یازدهم و رفع برخی از گله مندی‌های اعضای این فراکسیون از دولت است. در گذشته برخی از ضعف‌ها سبب شده بود تا مراودات مناسبی بین فراکسیون و دولت به خوبی صورت نگیرد.
 
متاسفانه مطالبی در این زمینه مطرح شده است که برخی معتقدند این دیدار برای رفع کدورت بین آقای دکتر عارف و آقای دکتر روحانی است که اینها در حد یک شایعه است. عده‌ای درصدد این هستند که بین رئیس‌جمهور و رئیس فراکسیون امید اختلاف افکنی کنند. دکتر عارف معمولا در جلسات فراکسیون سعی می‌کند حتی‌الامکان از سیاست‌های دولت دفاع کرده و به عنوان یک حامی دولت در برابر منتقدان حاضر شود اما با توجه به این همدلی‌ها برخی انتظارات هم از دولت وجود دارد که دولت هم باید به آن توجه لازم داشته باشد.
 
به عنوان مثال درباره استیضاح وزیر آموزش وپرورش تعدادی از امضا‌کنندگان استیضاح از اعضای فراکسیون امید بوده که این اتفاق به این دلیل است که ارتباط بدنه‌ وزارت آموزش و پروش با مجموعه فراکسیون امید در حد قابل قبولی نبوده واین مساله عدم ارتباط مناسب در نهادهای دیگر نیز مشاهده می‌شود. حال انتظار فراکسیون امید این است که لایحه یا طرحی که قرار است به مجلس آمده و مورد ارزیابی قرار بگیرد پیش از آن در جلسات مشترک بین فراکسیون و دولت مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.
 
موضوع شورای عالی همفکری دولت ومجلس را که از سوی معاونت محترم پارلمانی ریاست‌جمهوری مطرح گردید می‌توان به فال نیک گرفت اما در این خصوص انتظار می‌رود دولت هماهنگی مناسب‌تری را با فراکسیون امید که به قولی به عنوان حامی دولت تلقی می‌شود، داشته باشد. درباره پدید آمدن ناهماهنگی‌ها بین فراکسیون و دولت، عدم تحرک دولت سبب شده که کیفیت مراودات به حد معقول نرسیده و بیشتر این ناهماهنگی و عدم تعاملات، به کابینه دولت و معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها برمی‌گردد که تا به امروز نتوانسته‌اند ارتباط مناسبی را با مجلس برقرار کرده و این اتفاق باعث شده است که هیات رئیسه فراکسیون امید تصمیم بگیرد تا برای بهبود روابط، با شخص ریاست محترم جمهوری دیدار صمیمانه برگزار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    بنده آموزگار ابتدایی هستم واز عملکرد آقای فانی راضی هستم ایشان درد آشنای آموزش و پرورش هستند.خواهشمندم اگر نمایندگان دلشان برای آموزش و پرورش می سوزد به جای استیضاح وزیر تلاش کنند بودجه ی آموزش و پرورش افزایش یابد.
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    فانی بخاطراینکه معلمها رامادیگراکردوبجای ترویج معنویات نابودکردآموزش وپرورش راهمچنین بخاطرحقوقهای نجومی بایداستیضاح شود
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    با سلام . اقای فانی در دوره خود هیچ توجهی به نیرو های خدماتی و سرایداران نکرد و حتی انها را در رتبه بندی قرار نداد
  • حامد ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    استیضاح ارتباطی با مشکلات آموزش و پرورش و معلمان ندارد. من مربی پرورشی قرآن با 4 سال سابقه در آموزش و پرورش هستم. مدرک کارشناسی ارشد فیزیک (دانشجوی سال چهارم دکتری فیزیک). حقوق یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان. سمت : مربی پرورشی و قرآن مدرسه ابتدایی . ماشین : هیچ. موتور هم ندارم. (کاش قدیم بود حداقل الاغ می داشتم) پس انداز : صفر . اقساط 380 هزار تومان . شامل دو وام ازدواج و وام دیگر . سن 31 سال . تنها مزایای آموزش و پرورش که وجود داره و من تونستم استفاده کنم نوشیدن چای در مدرسه است که البته پول چای و قند آن را خودمان می دهیم و فقط پول گازی که سماور استفاده می کنه رو نمی گیرن.
  • احمدی ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    اقای فانی!!!!! چرا افزایش حقوق جانبازان فرهنگی نذاشتی مردادماه پرداخت شود بااین روش می خواهی فرهنگ ایثار ترویج دهی!!!! متاسفیم
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    استیضاح نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس