کد خبر 620128
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

درپی موافقت وزارت بهداشت اوکراین امکان آزمایش داروهای آمریکایی بر روی شهروندان این کشور فراهم شد.

به گزارش مشرق، به دلیل گران و عمدتا مشکل ساز بودن آزمایش داروهای جدید در اروپا و آمریکا، به شرکت های داروسازی اجازه داده شد برای این منظور به سراغ اوکراینی ها بروند.

بیماران اوکراینی قطعا برای مشارکت در آینده علم پزشکی پاداش دریافت خواهند کرد. وزارت بهداشت اوکراین حکمی را امضا کرد که به اروپا و آمریکا اجازه می دهد بررسی های آزمایشگاهی داروهای جدید را روی اوکراینی ها انجام دهند.

این موضوع 96 نوع داروی مختلف را شامل می شود. ابتدا اروپایی ها و آمریکایی ها درخواست را برای 98 نوع دارو کرده بودند. وزارت بهداشت اوکراین از ارائه مجوز برای آزمایش داروی پسوریازیس و نیز داروی درمان افسردگی در کودکان خودداری کرد.

خوشبختانه این داروهای جدید پیشتر بر روی حیوانات آزمایش شده اند.سپس این داروها در چهار مرحله بر روی انسان آزمایش می شوند.

دو سال پیش در ازای این آزمایش ها تا 1000 دلار نیز پرداخت می شد. اما در حال حاضر اوکراینی ها فقط برای مرحله سوم و چهارم تحت آزمایش قرار می گیرند.

ویکتور سردیوک رئیس شورای دفاع از حقوق بیماران اوکراین در انتقاد از این موضوع گفت:«با توجه به سطح فقر، مشارکت در این آزمایش ها تقریبا تنها راه برای معالجه مجانی با داروهای اروپایی است.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس