سران و حامیان حزب دموکرات آمریکا رقبای جمهوریخواه خود را به رابطه با روسیه و جاسوسی برای این کشور محکوم می‌کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، چندین نفر از سران حزب دموکرات آمریکا از پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) درخواست کردند تا در راستای بررسی دلایل هک شدن سیستم انتخاباتی و دیگر سازمان‌های سیاسی آمریکا، مشاور ارشد کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ نامزد نهایی جمهوریخواهان این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را مورد تحقیق و بازجویی قرار دهند.

اتهامات جدی در مورد ارتباطی عمیق میان تیم انتخاباتی دونالد ترامپ و مقامات کاخ کرملین وجود دارد.

در نامه‌ای که «هری رید» رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا در روز 27 آگوست برای «جیمز کامی» مدیر اف بی آی ارسال کرد از این سازمان خواسته شد تا دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد تحقیق قرار دهد. این درخواست به دلیل انتشار گزارش جدیدی مبنی بر نفوذ هکرهای روسی به سیستم رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته است. در همان نامه رید بدون ذکر نام اشخاص از کامی درخواست کرده است تا میزان ارتباط دو نفر از دستیاران ارشد دونالد ترامپ که ادعا می‌شود با روسیه در ارتباط هستند را مشخص نماید.

نامه رید مشخصا به «راجر استون» دوست صمیمی ترامپ که ادعا می‌شود با «جولیان آسانژ» مدیر سایت افشاگر ویکی لیکس در ارتباط است و همچنین به «کارتر پیج» مشاور ترامپ در زمینه سیاست خارجی که در ماه جولای به مسکو سفر کرده اشاره می‌کند.

رید در این نامه به صورت غیر مستقیم به استون اشاره کرده و گفت: «اف بی آی باید بررسی کند و ببیند هیچ گونه همدستی میان دولت روسیه و آسانژ در مورد  اطلاعات مربوط به شهروندان آمریکا وجود دارد یا خیر.»

چهار نفر از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز طی نامه‌ای از کامی خواستند روابط میان دستیاران ارشد ترامپ و دولت روسیه را بررسی نماید تا اقدامات پیدا و پنهان این افراد که در ارتباط با منافع ملی روسیه است کاملا مشخص شود.

در حال حاضر طرفداران هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات آمریکا رقبای سیاسی او را محکوم می‌کنند که با دستگاه جاسوسی و اطلاعی روسیه در رابطه هستند.

این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که چگونه دو نامزد اصلی انتخابات از توهمات توطئه علیه یکدیگر استفاده می‌کنند، توهماتی که در بسیاری از اوقات قابل اثبات نیستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس