در پروپاگاندای بی‌بی‌سی فارسی در انتشار صدای سه دهه پیش از آیت‌الله منتظری که به انتقاد از اعدام منافقین پرداخته، شخص منتظری محور اصلی نیست و تنها بهانه‌ای برای روایت ارائه شده به افکار عمومی نسل سوم و چهارم انقلاب است.

سرویس جنگ نرم مشرق- چند روز از انتشار فایل صوتی صحبت‌های آیت‌الله منتظری در جلسه‌ای با چند تن از مسئولان قضایی و اطلاعاتی وقت در تاریخ 24 مرداد سال 67 توسط فرزند ایشان احمد منتظری در فضای مجازی می‌گذرد که در آن جلسه آیت‌الله منتظری اعتراض‌ خود را به روند اعدام شماری از زندانیان که از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بودند، به این مسئولان اعلام می‌دارند. اعدام‌هایی که با حکم ولی‌فقیه و حاکم اسلامی وقت یعنی امام خمینی (ره) اجرا شد و از آن زمان تا کنون هر از چندگاهی به سوژه‌ای تکراری برای رسانه‌هایی تبدیل گردیده که به‌دنبال مشروعیت‌زدایی از نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه جایگاه رهبری و شخص حضرت امام (ره) بودند.

در همین راستا رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین نیز مانند صدای آمریکا، رادیو فردا و دویچه‌وله فارسی به این فایل صوتی پرداختند، اما در بین این رسانه‌ها بی‌بی‌سی فارسی فراتر از حد معمول به این موضوع پرداخت و سعی کرد در چند روز اخیر با پرداختن مداوم از منظر خود به زوایای مختلف این فایل صوتی، گزارشات مربوط به آن را در صدر اخبار خود نگه دارد.

 
 
 
 انتشار صدای سه دهه پیش از آیت‌الله منتظری که به انتقاد از اعدام منافقین پرداخته، بهانه مناسبی در اختیار رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به دولت‌های غربی جهت حمله به جمهوری اسلامی  قرار داد

جالب آنکه محورهای اصلی این سخنرانی حدود 20سال قبل در کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری منتشر شده و به گفته احمد منتظری فرزند ایشان در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی "چیز جدیدی در این فایل صدا افشا نشده است."

گزارش‌ و موضع‌گیری‌های مختلفی نسبت به این صوت مربوط به 28 سال پیش، منتشر و اعلام شد، اما کمتر تحلیلی به محتوا و محورهای گزارشات بی‌بی‌سی فارسی در شبکه تلویزیونی و سایت اینترنتی آن پرداخت که چه اهداف مهمی را این رسانه وابسته به دولت انگلیس از مانور خبری روی این موضوع دنبال می‌کند.

در بین این رسانه‌ها، بی‌بی‌سی فارسی فراتر از حد معمول به این موضوع پرداخت و سعی کرد در چند روز اخیر با پرداختن مداوم از منظر خود به زوایای مختلف این فایل صوتی، گزارشات مربوط به آن را در صدر اخبار خود نگه دارد

 

از تفرقه میان مسئولان تا زمینه‌سازی برای ایجاد آشوب

رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین به‌ویژه بی‌بی‌سی فارسی همیشه آیت‌الله منتظری را به نمادی برای نشان دادن اختلاف در بالاترین سطوح نظام تبدیل کردند تا بتوانند از این راه در مشروعیت، حقانیت و موجودیت نظام تردید حاصل کنند. شاید دلیل اینکه صادق صبا مدیر سابق بی‌بی‌سی فارسی، مهم‌ترین روز کاری خود را روز درگذشت آیت الله منتظری عنوان کرد، همین موضوع باشد.

 
بی‌بی‌سی فارسی همیشه آیت‌الله منتظری را به نمادی برای نشان دادن اختلاف در بالاترین سطوح نظام تبدیل کرده تا بتواند از این راه در مشروعیت، حقانیت و موجودیت نظام تردید حاصل کند 

از طرف دیگر با برجسته‌کردن موضوع اعدام‌های اعضای منافقین در سال 67 در افکار عمومی مردم ایران که اکنون به اوج خود رسیده است، به‌گونه‌ای نخبگان و مسئولان را تحریک کرده تا در زمین آنها بازی کرده و نسبت به این اعدام‌ها موضع حمایت یا مخالفت بگیرند. این کار موجب می‌شود تا باب موضوع اختلافی دیگر میان مسئولان کشور باز و به ایجاد شکاف میان رهبران و مسئولان نسل اول انقلاب کمک کند؛ این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که بی‌بی‌سی فارسی با پروپاگاندا تمرکز اذهان عمومی کشور و حتی بعضی مسئولان سابق را از مسئله اصلی یعنی صدور حکم شرعی برای محاربان توسط ولی‌فقیه زمان دور می‌کنند.

افکار عمومی به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب که امام را ندیدند، هدف بعدی روایت رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی از موضوعات جنجالی انقلاب اسلامی مانند همین اعدام‌های جمعی از اعضای منافقین در سال 67 است. در واقع روایت بی‌بی‌سی فارسی با شک انداختن در اذهان جوانان کشور نسبت به رهبری امام خمینی (ره)، شخصیت امام را مخدوش می‌کنند که در صورت موفقیت، جایگاه ولایت فقیه و رهبری (که افرادی غیر از امام در آن منصب قرار گرفته و خواهند گرفت) مشروعیت خود را در ذهن نسل جوان و نوجوانی که امام را ندیده، از دست می‌دهد و به تدریج پایگاه اجتماعی انقلاب اسلامی در آینده کم‌رنگ می‌شود.

 
بی‌بی‌سی فارسی با پروپاگاندا تمرکز اذهان عمومی کشور و حتی بعضی مسئولان سابق را از مسئله اصلی یعنی صدور حکم شرعی برای محاربان توسط ولی‌فقیه زمان دور می‌کند 

بی‌بی‌سی فارسی در واقع با نشان دادن چهره‌ای مستبد از امام و تخطئه اصل رهبري، به‌گونه‌ای غیرمستقیم به بازخوانی ادبیات فتنه‌گران در دیکتاتورخواندن جمهوری اسلامی در سال 88 روی آورده و هم‌زمان با جهت‌دهی افکار عمومی به‌ویژه جوانان، به‌دنبال جدا کردن بدنه جامعه از نظام جمهوری اسلامی است تا بتواند زمینه‌سازی ایجاد آشوب و فروپاشی از داخل را فراهم کند.

موضوعی دیگر که بی‌بی‌سی فارسی در چند سال اخیر بسیار بر روی آن تمرکز کرده، اتهام نقض حقوق بشر به جمهوری اسلامی با مصادیقی مانند "اجرای حکم اعدام" است. در واقع اعدام‌ها از زمان وقوع انقلاب اسلامی تا کنون، همیشه مستمسکی برای حمله به جمهوری اسلامی بوده تا دستگاه‌های قضایی و امنیتی ایران را زیر سوال ببرند. هم‌زمانی انتشار فایل صوتی جلسه آیت‌الله منتظری با اعدام حدود ۲۰ نفر از گروه تروریستی «توحید و جهاد» که بسیاری از هموطنان اهل سنت در غرب کشور را به شهادت رسانده‌اند، موجب شده تا بی‌بی‌سی فارسی با شدت بیشتری با گزارشاتی مانند «اعدام‌های دیروز، اعدام‌های امروز» افکار عمومی را نسبت به جاری کردن حکم الهی تحریک کنند تا نسبت به عدم مجازات (اعدام) تروریست‌ها و محاربین که امنیت مردم را به بازی می‌گیرند، قانع شوند.

افکار عمومی به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب که امام را ندیدند، هدف بعدی روایت رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی از موضوعات جنجالی انقلاب اسلامی مانند همین اعدام‌های جمعی از اعضای منافقین در سال 67 است
 

مظلوم‌نمایی برای منافقین، جهت کسب حمایت کشورهای معاند جهت اقدامات تروریستی در ایران

اتفاق‌های نظیر انتشار این فایل صوتی، تنها یک تکه از پازل عملیات ترکیبی علیه ایران است که با پشتیبانی رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی فارسی همراه می‌شود. اکنون عملیات ترکیبی علیه ایران شامل عملیات اطلاعاتی، جنگ اقتصادی، جنگ دیپلماتیک، جنگ نیابتی در منطقه و همچنین جنگ چریکی و حملات تروریستی است که در دستور کار غرب به رهبری آمریکا و با کمک کشورهایی نظیر رژیم صهیونیستی و عربستان قرار گرفته که استفاده از منافقین در این عملیات ترکیبی، فقط پازل مربوط به بخش جاسوسی و حملات تروریستی است.

 
اتفاق‌های مانند انتشار این فایل صوتی، تنها یک تکه از پازل عملیات ترکیبی علیه ایران است که با پشتیبانی رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی فارسی همراه می‌شود تا اقداماتی نظیر عملیات تروریستی علیه ایران توسط گروهک منافقین دوباره آغاز گردد

از همین رو مظلوم‌نمایی برای منافقین و بازسازی چهره آنها نزد افکار عمومی جهان (غیر از مردم ایران) جهت کسب حمایت کشورهای خارجی معاند جمهوری اسلامی، با کارهای تبلیغاتی مانند برگزاری همایش برای منافقین در پاریس که مقامات سابق اطلاعاتی و سیاسی آمریکایی، اروپایی و عربی در آن شرکت کردند، و همچنین مانور تبلیغاتی برای اعدام جمعی از آنان در سال 67 که در رسانه‌های خارجی نیز انعکاس داشته است، نشان از برنامه‌ریزی دقیق برای سازماندهی مجدد و استفاده قوی از این گروهک جهت انجام عملیات تروریستی در ایران دارد.

وقتی تیغ آیت‌الله منتظری دیگر برای بی‌بی‌سی تیز نیست

تحلیل و بررسی محورهای گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی از گذشته تا کنون نشان می‌دهد که شخصیت حقیقی آیت‌الله منتظری هیچ‌گاه برای آنها اهمیت و موضوعیت نداشته، بلکه این رسانه وابسته به دولت انگلیس، آیت‌الله منتظری را به ابزاری برای تحقق یکی از محورهای اصلی خود، یعنی "خدشه‌دار کردن مشروعیت کل حاکمیت جمهوری اسلامی" تبدیل کرده است.

در پروپاگاندای بی‌بی‌سی فارسی در انتشار صدای سه دهه پیش از آیت‌الله منتظری که به انتقاد از اعدام منافقین پرداخته، شخص آیت‌الله منتظری محور اصلی نیست، بلکه روایتی که بی‌بی‌سی فارسی از این موضوع به افکار عمومی ارائه می‌دهد، مهم است که به دلیل نپرداختن به طرف دیگر ماجرا، یعنی محاربین و اقدامات آنها علیه امنیت کشور، دچار یک اشتباه فاحش شده است.

وقتی تیغ آیت‌الله منتظری برای بی‌بی‌سی تیز نیست 
بررسی بی‌بی‌سی از گذشته تا کنون نشان می‌دهد که شخصیت حقیقی آیت‌الله منتظری هیچ‌گاه برای آنها موضوعیت نداشته، بلکه این رسانه آیت‌الله منتظری را به ابزاری برای تحقق "خدشه‌دار کردن مشروعیت کل حاکمیت جمهوری اسلامی" تبدیل کرده است 

مرثیه‌سرایی برای سازمان منافقین و برجسته‌کردن و اعدام دست جمعی از آنان با حکم حضرت امام خمینی (ره) در حالی توسط بی‌بی‌سی فارسی صورت گرفته که این سازمان (منافقین) به دلیل عملکردشان، تقریبا هیچ پایگاه اجتماعی در هیچ یک از احزاب و قشرهای مختلف مردم ایران ندارد و مردم ایران متفق القول اعضای این سازمان را به دلیل خیانتی که در حق هموطنان خود کرده‌اند، لایق هیچ ترحمی نمی‌بینند. در واقع می‌توان گفت که بی‌بی‌سی فارسی و دیگر رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین دچار خطای محاسباتی شده و برگه برنده خود را در استفاده از آیت‌الله منتظری سوزاندند و دیگر این تیغ برای آنها نخواهد بُرید.

این در حالی است که هر نسلی از مردم ایران در پس از انقلاب چه آنانی که امام را درک کردند و چه آنهایی که امام را ندیدند، متوجه پنهان کردن بخشی از شخصیت امام (ره) و یا برجسته کردن بخش دیگری از شخصیت ایشان توسط هر رسانه‌ای می‌شوند، و به دلیل وجود رسانه‌های مستقل، نمی‌توان دستورات و حتی شخصیتی مانند امام را که به معني واقعي كلمه تجلي هر دو بعد جاذبه و دافعه در اسلام بود، به راحتی برای مردم ایران زیر سوال برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    3 0
    منتظری باید هم از اعدام منافقین ناراحت میشد چراکه برادر دامادش یعنی مهدی هاشمی هم جزو همین منافقین بود
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 1
    حالا می شود فهمید که حق با انوشیروان بود که در یک روز دوازده هزار مزدکی را گردن زد و ایران را از لوث وجود تفکر فاسذشان پاک کرد. برهان خلف: اگر اعدام منافقین در سال 67 اجرا نمی شد چه می شد؟ پاسخ: طرح تکرار عملیات فروغ جاویدان به طور دایمی در دستور کار فرقه رجوی باقی می ماند. چرا که هدف آنها در عملیات مذکور رساندن خود به زندانها و ملحق کردن اعضای زندانی به لشکرشان تا با پیشروی شهر به شهر با جمعیتی انبوهی از زامبی ها تهران را فتح کنند. دقیقا برنامه ای داعش در عراق اجرا کرد و هر شهر را که فتح کرد با جذب زندانیهای تکفیری آن شهر چند برابر قوی شد. در واقع اگر دولت عراق هم اعضای داعش و تکفیری را به جای زندان کردن اعدام کرده بود الان داعشی وجود نداشت. این همان طرح جنگلبانها در زمان آتش سوزی است. آنها تمام درختهای اطراف محل آتش و در خطر رسیدن آتش را قطع می کنند تا مانع از گسترش آتش سوزی بشوند. چرا که تا سووخت در اختیار آتش باشد ادامه خواهد یافت. بدون شک اگر پایمردی و شجاعت امام خمینی نبود رجوی عملیات فروغ جاویدان را تکرار می کرد و چه بسا اینبار مثلا با کمک آمریکا نیروهایش را در وسط ایران با هواپیما تخلیه می کرد و با یک یک سیورش سریع و شهر به شهر با هنین تدبیر خود را به تهران می رساند. اما اعدام منافقین در زندانها سبب شد که این برنامه اجرا نشود. سوال: آبا اعدامها شرعی بود؟ با توجه به اینکه این افراد هنوز مرتکب قتل نشده بودند؟ پاسخ: آری. چرا که وقتی بغات در جنگ رو در رور با نیروهای اسلام قرار می گیرند همه واجب القتل هستند و بحث قصاص مطرح مطرح نیست. در جنگ دشمن دشمن است و باید کشته شود و کسی از سرباز دشمن نمی پرسد تو چند نفر را کشته ای؟ همین عضویت در لشکر متجاوز برای کشتنش کافیست. لهذا اتفاقا آن چیزی که غیر شرعی بود زندانی کردن اعضای منافقین و دادن شام و نهار مجانی به آنها از بیت المال بود آن هم بعد از آنکه در سال 60 این افراد رسما اعلام قیام علیه امام خمینی کردند. پس در همان ابتدا لازم بود همه آنها در همان سال 60 کشته شوند. اما معلوم نیست چه تفکری در ذهن برخی مجریان آن زمان بود که این افراد را زندانی کردند؟ آیا قصد معاوضه آنها را با کسی داشتند؟ آیا خیال می کردند این افراد در زندان توبه کرده می کنند؟ که دیدید نه تنها توبه نکردند بلکه به فعالیتهای خود در داخل زندانها ادامه دادند. شک نکنید امام خمینی دست خیانت داخلی را در ماجرای عملیات فروغ جاویدان می دیدید و می دانست با مرگش کسی جرات این اقدام انقلابی را نخواهد داشت. اما چرا منتظری اینچنین از اعدام بغات به جلز و ولز افتاد؟ براستی این مهر و محبت منتظری کجا رفته بود وقتی نورچشمش امید نحف آبادی مردم بیگناه را به خاطر مخالف با ایشان و بهانه ضدیت با انقلاب تیرباران می کرد؟ محبتش کجا بود وقتی مهدی هاشمی عزیزش مردم را در گونی زنده به گور می کرد؟ این همه دلسوزیش برای اسلام کجا بود وقتی شیخ قنبرعلی مستضعف را دار زدند و جسدش را در چاه آویزان کردند؟ این محبتش کجا بود وقتی همان برادر دامادش آیت الله شمس آبادی را به جرم مخالفت با نظرات همین آقا در مورد کتاب شهید جاوید ، دزدید و خفه کرد و جسدش را گوشه خیابان انداخت؟ حالا با این سوابق منتظری ناگهان نگران انسانیت می شود و آنهم در مورد منافقین؟ قطعا به دلیل این اینکه ارتباطاتی با منافقین داشته است و یقینا این این ارتباطات در راس نظام نمی توانست بی ارتباط با لو رفتن پی در پی عملیاتهای نیروهای ایرانی در جنگ و سلاخی شدن دهها هزار نفر از بهترین جوانان اتنقلابی در عملیاتهایی نظیر کربلای چهار و رمضان و بدر و نظایر آن بشود. و این است راز آنکه چرا امام خمینی به منتظری نوشتید شما اطلاعات کشور را به دشمن منتقل می کنید. و بعد از من منافقین و لیبرالها را بر این ملت مظلوم مسلط خواهید کرد. پی نوشت: به یاد آورید که اشتباه دیگری از سوی جمهوری اسلامی در سال 88 را مشاهده کردیم وقتی پیاده نظام منافقین جدید به مراکز نظامی و انبار های اسلحه یورش بردند. اشتباه مرگبار قاضی مرتضوی سبب شد این افراد به زندان محکوم شوند و فرصت بعدی برای ادعای ماجرای مشکوک کهریزک فراهم شود. حال آن که این افراد باید مورد شلیک مستقیم قرار می گرفتند. یقین کنید آن افرادی که از آن ماجرا زنداتی شدند و بعضا تا الان زندانی هستند روزی آزاد خواهند شد و مجددا اینبار اقدامات خود را تکرار خواهند کرد. از امام خمینی درس بگیرید و بدون و ترس و واهمه از اتحادیه اروپایی حکم خدا را اجرا کنید و همه آنها را در یک اقدام ضربتی اعدام کنید
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 1
    این یارو منتظری مرده یا زنده ست ؟
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 1
    این قیافه شم میخوره به ساده لوح و..
  • محمد ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 0
    میخوان با استفاده ار سادگی اصلاح طلبا اشوب کنن تلویزیون حتی اعتراف سازمانهای نظر سنجی غربی مبنی بر صحت انتخابات 88 را هم پخش نمیکنه
  • مهدی از قم ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 0
    جالبه افرادی که با اصل انقلاب اسلامی مخالف بودند همه افکار مشابه ای داشته اند و بیشتر هم راهی مخالف با مقاصد اولیه رفته اند.گروهی مثل منافقین که با التقاط مارکسسیتی بوجود امد یا همین چپ ها که بزرگان اصلاحات هم جزی از ان بودند همه ادعای مبارزه با امپریالیسم امریکا را داشتند و اصلا به این بهانه سر کار امدند اما این افراد اینقدر اندیشه بی اصالت و شخصینی پست و زبون داشتند که دست اخر در اغوش همان امریکا ارام گرفتند و شدند نوکر همان امپریالیسم
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    1 0
    رسانه استعمارگر کثیف پیر
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 0
    به نظر من هیچ منافقی که جان و مال حتی یک هموطن را تهدید میکند نباید زنده بماند . اگر به منافقین باج میدادیم ، اگر حکم اعدام برای منافقین صادر نمیشد ، اگر در برابر آنها کوتاه می آمدیم ؛ شاید هیچوقت رنگ آرامش را به کشور خود نمی دیدیم . در چهار طرف کشورمان شاهد ناآرامی ها ، بی ثباتی ها ، نفوذهای استعماری ، قتل و کشتار و تجاوز هستیم ، ولی شکر خدا کشور ما امنیتی دارد که حتی در کشورهای اروپایی کمتر این امنیت دیده می شود . ما هیچوقت جنایات این گروه منافق را از یاد نخواهیم برد .
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    باز بی بی سی خوبه، من و تو کاملا برای تخریب خبر پخش میکنه
  • معلم ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    از تمامی عزیزان میخواهیم اتحاد داخلی را حفظ نمایند.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    بی بی سی با استفاده بهینه و کامل از ویژگیهای رسانه و روانشناسی مخاطب ،اهداف خود را دنبال میکند و شما طبق معمول با شعارهای انقلابی می خواهید به جنگ رسانه بروید- بی بی سی مورد به مورد ومصداقی عمل میکند وهر دفعه شما را به دنبال خود میکشید و شما---------- منافقین انسانهای وطن فروشی بوده اند منافقین جلو انقلاب و امام ایستادند منافقین خیلی از مردم ما راشهید کردند منافقین مثل داعش هستند -- حرفهای کلی که برای مخاطب امروز ونسل جوان ومنافق ندیده اوائل انقلاب قابل قبول نیست -- باید بپذیرید که در شیوه اجرا و رساندن صدای انقلاب و دفاع از انقلاب مشکل دارید و یکبار بنشینید و علمی روشهای خود را نقد کنید -- بی بی سی تطهیر شاه و تطهیر منافقین و تطهیر منتظری را دستور کار خود دارد و شما فقط جیغ می کشید و او خوشحال تر در این میدان بی رقیب اسب خود را می تازد
  • همیشه سبز ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 1
    نام مشرق هم در تاریخ به عنوان جنایتکار ثبت خواهد شد
  • ابهری ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام..اطاق..فکر ملعونین به دنبال راه کار گریز.....است که افراددر بند یا غیره رابتواند زنده نگهدارد. واین امیدی برای بقیه افراد خود باشد. که دستگیرشدن =عدام نیست..وبااین حیاهو راه فتواهای بعدی گرفته شود. یاظالمانه فزض گردد
  • اکبر ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    امر دیگه ای باشه
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 0
    منافقین از داعشها آشغال ترن . مخصوصن منافقین حزب اللهی نما
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    آفرین برادر اصولگرا
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    عجب احمقی هستی
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    مساله چیز دیگری است. فضای مجازی و رسانه سبب شده کسانی در سالهای دهه شصت جنایات منافقین را جشن می گرفتند و حتی روز هفتم تیر شیرینی پخش می کردند الان بدون ترس و واهمه مدعی بشوند. البته فتنه 88 هم بسیار موثر بود.
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    خوب و بد ندارند. شیطان به اشکال مختلف انسان را فریب می دهد. یکی را با عبادت ریاکارانه و یکی را شرابخواری.
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    خیر. سید مهدی هاشمی جزو منافقین قدیم نبود. بلکه جزو منافقان جدید و بسیار خطرناکتر از خود رجوی بود. سید هادی هم که در سال 65 مژه مرگ امام خمینی را می داد هنوز آزاد می چرخد.
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    ننگ بر من اگر اصولگرا یا اصلاح طلب باشم.
  • عليرضا ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    مرگ بر منافقين.هرگز جناياتشون رو يادمون نميره.شهيد كردن هفده هزار ايراني.شهيد كردن سه پاسدار به طور فجيع.چندين ترور.دوستان من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا من يك ايراني هستم و هرگز از روي تعصب نظر نميدم.اميد وارم تمام منافقين مخصوصا مريم رجوي به جزاي اعمالشون برسن.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    این مورد رو درست اومدی
  • عبدالله ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    آفرین بر امام شناس واقعی.
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 0
    لابد چند وقت دیگه به حکم سلمان رشدی هم حمله می کنند
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 0
    هر که با آل علی در افتاد ور افتاد
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    2 2
    لعنت بر منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس