بی‌بی‌سی فارسی از آغاز عملیات آزادسازی موصل، به شبه‌افکنی علیه اتحاد عراقی‌ها علیه تروریسم پرداخته و حتی در راستای تفرقه‌افکنی، به‌طور غیرمستقیم مسئله انتقام فرقه‌ای و کشته‌شدن غیر نظامیان توسط نیروهای عراقی را مطرح می‌کند.

سرویس جنگ نرم مشرق- سرانجام نبرد موصل برای پاک‌سازی کامل خاک عراق آغاز شد، نبردی که به گفته حیدر العبادی نخست وزیر عراق در پیام ویدئویی‌اش به نشست پاریس، جنگی است از طرف عراقی‌ها، برای عراقی‌ها و با هدف آزادسازی خاک عراق از وجود تروریست‌ها؛ اما باز هم در این میان ردپای دخالت‌های کشورهای غربی به رهبری آمریکا با نام ائتلاف بین‌المللی دیده می‌شود که قصد دارند هر طور شده در این جنگ، شیوه انجام و نتایجش نقش بازی کنند. در این میان رسانه‌های غربی نیز به عنوان ابزار عملیات روانی غرب نگاه ویژه‌ای به این جنگ دارند و تمام سعی خود را برای بهره‌برداری از صحنه نبرد موصل به سود خود می‌کنند. بی‌بی‌سی فارسی یکی از همین رسانه‌ها است که با گزارشات متعدد خود سعی دارد اتحاد عراقی‌ها علیه تروریسم را آنطور که خود می‌خواهد توضیح دهد.

با گذشت چند هفته از آغاز عملیات آزادسازی موصل گزارشات متعددی از این رسانه انگلیسی پخش شده که درونمایه آنها به دنبال تصویرسازی از این جنگ مطابق با اهداف غربی و دولت‌های عربی حامی داعش است. با نگاهی به اصلی‌ترین محورهای القایی این شبکه متوجه می‌شویم که سیاست تفرقه‌افکنانه انگلیسی در برابر دفاع مشروع عراقی‌ها چیست.

 
گزارشات متعددی از بی‌بی‌سی فارسی پخش شده که درونمایه آنها به دنبال تصویرسازی از این جنگ مطابق با اهداف غربی و دولت‌های عربی حامی داعش است 

القای یک جنگ فرقه‌ای

نگاهی به اولین گزارشات بی‌بی‌سی در خصوص عملیات آزادسازی موصل به خوبی نشان می‌دهد که این رسانه انگلیسی قصد دارد هر طور شده تصویری از یک انتقام فرقه‌ای را از جنگ مشروع عراقی‌ها در قبال تروریسم نشان دهد.

در اولین گزارشات بی‌بی‌سی بعد از آغاز نبرد موصل اولین ردپاها از این خط القایی انگلیسی به چشم می‌خورد. به عنوان مثال در یکی از گزارشات کسری ناجی به نام «دایره محاصره موصل تنگ‌تر می‌شود» از آغاز حرکت نیروهای بسیج مردمی عراق به نام حشد‌الشعبی خبر داده می شود و گزارشگر با بیان این جمله که «بعد از هفته‌ها کشمکش برای ورود یا عدم ورود این نیروهای شیعه، بالاخره ورود آنها انجام گرفت» سعی دارد اولین شبهات را در مورد خطرات حضور نیروهای شیعی در نبرد موصل به عنوان مقدمه‌ای برای گزارشات بعدی بیان کند.

تقریباً از اینجا به بعد گزارشات مکتوب و مصور بی‌بی‌سی هر کدام در حد یک جمله قصد دارند مسئله خطر حضور گروه شیعی حشد الشعبی را به عنوان خطر وقوع درگیری‌های مذهبی مطرح کنند.

 
بی‌بی‌سی قصد دارد هر طور شده تصویری از یک انتقام فرقه‌ای را از جنگ مشروع عراقی‌ها در قبال تروریسم نشان دهد 

مقدمه چینی بی‌بی‌سی و آماده سازی زمینه ذهنی مخاطبینش سرانجام به گزارشی دیگر از کسری ناجی منجر می‌شود که به شکلی علنی خط القایی بی‌بی‌سی را مطرح می‌کند. این گزارش بی‌بی‌سی به نام «هزینه و فایده‌های جنگ موصل» با نمایش پرچمی منقش به تمثال منتسب (هرچند بطور ناصحیح) به سیدالشهدا(ع) بر روی نفربر زرهی عراقی، از آن به عنوان پرچم شیعیان و نشانه حضور آنها در نبرد موصل یاد کرده و بلافاصله حضور این نیروها را باعث نگرانی از وقوع جنگ فرقه‌ای در موصل عنوان می‌کند.

در همین گزارش جمله پایانی و نتیجه‌گیری گزارشگر این است که «جنگ موصل احتمالاً جنگی طولانی با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی و نگران کننده برای مردم شهر، عراق و منطقه خواهد بود»!

تمام این اتهامات به نبرد موصل، همراه با اتحاد اقوام و مذاهب مختلف عراق علیه تروریست‌های داعش در شرایطی عنوان می‌شود که برنامه‌ریزی عراقی در اتاق فرماندهی جنگ برای جلوگیری از اتهامات فرقه‌ای با عنایت به وجود اکثریت سنی مذهب در موصل و اطراف آن، به تقسیم بندی هوشمندانه‌ای منجر شده که از جمله آن می‌توان همراهی گروه‌ها و نیروهای مختلف اعم از کُردها، شیعیان، اهل‌سنت، پلیس و ارتش و همچنین عدم ورود حشد‌الشعبی به داخل موصل اشاره کرد.

 
 بی‌بی‌سی در گزارشی با نمایش پرچمی منقش به تمثال سید الشهدا (ع) بر روی نفربر زرهی عراقی، از آن به عنوان پرچم شیعیان و نشانه حضور آنها در نبرد موصل یاد کرده و بلافاصله حضور این نیروها را باعث نگرانی از وقوع جنگ فرقه‌ای در موصل عنوان می‌کند

نگرانی از کشته شدن غیر نظامیان

خط دیگر بی‌بی‌سی با نگاهی به همان مسئله انتقام فرقه‌ای به کشته‌شدن غیر نظامیان موصل معطوف است. هر چند این احتمال در مورد داعش و امکان استفاده آنها از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی وجود دارد، اما حجم گسترده تبلیغات بی‌بی‌سی در این مورد طوری تنظیم شده که احتمال این اقدام بیشتر بر گردن نیروهای نظامی عراقی باشد!

در نمونه این گزارشات نفیسه کوهنورد گزارشگر اعزامی بی‌بی‌سی به عراق در گزارشی با عنوان «گفتگو با تعدادی از فراریان موصل» خط کشته شدن مردم و آسیب پذیر بودن آنها را دنبال می‌کند. در گزارشی دیگر تحت عنوان «موصل به روایت ساکنانش» که در واقع به یک تیزر هشدار‌دهنده شبیه است، اساساً انتخاب تصاویر، موسیقی، صدا و نریشن همگی سعی می‌کنند تهدید بزرگ ارتش عراق علیه ساکنان غیر نظامی موصل را القا کنند. این گزارش با موسیقی و فیلترهای تصویری دلهره‌آور و سیاه همراه با تصاویری از حرکت نفربرهای زرهی ارتش عراق به سوی موصل شروع می‌شود و در ادامه صداهایی با زیر نویس فارسی به شکلی گزینشی پخش می‌شوند که درواقع پیام‌های تلفنی ساکنان موصل هستند. یک نمونه از این پیام‌ها عنوان می‌کند که «خیلی از ساکنین موصل شنیده‌اند که نیروهای امنیتی با غیرنظامیان مقابله به مثل خواهند کرد!»

 
بی‌بی‌سی عنوان می‌کند که کمیته بین‌المللی صلح از هر دو طرف جنگ! خواسته است که رعایت حال غیر نظامیان را بکنند؛ حال آنکه اساساً داعش با آن سابقه آدم کشی و جنایت چطور قرار است رعایت حال غیر نظامیان را بکند؟

کسری ناجی هم در گزارشش با عنوان «هزینه و فایده‌های جنگ موصل» عنوان می‌کند که کمیته بین‌المللی صلح از هر دو طرف جنگ! خواسته است که رعایت حال غیر نظامیان را بکنند؛ حال آنکه اساساً داعش با آن سابقه آدم کشی و جنایت چطور قرار است رعایت حال غیر نظامیان را بکند؟ فقط بی‌بی‌سی جوابش را می‌داند!

کسری ناجی در گزارشی دیگر با عنوان «ارتش عراق به شهر موصل رسید» هم به کمک تصاویر گزینشی و روایتی جهت‌دارش باز به دنبال القای تهدید نظامیان عراقی علیه غیر نظامیان موصل است. در این گزارش ابتدا تصاویری از شلیک تانک‌ها و نیروی ارتش عراق به نمایش در می‌آید و به دنبال آن نیز اصابت گلوله‌های تانک و خمپاره به چند دیوار و احتمالاً خانه‌های مردم! گزارشگر با شروع روایت ابتدا از ورود نیروهای عراقی به یک روستا خبر می‌دهد و بلافاصله در حالی که تصاویری از زنان و کودکان پخش می‌شود، عنوان می‌کند که «تصور می‌شد این دهکده خالی از سکنه باشد!» این گزارش بی‌بی‌سی و بسیاری از دیگر گزارش‌های این شبکه انگلیسی سعی دارند شیوه نبرد نیروهای عراقی را بی‌برنامه، بی‌ملاحظه، کور و خطرساز برای غیر نظامیان نشان دهند. خط بی‌بی‌سی وقتی بیشتر نمایان می‌شود که متوجه می‌شویم در تمامی گزارشات بی‌بی‌سی که خط «کشته‌شدن غیر نظامیان توسط نیروهای عراقی» دنبال می‌شود، حتماً تصاویری نیز از رسانه‌های داعش پخش می‌گردد که مردم کوچه و خیابان در شهر موصل (مکان‌هایی که هنوز تحت تأثیر عملیات آزادسازی قرار نگرفته‌اند) را در کمال آرامش و امنیت نشان می‌دهد!

به عبارت دیگر بی‌بی‌سی دیگر از این بهتر و عیان‌تر نمی‌توانست از تروریست‌های داعش حمایت کند و نبرد آزادسازی موصل را به عنوان یک تجاوز علیه مردم نشان دهد.

 
بی‌بی‌سی برای القای مسئله انتقام فرقه‌ای و کشته شدن غیر نظامیان موصل بدست نیروهای عراقی و نه داعش، صداهایی با عنوان پیام‌های تلفنی ساکنان موصل با زیر نویس فارسی و به شکلی گزینشی پخش می‌کند

فرماندهی آمریکایی

سومین خط مهم بی‌بی‌سی نیز معطوف به اراده رپورتاژی در خصوص نقش آمریکا و در کل ائتلاف غربی در این نبرد است. در حالی که اساساً مدیریت عملیات آزدسازی موصل با خود عراقی‌هاست و در بسیاری موارد حتی با وجود اصرارهای آمریکا اجازه نقش‌آفرینی به ائتلاف داده نشده است، باز بی‌بی‌سی که به خوبی می‌داند، نتیجه جنگ به شکست داعش منتهی خواهد شد، قصد دارد آمریکا را به عنوان فرمانده اصلی این نبرد و خلاصه ناجی ملت عراق از تروریسم نشان دهد.

این خط از اولین گزارشات بی‌بی‌سی در باره این نبرد آغاز شد و تقریباً در اکثر گزارشات مکتوب و تصویری بی‌بی‌سی رد پای آن وجود دارد. نمایش حرکت یا بمب‌باران هواپیماهای آمریکایی، پخش صحبت‌های یک فرمانده ائتلاف یا رئیس جمهور آمریکا در مورد این عملیات و مواردی از این دست؛ در یکی از نمونه‌‌های آن تحت عنوان «سومین روز عملیات موصل» به گزارش‌گری ژیار گل مصاحبه‌ مستقیم با نظامیان آمریکایی صورت گرفت که در مورد داعش و رفتارهای آن در این جنگ صحبت می‌کردند.

 
بی‌بی‌سی قصد دارد آمریکا را به عنوان فرمانده اصلی نبرد موصل و خلاصه ناجی ملت عراق از تروریسم نشان دهد 

در گزارشی دیگر نیز در بخش مکتوب سایت بی‌بی‌سی با عنوان «چرا موصل در تأیید و تثبیت دکترین اوباما اهمیت دارد؟» به این مسئله پرداخته شده است که نبرد موصل در صورت موفقیت، یک رزومه خوب برای اوباما و دولتش خواهد بود و در صورت عدم نتیجه دکترین اوباما در مبارزه با تروریسم را زیر سوال می‌برد! در همین گزارش تحلیلی نیز نمونه اقدامات دولت اوباما جنگ با تروریسم در افغانستان، سومالی، سوریه، لیبی و فلوجه و رمادی در عراق ذکر می‌شود. حال آنکه اساساً آمریکایی‌ها با اعمال فشار توانسته‌اند نقش کوچکی در این عملیات برای خود دست‌و پا کنند و اگر نگاهی به سابقه آمریکا در همین عراق (بر اساس مطالب منتشر شده در رسانه‌های خود آمریکا) بیاندازیم، متوجه می‌شویم که فرماندهان و سیاست‌مداران آمریکا بارها به نقش این کشور در شکل‌گیری داعش اشاره کرده‌اند و برخی حمایت‌های آنها نیز تا همین چند ماه گذشته از این گروهک تروریستی به شکلی عیان ادامه داشته است؛ کمترین این حمایت‌‌ها پرتاب 6 مرحله سلاح و مهمات برای نیروهای داعش در عراق توسط هواپیماهای آمریکایی بود که هر 6 بار گفته شد اشتباهی سهوی بوده است!

 
ایجاد شبهه در مورد خطرات حضور نیروهای شیعی در نبرد موصل، یکی دیگر از محورهای بی‌بی‌سی است

به هر حال بی‌بی‌سی فارسی که نمی‌توانست در برابر این عملیات مشروع عراقی علیه تروریسم ساکت باشد، با خطوط کلی بالا وارد عرصه عملیات روانی شده تا به اندازه خود در تخریب و تضعیف نتایج این پیروزی عراقی‌ها نقش ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    فراعنه مصر = روم = بریتانیا
  • سيد وحيد ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    ايا ميدانيد كه شبكه طرفدار همجنس بازي BBC در اروپا پولي است و حق اشتراك بايد پرداخت كرد ؟ ايا ميدانيد كه BBC اين اژانس دروغ گو و حامي ظالم برنامه هايش براي هر كشوري كه پخش ميشود بر اساس منافع نا مشروع دولتش ميباشد ؟ و ميدانيد كه نوع برنامه هايش براي ايران بيشتر تبليغاتي و كم كيفيت است نصبت به انچه براي خودشانپخش ميكند؟!!!! به مسيولان بيسواد بيخبر (بيسواد؟) ايران زمين بگوييد كه حتي خود غرب "حسادت" به فرهنگ عاشورايي امام حسين و بيش از حد دارد ! چرا كه تي اگر بخواهند ان را نميتوانند داشته باشند ! ميدانيد چرا ؟ چون شانس مسلمان "شيعه" بودن را ندارند و خودشان هم افسوسش را ميخورند ولي اقتصاد اسلامي را براي خود بركزيدهاند در صورتي كه بانك هاي ايراني بهرههاي ٢٥ درصدي ميگيرند !!! در چنين شرايطي چرا BBC از فرصت استفاده نكند !
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    صدای شیطان
  • ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    آخه از رسانه روباه پیر چه انتظاری دارید؟ آدم باید خودش عاقل باشه
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    کثیفتر از بی بی سی رسانه ای وجود ندارد.
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    رسانه پست تر و دروغ تر از بی بی سی تو عمرم ندیدم
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    خدا لعنتشون کنه
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 1
    خخخخخخ همه ی این کارا رو بی بی سی "فارسی" انجام میده؟ واسه کی؟ لابد واسه عراقیها و ساکنان موصل؟!!! خخخخخخ چه بخواید چه نخواید بی بی سی گنده ترین و با سابقه ترین شبکه خبری جهانه به خاطر اینکه بی طرفه و حرف مخالف رو تو نطفه خفه نمیکنه!
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    برید فیلم یتیم خانه ایران رو ببینید انگلیس خبیث پرست های بی بی سی نگاه کن آنگلوفیل
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    در قاموس بی رگها بیطرفی یعنی طرف خودشان
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    بی طرفی در برابر داعش!!!!!! حتی از عهده حیوانات هم خارج است شما و بی بی سی در کجای طیف جانوران قرار میگیرید؟؟؟
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    کاش حشدالشعبی خبرنگارای بی بی سی را به عنوان اسیر جنگی دستگیر کنند
  • مهدی اسدی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    سلام علیکم : صفت روباه ــــــ مکاری و حیله گری است . بنابراین انتظاری از روباه پیر و مکار ی همچون سیاست مدارن جزیره انگلیس بیش از این نمی رود .
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    کسی از تو نظر نخواست پس حرف مفت نزن
  • سید دکتر محمود ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    1 1
    چطور 37 سال پیش که به جریان انقلاب پوشش کامل میداد و به سرعت سخنان حضرت امام در پاریس رو منعکس مبکرد این القاب رو بهش نمیدادید؟!
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    خبرنگار منحوس بی بی سی رو کی به منطقه عملیاتی راه داده؟؟؟؟؟!!!!! این عراقی ها کی میخوان درس عبرت بگیرن آخه!!!!! بندازیدش بیرون در بی بی سی و سی ان انن و ..... گل بگیرید
  • ناشناس ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    بی بی سی دروغگوترین و کثیف ترین شبکه خبری جهان است .
  • مسعود ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    اگر بی بی سی بیطرف بود از لیست جریان اشرافی در انتخابات مجلس و خبرگان در ایران حمایت نمی کرد !
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    اتفاقا حرف مخالف را همین نیمه اول خفه می کنه. شما یک کلمه علیه صهیونیستها بگو، خودت خواهی دید که عکس العمل انها چیست.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    با کلیات نوشته کاملاً موافقم. انگلیسی ها بسیار حیله گرتر از آن هستند که ما فکر می کنیم. اما ایکاش ایکاش این همه فیلترینگ در ایران نبود تا کاربران دانای ایرانی به نبرد این بنگاه دروغ پراکنی می رفتند. و نه تنها اخبار و تحلیل های صحیح به مردم می دادند بلکه حقانیت دفاع مشروع عراقی ها را به جهان مخابره می کردند. حالا شما بنویس. چند نفر مخاطب داری؟ ولی هر شب مردم پای اخبار بی بی سی هستند.
  • محمد ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    دکتر محمود تو باز حرف زدی تو همونی که نیروهای مقاومت مزدور خطاب کرد پس بهتره ساکت شی تا رسوات نکردم هنوز نظرات مشعشعت موجوده!!
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    حواستند "بسیج" را بزنند "حشد الشعبی" اضافه شد... خواستند "سپاه" را بزنند "مدافعان حرم" اضافه شدند...تیپ "فاطمیون" و "حیدریون" می‌خواستند «عاشورا» را بزنند؛ ولی «اربعین» هم به آن اضافه شد! می‌خواستند «زیارت عاشورا» را بزنند؛ «زیارت اربعین» هم به آن اضافه شد! «خیمه های حسینی » را در فتنه 88 اتش زدند ؛ولی «موکب عربی» به آن اضافه شد! می‌خواستند «بین‌الحرمین» را بزنند؛ ولی «بین‌الحرمین شد نجف تا کربلا» ! و امسال حتی "سامرا تا کربلا" خواستند ایران را منزوی کنند ..عراق و سوریه و نیجریه و لبنان و بحرین ویمن ....هم اضافه شد خواستند مراسم "حج" را بزنند ولی "رمی شیطان" در یونان هم اضافه شد
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    چون اون موقع انقلاب ایران یک مسئله مبهم برای تمام دنیا بود خوبه خود شما هم شاهد بودی چطور بعدش از خجالت ایران دراومدن
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    بی بی سی دروغ می گوید، اما ماشاالله، ماشاالله دروغ شاخدار و رودررو می خواهی بشنوی صدا و سیمای خودمون! چشم نخورند ان شاالله!
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    اتفاقا خصوصت بی بی سی اینه که جوری خبررسانی کنه که آدم های ساده لوحی مثل تو باور کنند که بی طرف است... مگر اینکه مزدور بی بی سی باشی و گرنه حماقت باید خیلی زیاد باشد که بی بی سی رو بی طرف بدونی.
  • دکتر قلابی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    جریان انقلاب رو پوشش می داد؟ تو بگو کدوم یک از اون ها مورد سند ما بوده؟
  • سهراب ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    یا خیلی خامی یا مخاطبتو خام فرض کردی هیچ رسانه ای با ادعای جهانی بودن، در دشمن ترین حالت با کسی، از پوشش بزرگترین رویدادهای اونها غفلت نمی کنه تا از رقباش عقب نیفته پوشش اخبار انقلاب و ایران همواره برای بی بی سی نون داشته و برای رضای خدا موش نگرفته از همون اول هم شمنیش شروع شد اوجشو در پوشش اخبار جنگ و فوت امام دیدیم پس برو خودتو رنگ کن دکتر، برو دکتر
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    تو سری زدن به صداوسیما نوندونی خیلی ها شده کلا هر رسانه ای برای حفظ آرامش و امنیت روانی کشورش (درست و غلطش جای بحث داره) خیلی مسائلو نمیگه و دشمنان میان اونارو میگن تا چوب لا چرخ او کشور بکنن نه اینکه مانور صداقت بدن البته گل بی خار خداست گاهی هم دروغ میگن که مذمومه و قابل دفاع نیست
  • سید دکتر محمود ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    محمد عزیز من نگفتم مزدور بلکه گفتم در حقوق بین الملل به افرادی که میروند در کشور دیگری بجز کشور خود بجمگند مزدور گفته میشه. اثرش هم اینه که طرف متخاصم تعدی در رعایت کنوانسیون های ژنو(مانند اسیر جنگی قلمداد کردن) آنها ندارد.
  • سید دکتر محمود ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    بفرمایید تاریخ رو تورق کنید ببینید که با امکانات اون زمان چطور فردا یا همان روز سخنرانی امام (ره) در پاریس نوارها و اخبارش منتشر میشد و اگر این پوشش رسانه ای نبود به اون سادگی تبلیغ انقلاب نمیشد. آدم باید واقع بین باشه
  • حسین ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    باید یه جوری به عراقیها بگیم که انگلیس با پوشش خبرنگار جاسوس می‌فرسته(ارتباط بی بی سی با سرویسهای امنیتی و جاسوسی انگلیس از زمان جنگ جهانی و ارسال کدها از طریق رادیو بی بی سی ثابت شده) و ممکنه در مناطق جنگی باعث خسارت بشن و حداقلش اینه که انگلیسیها با انتشار اخبار جعلی و تحریک کننده باعث کشته شدن انسانهای بی‌ گناه میشن ، نباید بزارن این اراذل به این راحتی‌ هر کاری دلشون می‌خواد انجام بدن.
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    شبکه بی بی سی اساسا برای شما مغز اکبندها تاسیس شده که کلا عقل را تعطیل در اختیار این شبکه قرار دادید
  • محمد ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    اشکهای بی بی سی درلابلای برنامه هایش درزوال داعش دیدنی است
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    اقای کتر محمود سخنرانی های امام رو همون هایی زود زود به مردم رسوندن که سایه به سایه امامو همراهی کردن و چوب همراهیشونم خوردن و ساواک از خجالتشون دراومد اگر اصرار داری انقلاب رو هم مثل تفکرت از انگلیس بگیری بگیر اما ساحت انقلابو الوده به کمک انگلیس نکن چون رسانه های غربی تا تونستن علیه انقلاب کارکردن مستنداتش هست
  • ناشناس ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب دکتر محمود، میشه بفرمایید حمله امریکا به عراق وافغانستان و کشتار غیرنظامیان وتخریب گسترده زیرساختها که نتیجه آن ظهور گروههای تروریستی نظیر داعش بود، همچنین حمله وحشیانه آل سعود به یمن وکشتار گسترده زنان وکودکان بی گناه یمنی مطابق کدام بند حقوق بین الملل است؟!!! جناب به اصطلاح دکتر، محض اطلاع شما مدافعین حرم با درخواست رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور دارند وبی اجازه به سوریه نرفته اند، پس لطفاً حرف از حقوق بین الملل نزن!!! چون بسیاری اقدامات توسط کشورهای غربی وعربی صورت می گیرد که کاملاً مغایر حقوق بین الملل است وجنابعالی عمداً نادیده می گیری، شما همان کسی هستی که در جایی نظر داده بودی، این مدافعان حرم مگر نباید نزدیک حرم حضرت زینب باشند، پس در حلب چه می کنند؟!!! یعنی اینقدر بی اطلاع بودی که نمی دانستی باید عقبه دشمن را مورد هجوم قرار داد و در ضمن اگر خدای ناکرده دولت بشاراسد توسط تروریستها ساقط می شد، خطر بزرگی حرم اهل بیت علیهم السلام را تهدید می کرد، پس کمک به حفظ دولت بشار اسد هم نوعی دفاع از حرم اهل بیت (ع) است، اما طبق معمول جنابعالی خودت را به آن راه می زنی.
  • ناشناس ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    ناشناس 11:42 میشه چند تا از دروغ های شاخدار صدا وسیما را بفرمایید تا ادعاتون اثبات بشه؟!!!! در همه جای دنیا رسانه ها برای حفظ آرامش جامعه ممکنه به برخی خبرها ورود نکنند ویا اگر ورود می کنند، وارد جزییات نشوند واین اسمش دروغ شاخدار نیست، یا برخی خبرها در اخبار رسمی گفته نشود و در برنامه هایی مثل بیست وسی و یا خبر بیست شبکه خبر گفته شود ، دروغ شاخدار وقتی است که واقعیت مسلم را تحریف کنند ویا وارونه جلوه بدهند، وقتی شما می توانی رسانه ای را متهم به دروغ گویی کنی که خودت از اصل واقعیت مطلع باشی.
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    غیر این بود باید شک میکردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس