کد خبر 619235
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

یک مقام نظامی ارشد چینی، که چند روز پیش از دمشق دیدار کرد، از عزم دولت پکن برای ارائه کمک‌های نظامی و انسانی به دولت و ارتش سوریه در راستای تقویت روابط با این کشور، خبر داد.

 به گزارش مشرق، یک مقام نظامی چینی، که اخیرا از دمشق دیدار کرد، ارائه کمک‌های نظامی و انسانی به دولت سوریه از جمله گسترش برنامه آموزش ارتش سوریه را وعده داده است.

خبرگزاری «شینهوا»، روز سه‌شنبه تصریح کرد، یک هیات نظامی چینی به ریاست دریادار «گوان یووی» مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی در کمیسیون مرکزی نظامی چین، روز یکشنبه گذشته از دمشق بازدید کرد و با ژنرال «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه درباره گسترش برنامه‌های آموزشی نظامیام سوریه و نیز ارائه کمک‌های انسانی ارتش چین به سوریه توافق کردند.

خبرگزاری رسمی چین افزود، ارائه این کمک‌های گامی جدید محسوب می‌شود که پکن برای تقویت نقش خود در منطقه خاورمیانه آنها را تحویل می‌دهد.

شینهوا نوشت، دریادار یووی در جریان سفرش به دمشق، اعلام کرد: پکن خواهان روابط نظامی مستحکم‌تر با سوریه است.

وی گفت: دو ارتش چین و سوریه روابطی دوستانه دارند و ارتش چین خواهان تقویت همکاری و مبادلات با همتای سوری‌اش است.

ژنرال الفریج نیز به نوبه خود از کمک‌های دولت و ارتش چین قدردانی کرد.

طبق این گزارش، دریادار گوان همچنین در سفر به دمشق، با «سرگئی مارکوف» رئیس مرکز روسی برای آشتی طرف‎‌های درگیر در سوریه، دیدار کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    خوبه چین هم داره علیه غرب وارد کارزار میشه بالاخره باید از حالت انفعال دربیاد وگرنه غرب هم داره از طریق اقیانوس آرام اون رو محاصره میکنه و از پشت سر توسط نیروهای ترکستان شرقی دوره دیده در سوریه تحت فشار قرار میده اگر امروز توی میدان نبرد سوریه خودش رو نشون نده فردا از پشت سر باید با تکفیرهای ترکستان شرقی درگیر بشه و اون موقع هستش که از طریق اقیانوس آرام هم توسط غرب محاصره شده اگر امروز از حالت رخوت در نیاد تا بخواد به خودش بجنبه حلقه محاصره تنگ تر از اینی هست که امروز می بینه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس