وقوع انفجارهای شدید در یک میدان گازی تحت کنترل داعش در استان حمص و مقابله ارتش سوریه با حمله تروریست ها در نزدیکی شهر تدمر از مهمترین تحولات سوریه است.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه النشره، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از وقوع انفجارهای شدید در میدان گازی الشاعر در مرکز سوریه که تحت سیطره گروه تروریستی داعش است خبر داد.

بنا بر اعلام این مرکز گروه تروریستی داعش سه انفجار را انجام داده و به نظر می رسد که این انفجارها چاه های گاز در این میدان را هدف قرار داده است. میدان گازی الشاعر یکی از بزرگترین میادین گازی استان حمص است که شاهد درگیری های شدید بین داعش و نیروهای دولتی سوریه است.

این انفجارها شهر تدمر در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی میدان الشاعر را لرزاند. ارتش سوریه اواخر ماه مارس گذشته شهر تدمر را از سیطره گروه تروریستی داعش خارج کرد.

از سوی دیگر مرکز روسی حمیمیم که نظارت بر آتش بس در سوریه را برعهده دارد اعلام کرد که یگان های ارتش سوریه با حمله تروریست های مسلح داعش در نزدیکی شهر تدمر که قصد سیطره بر بلندی های تحت کنترل ارتش را داشتند مقابله نمود. بنا بر این گزارش، ارتش سوریه تلفات سنگینی را به تروریست ها وارد کرده است.

در همین حال وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تروریست های گروه داعش و جبهه النصره به منظور ناکام گذاشتن آتش بس در سوریه به حملات خود ادامه می دهند.

مرکز روسی حمیمیم در بیانیه ای که در پایگاه الکترونیکی وزارت دفاع روسیه منتشر گردیده اعلام کرد که تروریست ها طی ۲۴ ساعت اخیر خمپاره های زیادی را در مناطق الاشرفیه، المحافظه، الخالدیه، الشیخ مقصود، صلاح الدین و فرودگاه النیرب شهر حلب شلیک کردند.

بنا بر اعلام این مرکز تروریست ها در همین حال از منطقه «مخیم حریتان»، منطقه «هندرات» در استان حلب را مورد حمله خمپاره ای قرار دادند.

در استان لاذقیه نیز گروه تروریستی جبهه النصره منطقه «ارض الوطی» را مورد حمله توپخانه ای قرار داد. تروریست ها منطقه السلمیه در استان حماه را نیز با شلیک خمپاره بمباران کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس