کد خبر 557301
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

رئیس‌جمهور روسیه طبق عادت این چند سال اخیر جلسه پرسش و پاسخ ترتیب داد و به سوالات مختلف در حوزه داخلی و خارجی جواب داد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور روسیه یک جلسه پرسش و پاسخ سالیانه ترتیب داد؛‌ جلسه‌ای که طی این چند سال به مدت چند ساعت برگزار می‌شده است.

ولادیمیر پوتین دقایقی قبل نشست پرسش و پاسخ سالیانه خود را که با حضور گسترده خبرنگاران روس را آغاز کرد.

ابتدای این نشست با رئیس‌جمهور روسیه با سوال درباره مسائل اقتصادی روسیه و بهای مواد غذایی و تورم شروع شد.

ولادیمیر پوتین با رد برخی خبرها درباره آمارهای «گمراه کننده دولت» درباره تورم و مواد غذایی گفت که دولت روسیه آمارهای درستی در قبال تورم و بهای مواد غذایی ارائه کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه ضمن تایید برخی مشکلات اقتصادی در این کشور، از اقدامات دولت در حوزه مقابله با مشکلات دفاع کرد و همچنین تصریح کرد که اقدامات دولت در این زمینه ادامه دارد و مشکلات هنوز رفع نشده است.

پوتین در این بخش از سخنانش به اقدامات این کشور در حوزه مقابله با تحریم‌های غربی هم اشاره کرد و گفت که «اقدامات تلافی جویانه روسیه سبب تقویت سه درصدی کشاورزی و صنایع وابسته به آن شد».

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوالی درباره بحران سوریه گفت که با دفاع از مواضع مسکو در قبال بحران سوریه به ویژه حملات هوایی در این کشور گفت که حملات این کشور ارتش سوریه را در موضع خوبی قرار داد.

وی با بیان اینکه ارتش سوریه با کمک عملیات نظامی روسیه چندین منطقه را از دست تروریست‌ها در آورد، تاکید کرد که همگی باید اکنون به میز مذاکرات بیایند تا بحران این کشور حل شود.

پوتین همچنین گفت که روسیه اغلب نیروهای خودش را از سوریه خارج کرده اما ارتش سوریه قادر به عملیات جدی برای حملات جدی برای بازپسگیری شهرها هست.

وی در پاسخ به سوالی درباره شهر حلب و وجود معارضان در آن تاکید کرد که «مشکل است که بین شورشیان و تروریست‌هایی که در حلب می‌جنگند، تمایز قائل شد».

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به توانمندی‌های ارتش سوریه گفت که نیروهای سوری پس از خروج عمده نیروهای هوافضای روسیه، توانست تدمر(پالمیرا) را بازپس بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس