کد خبر 618082
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

همزمان با جشن روز استقلال پاکستان و بحران کشمیر روز گذشته دوباره درگیری مرزی در خط کنترل بین دو کشور بالا گرفت.

 به گزارش مشرق، همزمان با جشن روز استقلال پاکستان و بحران کشمیر روز گذشته دوباره درگیری مرزی در خط کنترل بین دو کشور آغاز شده است. نیروهای مرزی هند با استفاده از سلاح سنگین از جمله توپ و موشک روستاهای مرزی پاکستان را هدف قرار دادند.

آخرین گزارش‌ها از درگیری مرزی بین دو کشور نشان می‌دهد که تا کنون 4 خانه روستایی بر اثر این درگیری به طور کامل تخریب شده و ساختمان‌های مختلف در مرز پاکستان به شدت دچار آسیب شده است.

به گزارش دیلی اکسپرس، تکاروان ارتش پاکستان موسوم به چناب رنجر با تیراندازی بی‌هدف به سمت مرز هند به آنها پاسخ دادند.

به گزارش ارتش پاکستان نیروهای هندی شب گذشته منطقه مرزی نیزه پیر سکتر را هدف قرار دادند که بر اثر آن بیشتر پست‌های مرزی منهدم شد.

فرمانده نیروهای مرزی پاکستان ضمن تماس با فرماندهان ارتش هند نسبت به هدف قرار دادن پست‌های مرزی اعتراض و هشدار داد که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند دهلی‌نو با پاسخ سخت اسلام‌آباد مواجه خواهد شد.

شب گذشته نیروهای مرزی پاکستان و هند بارها به سمت یکدیگر آتش گشودند این در حالی است که درگیری پراکنده بین آنها همچنان ادامه دارد.

با اینکه در دسامبر سال 2013، پاکستان و هند برای آتش‌بس و عمل به قرارداد سال 2003 توافق کرده بودند اما نیروهای مرزی دو کشور از آن زمان تاکنون بارها این قرارداد آتش‌بس را نقض کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس