کد خبر 623398
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

تنش ها در کشمیر در حالی ادامه دارد که به دلیل برقراری حکومت نظامی در این ایالت مردم با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.

 به گزارش مشرق، به نقل از «روزنامه پاکستان»، با گذشت پنجاه روز از درگیری ها در کشمیرِ تحت کنترل هند، به دلیل برقراری مداوم حکومت نظامی در این ایالت تمامی مدرسه ها، ادارات و بازارها تعطیل شده و مردم با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.

از دیگر سو قطع سرویس های مخابراتی و اینترنت نیز مردم را در برقراری ارتباطات خود با  مشکلات جدی مواجه کرده است.

لازم به ذکر است در هفته های گذشته «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان برای بررسی اوضاع امنیتی در کشمیر نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشت و خواستار رسیدگی به اوضاع امنیتی در منطقه جامو و کشمیر شد.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز ضمن ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در منطقه جامو و کشمیر از هند و پاکستان خواسته بود مسئله کشمیر را از طریق مذاکرات مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

اخیرا نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در دیدار با هیئت اعزامی از کشمیر و جمعی از نمایندگان احزاب مخالف دولت گفت: انجام مذاکرات برای حل همیشگی مسئله کشمیر ضروری است.

گفتنی است که پس از کشته شدن «برهان وانی» رهبر حزب جدایی طلب کشمیر و به دنبال آن اعتراضات گسترده مردم به این اقدام دولت هند، درگیری شدید بین مردم و نیروهای امنیتی این کشور روی داد که طی این درگیری ها تاکنون دستکم ۸۰ تن کشته و بیش از شش هزار نفر زخمی شده اند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس