«سرتاج‌ عزیز» مشاور امور خارجی نخست‌‌وزیر پاکستان اعلام کرد اسلام‌آباد برای حل مناقشه کشمیر خواستار مذاکرات جامع با دهلی‌نو است و به زودی وزارت امور خارجه نا‌مه‌ای در این زمینه ارسال خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، «سرتاج‌عزیز» مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد اسلام‌آباد برای حل مناقشه کشمیر خواستار مذاکرات جامع با دهلی‌نو است و به زودی وزارت امور خارجه نا‌مه‌ای در این زمینه ارسال خواهد کرد.

عزیز در یک کنفرانس خبری گفت: پاکستان به طور رسمی از هند درخواست می‌کند که با مذاکره ادامه خشونت در کشمیر را پایان دهد.

مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان از کشورهای عربی درخواست کرد برای پایان دادن به خشونت در کشمیر به هند فشار بیاورند.

عزیز با ارسال نامه به اتحادیه عرب نوشت: هند علیه مردم بی‌دفاع کشمیر که مسلمان هستند وارد عمل شده و اعراب نباید در این زمینه سکوت کنند.

در ادامه این نامه آمده است: هند نمی‌خواهد مردم کشمیر درباره سرنوشت خود تصمیم گیرنده باشند این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد متعهد شده بود که سرنوشت کشمیر بر اساس خواسته مردم این سرزمین تعیین خواهد شد.

وی در این نامه نوشت: حرکت آزادی‌خواهانه مردم کشمیر واکنش طبیعی آنها برای دفاع از حقوق خود است و نمی‌توان با زور مردم را سرکوب کرد.

تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز مردم کشمیر بعد از کشته شدن «برهان وانی» رهبر آزادی‌خواه عضو حزب المجاهدین آغاز شد و رفته رفته تبدیل به یک بحران شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس