تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهید محمدزاده اسوه مقاومت و ایستادگی بود و صدق و صفای او در چهره نورانی‌اش نمایان بود، ‌این شهید را سند ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌ها و دین توصیف کرد.

به گزارش مشرق،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آخرین ساعت روز پنج‌شنبه با حضور در منزل شهید حاج رجب محمدزاده خانواده این جانباز بسیجی دفاع مقدس را مورد تفقد قرارداد.

وی در این دیدار با آرزوی صبر برای بازماندگان دعا کردند حاج رجب با شهدای کربلا محشور باشد و برای زجری که در ایام جانبازی و معالجه کشیدند درجات ایشان در بهشت ارتقا پیدا کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی در میدان به شهادت می‌رسند و زجر و تحمل دوران جانبازی را ندارند ولی آن‌ها که همچون حاج رجب زجر و تحمل دوران جانبازی را داشتند زجر بزرگی برای خود و همسر و مادر و پدر و فرزند آن‌ها وجود داشته و می‌طلبید صبر و بردباری خاصی داشته باشید.

رئیسی با بیان اینکه پس از آشنایی با شهید و اطلاع از نحوه و میزان جانبازی او نسبت به حاج رجب ارادت بیشتری پیدا کردم، افزود: ایشان چهره مقاومی بود و سند ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌ها و دین محسوب می‌شد که الحمدالله موردتوجه رهبری نظام و مردم هستند و الگوهای زنده برای جامعه هستند.

وی با تشکر از همه افرادی که کنار ایشان بودند، حرکت آن‌ها را زینب وار دانست که برای سلامتی او تلاش می‌کردند و افزود: خداوند زحمات شما را قبول کندان‌شاءالله.

خدمت به شهید محمدزاده خدمت به اسلام و نظام اسلامی بود/ ان‌شاءالله اجر مجاهدت از دستان زینب کبری به شما عنایت شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر خاطره‌ای از مقام معظم رهبری درباره عزیمت ایشان از قم به مشهد برای خدمت به پدر، خطاب به فرزندان شهید تأکید کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «خدمت به پدر، ایشان را به این مقامات رسانده و الطاف بی‌کران الهی را برای او به همراه داشته است چراکه دل پدر را شاد کرده بود.»

رئیسی خدمت به این جانباز خاص و ویژه دفاع مقدس را خدمت به اسلام و نظام اسلامی توصیف و تصریح کرد: شهید رجب‌زاده از همه هستی‌اش برای دفاع از انقلاب و نظام گذشته بود و با شرایط ویژه جانبازی که داشت اسوه ایستادگی و مقاومت بود.

وی با اشاره به زحماتی که همسر شهید در پرستاری از ایشان در این 29 سال متحمل شدند، گفت: اجر همسران جانبازان اگر بیشتر از جانبازی نباشد به‌قدر جانبازی هست و اجر همسر شهید در نزد خداوند بسیار بالاست و کمتر از شهادت و جهاد و مجاهدت در راه خدا نیست و ان‌شاءلله خداوند اجر این مجاهدت را از دستان حضرت زینب کبری به شما عنایت کند.

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهید حاج رجب محمدزاده 

فرزندان شهید پرچم‌دار دفاع از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی باشند/ شرکت در مراسم تشییع شهید قدردانی از 30 سال جانبازی است

تولیت آستان قدس رضوی این شهید را آبرودار و آبرو دهنده به جوانان و مجاهدان توصیف کرد و خطاب به فرزندان شهید افزود: ان‌شاءالله تک‌تک شما برای دفاع از ارزش‌ها و انقلاب و جهاد فی سبیل الله پرچمی باشید و پرچم به دست فرزندان و نسل شما همچنان برافراشته بماند.

رئیسی با ذکر داستان شهادت یکی از یاران پیامبر که بعد از 80 روز جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل شد، گفت: پیامبر در مراسم تشییع او فرمود «هشت هزار ملائکه در این مراسم شرکت داشتند» و مادر شهید از این مساله بسیار خوشنود شد؛ شما فرزندان نیز مادر را کانون دعای خود دانسته و او را قدر بدانید.

وی خطاب به فرزندان شهید تصریح کرد: شما سرمایه‌های بزرگ و پشتوانه ارزشمندی برای نظام هستید که باید پرچم‌دار دفاع از ارزش‌ها باشید و مسوولان باید نگاهشان در عمل به این پرچم و جانبازان و خانواده‌های آنها باشد و بدانند وارث خون‌های پاک شهدا و زجرهایی هستند که جانبازان و خانواده‌هایشان برای انقلاب تحمل کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری جانبازی شهید محمدزاده را سند صدق و صفای او در چهره نورانی‌اش دانست و تأکید کرد: بر همه مسوولان و مردم و جوانان واجب است که ببینند، بدانند و بشناسند که چه زجرهایی برای نظام و انقلاب کشیده شده و مسوولان خود را موظف به حراست از خون شهدا و جانبازی جانبازان بدانند و خداوند به ما توفیق دهد پاسدار خون شهدا باشیم.

رئیسی از همه مردم چه آن‌ها که در نماز جمعه شرکت می‌کنند و چه آن‌ها که توفیق حضور در نماز جمعه را ندارند خواست در مراسم تشییع این شهید بزرگوار شرکت کنند چراکه شرکت در این مراسم تعظیم شعائر و قدردانی از جانبازی است که 30 سال زجرکشیده و اگر این جانبازی نبود نظام امنیت و صلابت و اقتدار کنونی را نداشت.

وی تأکید کرد: شهدا متعلق به‌ کل نظام اسلامی و متعلق به آحاد مردم هستند و همه نسبت به حضور در مراسم تشییع این شهید و تجلیل از مقام جانبازی او احساس مسؤولیت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حقگو ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر می شد مراسم ختمی مجازی برای این شهید بزرگوار برگزار می شد تا تمامی مردم ایران به نحوی به این شهید ادای احترام می کردند چه خوب بود. پدر و مادر و فرزندان شهدا ما را با غم خود شریک بدانید هر چند که شهادت تبریک هم دارد به شما خانواده شهدا تبریک می گوییم که یکی از اعضای خانواده شما به مقام شهادت رسیده و موجب سرافرارزی شما در دنیا و آخرت خواهد بود
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    مدیون این عزیزان هستیم. باید رشادت ها و ایثار ایشان دائما برای مردم یادآوری شود
  • محمود سلمانی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    مرحبا سید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس