تولیت آستان قدس رضوی گفت: موفقیت دولتمردان در طی این چند دهه در گروی توجه به ارزشهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵خرداد در حرم امام رضا(ع) با بیان اینکه ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور خاطرات بسیاری است، اظهار کرد:برای مردم ما یاد امام و یاد شهدای گرانقدر ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ یادآور مقاومت ایستادگی، حماسه و بصیرت آفرینی مردان و زنانی که برای حمایت از حق و ارزش های الهی رشادت  و حماسه جاودانی خلق کردند.

وی افزود: گرامیداشت یاد و نام امام و شهیدان و بازگو نمودن تاریخ برای ملت ایران و دیگر ملت ها می تواند بصیرت و مقاومت آفرینی کند.

رئیسی با اشاره به روزهای سختی که ظلم مستکبران فضای تاریکی را به وجود آورده بود، اذعان کرد: در آن روزها مردانی تاریخ ساز به پیشروی از امام و رهبرشان به خیابان ها ریختند و فریاد حق خواهی و عدالت خواهی را در فضای آن روز ظلم ظالمان طنین انداختند که این امر نقطه عطفی در خیزشهای تاریخ ایران رقم زد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: نکته ای که از ۱۵ خرداد باید آموخت در مورد باورها و اندیشه ها و انگیزه هایی است که مردم ما در آن روز داشتند و تداوم همان تفکر و اندیشه تا به آن روز قابل توجه است.

وی تأکید کرد: اولین شاخصی که در مکتب سیاسی امام تمدن امروز را رقم زده است مسئله توجه به خدا، اخلاص، دلدادگی به حضرت حق و اوج عبودیت و بندگی خداست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره اینکه خداوند آیات که قرآن کریم آورده است که بنده من خالصانه مرا اطاعت کند من او را حیات جاودانه می دهم، همچنان که من جاودانه هستم، افزود: حقیقت این است که امروز امام زنده است چون راه امام هدف و مقصود امام  حیات دارد، حیات جاودانه امام به حیات جسم او نبود بلکه حیات او همان انقلاب اسلامی است.

رئیسی تصریح کرد: امروز در جای جای جهان اسلام امتداد راهبردی این تفکر و اندیشه را شاهد هستید حقیقتا این جاودانگی را که خدا فرموده است، در امام و خون شهدا به وضوح می بینیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خون مطهر مردان و زنان ۱۵خرداد آثار زیادی در جهل زدایی جامعه داشته است، افزود:   همانطور که ابا عبدالله خون خود را جهت جهل زدایی جامعه داد، مردم در ۱۵ خرداد با خون خود ایجاد بصیرت آفرینی در جامعه کردند.

وی شاخصه در مکتب امام را توجه به مردم و مردم باوری در پرتو خدا باوری عنوان کرد و افزود: امام نگاهش به مردم نگاه تشریفاتی و تزئینی نبود، حقیقتا موضع گیری های مقام معظم رهبری در توجه به مردم نیز این چنین است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸  در حمایت از انقلاب و مردم بود، افزود: همانطور که امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم  و نه یک کلمه زیاد می شود، سیاست مداران بدانند موفقیت آنها در گرو توجه به ارزشهای انقلاب اسلامی است.

رئیسی با اشاره به جنگ های امروز در سراسر جهان افزود:امروز آنچه ما می بینیم از جنایتهای هولناک مغرب زمین، کشور گشایی ها و خون ریزی ها، ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین و دیگر جنایتها که در کره زمین انجام می شود،   این ها حاصل سیاست بدون معنویت است.

وی تأکید کرد: این نظام، نظام دین مداران است،   دین می خواهد در متن جامعه حکم رانی کند و تمام ارزش های اسلامی را رقم بیان کند، که در همین راستا، خواست امام این بود که نظامی مبتنی به دین با آموزه های دینی رقم بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس