کد خبر 610595
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

مقامات هند برای جلوگیری از اعتراضات مردمی در کشمیر، حکومت نظامی در این منطقه را تمدید کردند که این اقدام با اعتراض شرکت‌کنندگان در نمازجمعه مسجد اصلی کشمیر مواجه شد.

به گزارش مشرق، تمدید حکومت نظامی در منطقه کشمیر توسط مقامات هندی با اعتراضات نمازگزاران روز جمعه مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، برای جلوگیری از هرگونه راهپیمایی اعتراضی نمازگزاران روز جمعه به سوی مسجد اصلی کشمیر، مقامات هندی روز پنج‌پنبه گذشته حکومت نظامی را در این منطقه تمدید کردند.

روز گذشته نظامیان ارتش هند به سوی معترضان در روستایی در شمالی منطقه گوپوارا تیراندازی کردند. حداقل 3 نفر در این تیراندازی‌ها زخمی شدند.

در یک روستای دیگر در همین حوالی نیز دو نفر در اثر تیراندازی ارتش هند آسیب دیدند. ساکنان این منطقه گفته‌اند که نظامیان هندی بامداد روز جمعه از مردم خواستند تا داخل خانه‌هایشان بمانند و بیرون نیایند.

صدها تن از مردان و زنان کشمیری در اعتراض به این حکومت نظامی بعد از نماز جمعه به سمت دفتر سازمان ملل در کشمیر راهپیمایی کرده و شعار دادند: «ما آزادی می‌خواهیم. هند برو. بازگرد.»

پلیس با شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردم و استفاده از باتوم سعی در پراکنده کردن معترضان داشت. همچنین نیروهای امنیتی از تفنگ‌های ساچمه‌ای علیه معترضان استفاده کردند.

حکومت نظامی در کشمیر از 9 جولای تا روز پنج‌شنبه 29 جولای ادامه داشت و روز پنج شنبه دوباره تمدید شد.

مناطق جنوبی کشمیر که بیشتر شاهد اعتراضات خونبار بودند مرکز این حکومت نظامی بود. در هفته‌های گذشته حداقل 49 غیرنظامی که عموما نوجوانان یا مردان جوان هستند، در این منطقه کشته شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    ایکاش مردم بجای سفر به دبی و ترکیه و اروپا به کشمیر سفر میکردند تا کمکی به حال این مردم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس