منابع عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی فاش کردند که عربستان و امارات به توافق‌های محرمانه‌ای با اسرائیل دست یافته‌اند که صدها میلیون دلار برای آن‌ها سود خواهد داشت.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، یوسی میلمن، تحلیلگر امور نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گوید: دشمنان ایران که کشورهای عربی سنی هستند به سمت اسرائیل گرایش پیدا کرده‌ و به توافق‌های محرمانه نظامی و اطلاعاتی با اسرائیل دست یافته‌اند که صدها میلیون دلار برای عربستان و امارات سود دارد.

وی گفت: خطری که از سوی ارتش‌های عربی اسرائیل را تهدید می‌کرد کاملا از بین رفته است. این مساله به توافق‌های صلح با مصر و اردن و نیز وضعیت عراق، سوریه و لیبی برمی‌گردد که به گروه‌هایی تقسیم شده که با یکدیگر در جنگ هستند. ارتش‌های این کشورها یا از بین رفته یا ضعیف شده‌اند.

این تحلیلگر گفت: جای این ارتش‌ها را دشمنانی گرفته‌اند که گرفتار خود و ابقایشان هستند یا مشغول جنگ در میدان‌های دیگر برای بقای خود هستند مثل حزب الله که در سوریه می‌جنگد. قبلا روابط اسرائیل و اردن بهتر از الآن نبود و ما همکاری امنیتی و اطلاعاتی بزرگ داریم.

وی درباره روابط مصر و اسرائیل گفت: روابط با مصر نیز در زمینه همکاری علیه تروریسم در سینا است. دو طرف اسرائیلی و مصری درباره چگونگی برخورد با حماس در نوار غزه در حال مذاکره دائم و مستقیم هستند.

این تحلیلگر درباره داعش و جبهه النصره در سوریه گفت: به رغم گسترش حضور تروریست‌های داعش و القاعده در مرز با سوریه اما این دو گروه چگونگی همزیستی با همسایگان اسرائیلی خود را آموخته‌اند چرا که دشمنانی مهم‌تر از اسرائیل و یهود دارند.

میلمن گفت: هدف اسرائیل از فروش سلاح کسب سود و روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان سوم است. ۱۰ درصد تجارت سلاح در جهان به دست اسرائیل صورت می‌گیرد. اسرائیل از قراردادهای سلاح سودهای کلانی به دست می‌آورد.

وی تأکید کرد: اسرائیل در جایگاه چهارم جهانی از نظر تجارت سلاح قرار دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس