هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر آمریکا، برای یک شرکت سیمان چند ملیتی که مظنون به همکاری با داعش است، خدمات حقوقی انجام می داد. به علاوه او عضو هیات مدیره این شرکت هم بود و هم اکنون هم از این شرکت برای کمپین خود کمک دریافت می کند.

سرویس جهان مشرق - هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر آمریکا، برای یک شرکت سیمان چند ملیتی که مظنون به همکاری با داعش است، خدمات حقوقی انجام می داد. به علاوه او عضو هیات مدیره این شرکت هم بود و هم اکنون هم از این شرکت برای کمپین خود کمک دریافت می کند.

همکاری کلینتون با شرکت خریدار نفت داعش

هیلاری مستقیما با شرکت «لافارژ»، یک شرکت چندملیتی سیمان با مرکزیت پاریس، که خریدار نفت داعش بوده، ارتباط داشت. وبسایت خبری-تحلیلی انگلیسی «کاناری» این خبر را منتشر کرده است.

هیلاری از 1990 تا 1992 در هیات مدیره این شرکت عضویت داشت. زمانی که همسرش، بیل کلینتون در 1993 به ریاست جمهوری رسید، جریمه سنگینی که از سوی «آژانس حفاظت از محیط زیست» آمریکا برای شاخه آمریکایی این شرکت تعیین شده بود، به یک سوم تقلیل یافت!

یک گروه ناظر غیردولتی در آمریکا که عملکرد شرکت های بزرگ چندملیتی را رصد می کند، موسوم به «SomeOfUs»، در گزارش تحقیقاتی خود فاش کرد که در اواخر دهه 1980، هیلاری کلینتون نماینده حقوقی شعبه لافارژ در ایالات متحده را بر عهده داشت، این مقطعی است که لافارژ نقشی کلیدی در صادرات پنهان سلاح به رژِم صدام حسین بازی می کرد. به نقل از گزارش این گروه ناظر، لافارژ یکی از اهداکنندگان اصلی کمپین انتخاباتی کلینتون نیز بوده است. در سال های 2015 و 2016، این شرکت بیش از 100.000 دلار به بنیاد کلینتون اهداء کرد.

همکاری کلینتون با شرکت خریدار نفت داعش

بر اساس چند گزارش تحقیقاتی که در همکاری مشترک یک وبسایت ضد دولت سوریه به نام «زمان الوصل» و روزنامه «لو موند» فرانسه تهیه شده است، لافارژ در نزدیکی شهر عین عیسی در استان الرقه سوریه یک خط تولید سیمان راه اندازی کرده بود. در 2013، این منطقه به کنترل داعش درآمد. ایمیل هایی که توسط این دو منبع به دست امد، نشان می دهد که لافارژ قراردادهایی با داعش منعقد کرد تا در ادامه کار این خط تولید سیمان، خللی به وجود نیاید. طبق این گزارش هاف دفتر مرکزی این شرکت در فرانسه از این توافقات با گروه تروریستی داعش مطلع بوده است. لو موند ماه پیش گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن، لافارژ به داعش مالیات می پرداخته و همچنین با دلالان نفت این گروه معاملات نفتی انجام می داده است.

در هفته های اخیر نام لافارژ دوباره در فرانسه در رسانه ها مطرح شده است، چرا که شهرداری پاریس هم اکنون با این شرکت همکاری دارد. شهرداری پاریس به این شرکت پول می دهد تا سیمان پروژه بزرگ این شهر برای ساخت پلاژهای تابستانی در سواحل مصنوعی رود سن در مرکز و شمال شرق پاریس را تامین کند. پاریسی ها شکواییه ای با دست کم 40.000 امضاء تهیه کرده و خواستار آن هستند که شهرداری این شرکت را بایکوت و همکاری خود را با آن قطع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام از اولش معلوم بود که این خانم ریس میشه چون سرمایه دارهای آمریکا 8 سال پیش یک سیاه پوست اوردند تا بگن جامعه مدنی است و سیاهان ساکت شوند . حالا میخوان بگن اینجا دموکراسی حاکمه و نوبت خانمهاست که نصف جامعه رودارند خلاصه سیاست استکباری آمریکا با اینها عوض نمیشه فقط ویترین رو عوض میکنند تو انبار سیساستها جمع شده و یکی است
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    هر چی ادم شرور و پسته از استین این حضرات امریکایی بیرون میاد
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    حالا حالا ها مونده تا دنیا عمق فساد این امریکایی ها رو بدونه
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    اینااگر فساد سیاسی نکنن که پولدار نمیشن
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    فاش چیه داداش فکر کردی کی اینها رو تقویت می کنه نفتشونو می خرن سلاح بهشون میدن پولشویی براشون می کنن هر کاری بتونن می کنن بالاخره سربازاشونن دیگه
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    از هیلاری متنفرم
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    هیلاری سیاستمدار مرموزیه
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    از زنهای سیاستمدار امریکایی باید ترسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس