کد خبر 612278
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳

رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» در مورد یک سرباز مسلمان کشته شده در ارتش آمریکا گفت موضع‌گیری‌های نامزد جمهوری‌خواهان تهوع آور است.

به گزارش مشرق، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه صحبت‌های «دونالد ترامپ» در مورد والدین یکی از سربازان مسلمان و کشته شده ارتش آمریکا را تهوع‌آور توصیف کرد.

به نوشته پایگاه «هیل»، اولاند که ماه گذشته رسما حمایت خود را از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها اعلام کرد، به گروهی از خبرنگاران حاضر در پاریس گفت: «تندروی‌های او تهوع‌آور است، حتی در ایالات متحده، به خصوص وقتی که دونالد ترامپ آن حرف‌ها را در مورد یک سرباز زد.»

ترامپ این هفته در واکنش به حضور پدر و مادر یک سرباز مسلمان در گردهمایی ملی حزب دموکرات، گفت پدر این سرباز به دلیل تعصب اسلامی به همسرش اجازه صحبت کردن نداده است.

این صحبت‌های ترامپ با واکنش‌های منفی گسترده‌ای مواجه شده است. از جمله مادر سرباز کشته شده گفته است که به دلیل غالب شدن احساسات بر او قادر به صحبت نبوده و حرف نزدن وی ارتباطی با تعصب نداشته است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌‌شنبه به شدت از ترامپ انتقاد کرد. او با بیان اینکه این میلیاردر نیویورکی «به درد ریاست‌جمهوری نمی‌خورد»، به حزب جمهوری‌خواه توصیه کرد فرد دیگری را به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری معرفی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس