کد خبر 617754
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

وزیر کشور آلمان با تاکید بر اینکه ما تا مدتی باید در شرایط امنیتی حاد زندگی کنیم، از ایالت های این کشور خواست در راستای اقدامات امنیتی جدید برای بهبود مبارزه با تروریسم سریعا نیروهای پلیس خود را تقویت کنند.

به گزارش مشرق، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان در گفتگو با نشریه بیلد از ایالت های آلمان درخواست کرد که نیروهای پلیس خود را سریعا تقویت کنند.
 
وی در این باره اظهار داشت: تنها در این دوره قانونگذاری ما در مجموع بیش از 4600 جایگاه شغلی جدید برای سازمان های امنیتی آلمان در نظر می گیریم که از آن 3250 جایگاه به پلیس آلمان تعلق می گیرد. من این را منطقی می دانم که ایالت های آلمان هم این نمونه را دنبال کنند.
 
مدتی باید با شرایط امنیتی حاد زندگی کنیم

وزیر کشور آلمان در گفتگوی دیگری با روزنامه "تاگس اشپیگل" تهدید ترور در کشورش را بالا ارزیابی کرده و گفت: نیروهای امنیتی ما با فشار بالا روی اصول سه گانه ممانعت، پیشگیری و سرکوب در مبارزه با تروریسم کار می کنند. در ماه های گذشته سازمان های امنیتی در آلمان توانستند از برخی حملات تروریستی جلوگیری کنند. ما همچنان مدتی باید با شرایط امنیتی حاد و بحرانی زندگی کنیم.
 
همچنین وزیر کشور ایالت مکلنبورگ- فورپومرن نیز با توجه به تهدیدات ترور و احساس ناامنی برخی شهروندان اقدام و عمل را ضروری دانسته و گفت: همه ایالت های آلمان باید حالا مشترکا پلیس خود را تقویت کنند و به صورت نزدیک و تنگاتنگ در تهیه تجهیزات جدید همکاری کنند. این اقدام با توجه به تحولات اخیر برای تضمین امنیت و حمایت بهتر از کارکنان ما ضرورت دارد.
 
اکثر شهروندان آلمانی در کشورشان احساس امنیت نمی‌کنند

بر اساس یک نظر سنجی که موسسه امنید برای نشریه بیلد انجام داده است تنها 40 درصد از شهروندان آلمانی به اندازه کافی در برابر جرم و جنایت ها احساس امنیت می کنند. 56 درصد چنین احساسی ندارند و 55 درصد از شهروندان نیز بر این عقیده اند که سیاست به اندازه کافی برای امنیت شهروندان کار نمی کند. تنها 38 درصد از اقدامات عرصه سیاسی در این زمینه راضی هستند.
 
در بحث های اخیری که درباره تقویت اقدامات امنیتی داخلی در آلمان شکل گرفته است "یوآخیم گاوک"، رئیس جمهور آلمان از پیشنهادات امنیتی وزیر کشور آلمان حمایت کرده است.
 
وی در مصاحبه تابستانی خود با زد دی اف آلمان با ممنوعیت روبنده در کشور مخالفت کرده و از تابعیت دو گانه شهروندان حمایت کرد.
 
در بحث ها درباره امنیت داخلی در آلمان بعد از حملات تروریستی اخیر در ایالت بایرن، بسیاری از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی خواستار ممنوعیت بستن روبنده برای زنان مسلمان و لغو تابعیت دو گانه برای شهروندان شده اند.
 
"توماس دمایزیر"، و زیر کشور آلمان اخیرا طرح هایی را برای بهبود و اصلاح قوانین امنیتی در آلمان به منظور کاهش خطر حملات تروریستی ارائه داده است. وی در این طرح تشدید قوانین پناهندگی و امنیتی را مد نظر قرار داده است.
 
وزیر کشور آلمان نگرانی شهروندان از حملات تروریستی دیگر در کشور را قابل درک دانسته و گفت: هیچ کس نمی تواند امنیت مطلق را تضمین کند اما ما باید در حد امکان این امر را انجام دهیم.
 
توماس دمایزیر همچنین بر لزوم پیشگیری و افزایش تجهیزات سازمان های امنیتی و تمرکز بر یکپارچه سازی تاکید کرده و همچنین قاطعیت و سختگیری در برابر عناصر خطر و مجرمان و اشخاصی که دیگران را به افراط گرایی می کشانند را اعلام کرد.
 
وی همچنین خواستار لغو تابعیت دو گانه برای جنگجویانی شد که خارج از کشور برای گروه های تروریستی مبارزه می کنند.
 
توماس دمازیر" همچنین تشدید قوانین اقامت برای خارجیانی که مجرم شناخته شده و از طرف آن ها خطری برای امنیت عمومی ایجاد می شود را اعلام کرد.
 
وزیر کشور آلمان همچنین اعلام کرد که تبلیغات برای تروریسم نیز باید تحت مجازات قرار گیرد.
 
دولت آلمان دو ماه پیش نیز یک بسته ضد تروریستی را تصویب کرد. وزیر کشور با این اقدامات جدید می خواهد به حملات تروریستی اخیر در ایالت بایرن آلمان واکنش نشان دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس