کد خبر 471748
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۴

نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه "فورسا" از کاهش محبوبیت مرکل در بین شهروندان آلمانی به دلیل اختلافات در اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان درباره مسئله پناهندگان خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، براساس جدیدترین نظر سنجی موسسه فورسا محبوبیت صدر اعظم آلمان در بین شهروندان این کشور کاهش پیدا کرده است.

بر اساس نظر سنجی که به سفارش هفته نامه "اشترن" و "آر تی ال" انجام گرفته است محبوبیت مرکل با سه درصد کاهش به 49 درصد رسیده است که پایین‌ترین میزان رضایمندی از وی در سال جاری محسوب می‌شود.

بر اساس این نظر سنجی در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان 74 درصد از طرفداران حزب سوسیال مسیحی حامی مرکل هستند و در بین طرفداران حزب دموکرات مسیحی هم 89 درصد چنین دیدگاهی دارند.

البته "زیگمار گابریل" رئیس حزب سوسیال دموکرات و معاون صدر اعظم آلمان از این کاهش محبوبیت مرکل سود چندانی نمی برد و بر اساس جدیدترین نظر سنجی در صورتی که صدر اعظم مستقیما توسط شهروندان انتخاب شود وی با کسب 13 درصد همچنان 36 درصد از مرکل عقب‌تر است.

در ارزیابی برای احزاب مختلف آلمان احزاب متحد سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی در مقایسه با هفته گذشته یک درصد با کاهش رضایمندی شهروندان روبرو بودند و 40 درصد آراء را کسب کردند. حزب سوسیال دموکرات هم 24 درصد آراء و چپ ها و سبزها هر کدام ده درصد آراء را کسب کردند. حزب ضدیوروی جایگزینی برای آلمان هم 4 درصد رضایمندی شهروندان را کسب کرد.

رئیس موسسه "فورسا" دلیل کاهش یک درصدی رضایمندی اتحادیه احزاب متحد مسیحی را اختلافات بین این احزاب در مسئله پناهندگان عنوان کرده است که شهروندان این گونه این اتحادیه را مجازات کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس