نخستین نشست کمیته مشترک روسیه و ترکیه درباره سوریه، امروز در مسکو برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از «آناتولی»، «ابراهیم کالن» سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه، روز چهارشنبه اعلام کرد: روسیه و ترکیه کمیته‌ای مشترک درباره سوریه تشکیل داده‌اند و نخستین نشست آن پنجشنبه- امروز- در مسکو برگزار خواهد شد.
 
کالن گفت: روسای جمهور روسیه و ترکیه، روز سه‌شنبه تشکیل مکانیزمی سه‌گانه که متشکل از نمایندگانی از دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی و دیپلمات‌های هر دو طرف خواهد را دستور داده‌اند... این کمیته نخستین نشست خود را پنجشنبه- امروز- تشکیل خواهد داد.
 
سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: خط تماس مستقیم بین دو هیات ستاد مشترک روسیه و ترکیه برای رایزنی درباره مسائل مرتبط با برخورد حوادث هوایی، گفت: «ما فصلی تازه باز کردیم. آن حادثه (منهدم کردن هواپیمای روسی) هر دو طرف را آشفته کرده بود. روز سه‌شنبه درخصوص این موضوع سخن گفته شد که هر دو کشور به همکاری مستحکم خود به منظور جلوگیری از ووقع چنین حوادثی ادامه خواهند داد. در همین راستا، دو هیات ستاد مشترک ارتش ترکیه و روسیه خط تماس مستقیم ایجاد کرده‌اند.»
 
براین اساس، «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور ترکیه و روسیه، سه‌شنبه گذشته نشست دوجانبه‌ای در «سن‌پترزبورگ» برگزار کرده و درباره گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین بحران سوریه به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس