عضو مجلس نمایندگان آمریکا و کمیته اطلاعات مجلس این کشور خواهان برخورد قاطع با افرادی شد که در دولت آمریکا در انتقال پول به ایران نقش داشتند.

به گزارش مشرق، یک نماینده جمهوریخواه منتقد رویکردهای رییس جمهور آمریکا در قبال ایران مدعی شد که دولت این کشور قوانین فدرال را با ارسال 400 میلیون دلار به ایران زیر پا گذاشته است.

به نوشته وبگاه «دیلی سیگنال» «مایک پومپئو» از آرکانزاس و عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «می‌خواهم بدانم که کدام کارمندان دولت اوباما در این مسئولیت نقش داشته و آن‌ها چه مدت بابت این مسئله در زندان بسر خواهند برد. بی‌شک آن‌ها قوانین فدرال را با ارسال پول به کشور حامی تروریسم نقض کرده‌اند.»

 پومپئو در گفت‌و‌گو با دیلی سیگنال اعلام کرد که قصد دارد نامه‌هایی را به وزارت خزانه‌داری و دادگستری ارسال کند تا اطلاعات بیشتری را در زمینه این‌که چه کسی در دولت اجازه پرداخت 400 میلیون دلار به ایران را صادر کرد، دست یابد.

وی در این زمینه گفت: «آن‌ها قانون را شکستند، این پول متعلق به اهالی آمریکا بود. این کاری غیر قانونی بود که شما انجام دادید و نقش کنگره شناخت نقض کنندگان قانون و ارجاع متخلفین به وزارت دادگستری است.»

«جیمز لانکفورد» نماینده جمهوریخواه ایالت اوکلاهاما نیز در این زمینه گفت: «خیلی از آمریکایی‌ها من‌جمله خودم، نسبت به انتقال 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران درست لحظاتی بعد از آزادی زندانیان آمریکایی از این کشور و اجرای برجام مشکوک بودیم. من در زمینه شفاف سازی بیشتر و همه اقدام‌های بی‌پروای دولت اوباما در قبال ایران به ویژه پرداخت پول نقد و کمک به سرمایه گذاری بر سپاه پاسداران ایران که مستقیم علیه منافع آمریکا در سوریه، لبنان، یمن و اسرائیل عمل کرده و خرابکاری می‌کنند، تلاش می‌نمایم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس