کد خبر 616353
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مورد آتش‌بس روزانه 3 ساعته در حلب گفت که «روسیه در این خصوص با ما مشورتی نکرده است».

دی‌میستورا: درباره آتش بس با ما صحتبی نشده استبه گزارش مشرق، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پنج‌شنبه (امروز) اعلام کرد که در مورد پیشنهاد طرح آتش بس روسیه در شهر حلب سوریه با وی مشورتی صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره» قطر، «استفان دی‌میستورا» با بیان اینکه روسیه در مورد آتش بس 3 ساعته جهت ارسال کمک‌های انسان دوستانه با سازمان ملل مشورتی نکرده است، گفت: به دنبال مشورت با روسیه در مورد اجرای آتش‌بس 48 ساعته هستیم.

وی در مورد محاصره شهرک «الفوعه و کفریا» توسط تروریست‌ها نیز گفت: «افراد ساکن در این شهرک به دلیل محاصره احرار الشام در وضعیت ناگواری به سر می‌برند.

وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که از پنجشنبه (امروز) روزانه به مدت 3 ساعت جهت ورود کمک‌های انسان دوستانه به افراد داخل در شهر حلب آتش بس اعمال خواهد شد.

دی‌میستورا با اشاره به این آتش بس، این مدت را ناکافی دانست و خواستار افزایش مدت آن شد.

«بان کی مون» نیز دیروز در واکنش به این آتش بس آن را برای ارسال کمک‌های‌انسان دوستانه ناکافی دانسته بود.

روسیه دیروز با صدور بیانیه‌ای در حمایت از آتش بس چند روز در حلب مخالفت کرد.

روسیه به چرایی مخالفت خود با این بیانیه و پیشنهاد اشاره نکرد ولی وزارت دفاع این کشور دیروز اعلام کرد که چندین گروه تروریستی از طریق گذرگاهی انسانی که ایجاد شده بود، با سلاح های خود از شرق حلب خارج شده اند.

تروریست ها در توافق آتش بس گذشته توانستند از این فرصت استفاده کرده و عناصر جدید به جنوب حلب بفرستند که بر اثر آن شهرک های راهبردی در این منطقه از جمله «خان طومان» سقوط کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس